Vaske babynest før bruk

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Har kjøpt babynest i butikk, burde jeg vaske det før bruk?
 
Har kjøpt babynest i butikk, burde jeg vaske det før bruk?
Er det mulig å ta av trekket? Står det eventuelt om det kan vaskes? Ikke 100% sikker på om det er godt nok, men du kan eventuelt putte det i fryseren i et døgn eller no, da får du drept bakteriene hvertfall, men om det er noen stoffer i det som kan irritere huden til baby så vet jeg ikke om de forsvinner av det, men har hørt at istede for å vaske nye kosebamser så kan man la de ligge i fryseren en stund, men etter det jeg vet så skal hvertfall ikke bamser være farlig å ta rett i bruk
 
Jeg har vasket bamsen faktisk. Mest for å få ut evt kjemikalier. Nå er den så fluffy og fin som bare det :happy:
Hadde vasket babynestet av samme grunn, dersom trekket kan taes av
 
Dette lurer jeg også på. Nestet mitt er håndlaget, og trekket kan ikke tas av. Men den som har laget det har skrevet en lapp på der det står at den kan senteifugeres lett og tørkes flatt, så får jo inntrykk av at den tåler en vask. Men er usikker allikevel :p
 
Mitt er håndlaget, og uten avtagbart trekk. Men jeg har vaska hele nestet i maskina. Gikk fint det. :) 40 grader, like pent!
 
Jeg får ta en titt på det etterpå, var mer om det er nødvendig. Jeg vasker jo ikke madrasser før bruk heller, men ble usikker på om jeg burde vaske nestet
 
Mitt ligger i maskinen as we speak. Sto 30 grader finvask på vaskeinstruksene, madrassen skal fjernes :)
 
Har lagd 3 nest selv og tror 2 av dem kan vaskes og overleve det helt fint. Men det siste kommer til å gå i oppløsning om det vaskes ;) Kun pga dårlige syferdigheter.

Så et kjøpt rede burde kunne vaskes. Står det ikke noe om det på en vaskelapp eller noen i den duren?
 
Jeg har lagt babynest selv, og har vasket den i maskinen på håndvask :)
 
Jeg har lagt babynest selv, og har vasket den i maskinen på håndvask :)
Og det funka fint? Hva brukte du som fyll, da? Platevatt? Har lurt litt på det der selv men vaska stoffet før jeg sydde nestet. Men greit å kunne vaske bort gulp og sånn etterhvert....
 
Jeg overtok et babynest min søster hadde til sin baby. Jeg vasket den i maskin og det gikk fint!
 
Har fått håndlaget og har ingen planer om å vaske det :p
 
Og det funka fint? Hva brukte du som fyll, da? Platevatt? Har lurt litt på det der selv men vaska stoffet før jeg sydde nestet. Men greit å kunne vaske bort gulp og sånn etterhvert....
Jeg brukte et gammelt ull pledd i bunnen, og vatt (eller hva det nå heter) fra en gammel pute.
Gikk fint å vaske den.
 
Har lagd 3 nest selv og tror 2 av dem kan vaskes og overleve det helt fint. Men det siste kommer til å gå i oppløsning om det vaskes ;) Kun pga dårlige syferdigheter.

Så et kjøpt rede burde kunne vaskes. Står det ikke noe om det på en vaskelapp eller noen i den duren?

Jo, det er for å vaskes. Var bare om det er nødvendig. Men nå har jeg vasket alt annet, med unntak av madrassene, så jeg kan lik så godt vaske nestet :)
 
Jeg har kjøpt brukt babynest, det kan vaskes på 40 grader i vaskemaskin, tørket det på tørkestativ og ser like pent ut :)
 
Back
Topp