Sykehuset Innlandet, Gjøvik*

Når en baby er 2570 gram og man knapt tør å røre i frykt for at man skal gjøre med galt som førstegangsfødende samt at jeg ikke viste hvor det rommet var! Og jeg skiftet selv når jeg kom til rommet!! Åssen kommentar er det egentlig?
Antar du kjente avdelingen inn og ut når du var førstegangsfødende og løp for å skifte bleie! Gratulere til deg! :rolleyes:
Fødte der jeg også og min var ikke så mye større enn din. Er ikke akkurat stort der, så jeg klarte visst å finne frem.
 
Fødte der jeg også og min var ikke så mye større enn din. Er ikke akkurat stort der, så jeg klarte visst å finne frem.
Så bra for deg da. Vil du ha en premie?
Var stort nok for min del siden jeg hadde store smerter og problemer med å gå, med det å tenke at noen har andre forutsetninger enn deg var vist vanskelig? Ser du hvordan kommentaren din egentlig er?
Hadde forresten aldri problemer å skifte på henne i ettertid!

Og hva vet vel egentlig du? Holdningen din er veldig provoserende! De som jobber der skal faktisk hjelpe til med slike ting! Og du aner ikke hvor mye jeg revnet etter fødsel eller hvor!
 
Så bra for deg da. Vil du ha en premie?
Var stort nok for min del siden jeg hadde store smerter og problemer med å gå, med det å tenke at noen har andre forutsetninger enn deg var vist vanskelig? Ser du hvordan kommentaren din egentlig er?
Hadde forresten aldri problemer å skifte på henne i ettertid!

Og hva vet vel egentlig du? Holdningen din er veldig provoserende! De som jobber der skal faktisk hjelpe til med slike ting! Og du aner ikke hvor mye jeg revnet etter fødsel eller hvor!
Nå var det ikke vondt ment, jeg bare syntes det var litt spesielt å vente 6 timer på hjelp. Men skal du være gørr, så helt greit. Bra du ikke fortsatte å være helt hjelpesløs da ;)
 
Nå var det ikke vondt ment, jeg bare syntes det var litt spesielt å vente 6 timer på hjelp. Men skal du være gørr, så helt greit. Bra du ikke fortsatte å være helt hjelpesløs da ;)
Hadde kun bæsjet eller tisset seg ut så måtte jeg jo selvsagt ha funnet en løsning, når jeg spurte om hjelp var det jo for å kunne orientere meg.
Og jeg var ikke den som begynte med å være gørr!
 
Hadde kun bæsjet eller tisset seg ut så måtte jeg jo selvsagt ha funnet en løsning, når jeg spurte om hjelp var det jo for å kunne orientere meg.
Og jeg var ikke den som begynte med å være gørr!
Ok;) Trodde førstegangsfødende lå på familierom og der er det stelleplass. Var ikke klar over at en måtte lete etter stellebord.
 
Ok;) Trodde førstegangsfødende lå på familierom og der er det stelleplass. Var ikke klar over at en måtte lete etter stellebord.
Ligger man på firemannsrom så må man faktisk ut til et annet rom for å skifte for der hadde de ihvertfall ikke stelleplass i mai 2012
 
Riktig nok mye gammel her, men mye negativ a gitt:confused: Har termin i slutten av april og skal føde på Gjøvik. Noen som har noen nye gode opplevelser som di dele?:happy:
 
Riktig nok mye gammel her, men mye negativ a gitt:confused: Har termin i slutten av april og skal føde på Gjøvik. Noen som har noen nye gode opplevelser som di dele?:happy:
Jeg har ikke noe negativt å si om Gjøvik. Hadde jordmor inne hos meg under hele fødselen. De kom også etter fødsel og spurte hvordan jeg syntes det hadde gått og hva jeg syntes om deres jobb, osv. Fikk masse hjelp og de kom så fort jeg dro i snora :)
 
Riktig nok mye gammel her, men mye negativ a gitt:confused: Har termin i slutten av april og skal føde på Gjøvik. Noen som har noen nye gode opplevelser som di dele?:happy:
Jeg fødte på Gjøvik på lørdag, og er kjempe fornøyd med hele avdelingen :) Var innlagt 3 dager før fødselen startet og hadde veldig mange forskjellige jordmødre, men alle var kjempe flinke og hyggelige :) Jordmødrene gjorde at fødselen min ble en god opplevelse, selv om den var veldig intens. Veldig flinke til å følge opp etter fødselen også. Så jeg har ikke noe negativt å si om føden på Gjøvik :)
 
Fornøyd med fødselen men ikke barseltiden. neste gang vil jeg hjem samme dag jeg har født. synes ikke mor barn vennlig sykehus er fortjent. hvertfall ikke i mitt tilfelle :/
 
Last edited:
Noen som har født der i 2016/2017 som vil dele sin erfaring?
 
Fødte på Gjøvik oktober 2015 og er kjempe fornøyd! Både jeg og mannen blei tatt godt vare på før, under og etter fødselen. Hadde familierom og bare koste oss på barsel. Håper på en like fin opplevelse når neste kommer i april.[emoji4]
 
Fødte på gjøvik i 2008 og 2012, og er veldig fornøyd.
God informasjon rundt alt som skulle skje, og heldigvis har jeg bare truffet på trivelige jordmødre og studenter.
Første gang var vaginal fødsel, andre gang hasteks.
Eneste er vel at far fikk dårlig info om hva som skjedde med meg da jeg lå på oppvåkning, men utenom det har jeg ingenting negativt å si.
Skal ha nr 3 der til sommeren :)
 
Ingen? [emoji37]
Fødte der nå i mars og får ikke fullrost de som jobber der nok :)
Både jordmødre og barnepleiere er helt supre. Vi følte oss godt ivaretatt! Fikk hjelp når vi trengte, fikk mange gode tips og råd + at de var veldig hyggelige. Eneste som kanskje er litt negativt er at jo flere forskjellige jeg hadde med å gjøre når det gjaldt ammingen des flere forskjellige svar fikk jeg, hadde vært bedre om alle gikk etter samme protokoll men allikevel får man jo høre forskjellige alternativer.
 
Nå har jeg født der selv [emoji28] Veldig glad for at jeg valgte Gjøvik! Følte meg godt ivaretatt under selve fødselen. Om vi skal ha flere barn så kommer jeg til å velge Gjøvik sykehus igjen.
 
Back
Topp