Hard mage

Lykkelillevenn

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
*beklager detaljer*
Jeg har så skikkelig hard mage at jeg ikke kommer på do, jeg har masse der inne som skal ut med jeg får det virkelig ikke til :( er helt skjelven og er så altfor ubehagelig :( kan ikke gå sånn her til oktober :(
Noen flere med veldig hard mage ? Noen som har tips ?
Tenkte prøve å spise linfrø og se om det hjelper :-/

Sliter med det samme. Kommer ut her da, men gjør j*** vondt! Blør og greier :eek: Var noen her inne som nevnte kiwi, men jeg har ikke prøvd det selv enda. Og så MYE vann er jo viktig.. Håper jeg slipper å ty til sterkere middler.. :hungover:

Jeg tok duphalac her om dagen pga det.

Men vanlige råd er masse væske(gjerne 2 liter), fiberrik mat og bevege seg :)
Mange kan reagere på noen matvarer ved at de får litt fortgang, det kan være kiwi, druer, fiken osv :)
Lykke til for vet at det ikke er noe godt!

Sliter med det samme. Kommer ut her da, men gjør j*** vondt! Blør og greier :eek: Var noen her inne som nevnte kiwi, men jeg har ikke prøvd det selv enda. Og så MYE vann er jo viktig.. Håper jeg slipper å ty til sterkere middler.. :hungover:
Huff! Husk at man lett kan få hemoroider når man har hard mage, typisk svangerskaps plage og viktig å prøve å forebygge det.
Drikker du nok?

Huff! Husk at man lett kan få hemoroider når man har hard mage, typisk svangerskaps plage og viktig å prøve å forebygge det.
Drikker du nok?

Jeg har endel hemoroider fra forrige fødsel så jeg trenger ikke og orker ikke flere :'-(
Jeg drikker veldig masse , mye mer enn før jeg ble gravid, jeg er skikkelig tørst hele tida så akkurat der er jeg ganske flink

Drikker du nok?

Ja, du det har jeg fått med meg og er min største skrekk!! :arghh: Jeg drikker nok ikke nok, men prøver å bli flinkere. Drikker mye mer på jobb nå enn før, og har alltid en mugge med vann på bordet hjemme. Satser på at det ikke blir værre ihvertfall :dead:

Kan man bruke lactulose så tidlig I svangerskapet ? Så at det står med samråd med lege :-/
Ta gjerne en telefon til legen eller hør med apoteket, men lactulose øker "bare" tarminnholdet slik at det kommer seg igjennom tarmene som vanlig og unngår derfor forstoppelse (siden det da ikke får hvert for lenge i tykktarmen), men noen ganger skal man jo være forsiktig slik som ved nyre sykdommer :)
Man ser ofte på graviditet som en unntakstilstand når det gjelder slike ting siden det er så vanlig med treg mage :)

Du kan jo alltids kjøpt sånn sviske greier til 4mnd i barneavd i butikken. Kiwi bruker jeg hvis jeg blir hard;)

Jeg har endel hemoroider fra forrige fødsel så jeg trenger ikke og orker ikke flere :'-(
Jeg drikker veldig masse , mye mer enn før jeg ble gravid, jeg er skikkelig tørst hele tida så akkurat der er jeg ganske flink
Rundt 2liter?
Har det noen ganger her også og derfor er jeg fort ute til å bruke duphalac for å unngå det igjen, og hjelper jo ;)

Ja, du det har jeg fått med meg og er min største skrekk!! :arghh: Jeg drikker nok ikke nok, men prøver å bli flinkere. Drikker mye mer på jobb nå enn før, og har alltid en mugge med vann på bordet hjemme. Satser på at det ikke blir værre ihvertfall :dead:
Kan med fordel drikke to liter med vann nå.
Også husk fiberrik mat samt å bevege seg :)
Greit å prøve å forebygge for fy så ubehagelig det er!

Kan med fordel drikke to liter med vann nå.
Også husk fiberrik mat samt å bevege seg :)
Greit å prøve å forebygge for fy så ubehagelig det er!

Ja, det er bare å drekka på! :p Takk for tips :)

Men hvis du er fliink og spiser 10-15 tørkete svisker med glas van så får du resultat same dagen , sliter veldig mye selv men svisker hjelper alltid og hvis jeg er lat å spise dem da er det det lactulose ( viktig å ha regelmessig- jeg gikk veldig mye opp i vekt pg av dét).

Back
Topp