Mensen(?) og svake tester...

Ada83

Flørter med forumet
Kjempemerkelig.
Testa frem til jeg fikk mensen på 12/13 dpo. Alle testene var negative.
I går var dag 5 av mensen, og av en eller annen grunn tok jeg en test. Kom opp svak strek, men var noe rødt i den. Samme på den jeg tok til morgen i dag, og en test jeg tok nå nettopp.
Kan da ikke være feil på alle?(Er wondfo på ebay. Har fått skygge på de før, så ikke ut som dette. )

Hadde jeg ikke hatt mensen, og blødd i seks dager ( normal mensblødning, rødt blod. Men lite vondt), så hadde jeg trodd jeg var gravid.
Nå tenkr jeg evt kjemisk. Men rart testene ikke slo ut 12 dpo ( vet når el var - brukte tester), og også rart at de enda slår ut når jeg har blødd i seks dager. Ømme pupper har jeg heller ikke lengre - tenker det er nok et tegn på at jeg ikke er gravid nå.

Kan nevne at jeg gikk på pergo denne mnd, kan det gi falske positive tester? Evt kan mensen gi falske positive?
Må kjøpe meg en test fra annet merke i kveld iallefall...!

Regna egentlig ikke med det,hehe, men synes dette er supermerkelig. skal de slå ut lissom....under mensen :(
Har tatt en test med vann - kommer ingen sånn strek, så må ha vært noe/være noe.
Litt usikker på hva nå. Regner ikke med det blir noe ut av dette her. Er -og har vært- friskt blod...Og ikke spotting heller.
Ingen som har opplevd lignende her? Har kroppen min begynt å produsere hcg samme dag som jeg fikk mensen? ( var jo negativ dagen før)

Med nr 1 hadde jeg to helt vanlige menstruasjoner som varte i 3-6 dager, blødde en del bare så godt som uten smerter. Så du kan jo ta en test igjen om noen dager?

Regna egentlig ikke med det,hehe, men synes dette er supermerkelig. skal de slå ut lissom....under mensen :(
Har tatt en test med vann - kommer ingen sånn strek, så må ha vært noe/være noe.
Litt usikker på hva nå. Regner ikke med det blir noe ut av dette her. Er -og har vært- friskt blod...Og ikke spotting heller.
Ingen som har opplevd lignende her? Har kroppen min begynt å produsere hcg samme dag som jeg fikk mensen? ( var jo negativ dagen før)
Dette høres jo rart ut.. Ikke opplevd noe lignende.. Men har jo hørt om flere som har mensblødninger under svangerskapet.. Ta nye tester.. Og hør med lege etterhvert kanskje!?

Masse lykke til :)

Takk for svar alle sammen :) Ja, det er supermerkelig. Har hatt mensen i nok dager til at jeg hadde svelget skuffelsen over null graviditet denne mnd. Men så får jeg disse testene. De er jo ikke kjempesterke, men sterke nok til at jeg ikke er i tvil (aldri fått positiv før, bare masse skyggestreker!;) ).

Jeg får vel belage meg på at dette er noe som ikke blir, men likevel - vi har jo klart å bli gravid da. Og sånn sett er dette en god ting uansett utfall, for var redd vi ikke klarer på egenhånd....
Også håper jeg sevsagt at dette er en mensblødning under svangerskap...men prøve å håpe forsiktig :) For det har vært veldig friskt blod og den ene dagen var det en del. Så kan ikke helt se for meg at det går an å blø såpass og fremdeles være gravid. Samt ingen ømme pupper, som jeg jo hadde før mens.

Men,men.... er jo ingenting annet å gjøre enn å vente og se. Evt kontakte legen om de ikke blir negative snart?

Må bare høre: vet noen hvor lang tid det tar før hcg synker om dette er en kjemisk? Vet jo at test 12 dpo var negativ. Mensen 13 dpo-testa ikke. Nå er det 18 dpo(om man regner mens som ikke-mens.). Aner jo ikke når gtestene mine evt hadde gitt utslag, men tok første 17 dpo( igår). Mener strekene har blitt tydeligere i dag, dog liten forskjell fra morgen til kveld.

(Begynner å blir redd for sv.s utafor livmor og. Google...Bør kanskje dra til legen om de er like/sterkere imorra...)

Må bare høre: vet noen hvor lang tid det tar før hcg synker om dette er en kjemisk? Vet jo at test 12 dpo var negativ. Mensen 13 dpo-testa ikke. Nå er det 18 dpo(om man regner mens som ikke-mens.). Aner jo ikke når gtestene mine evt hadde gitt utslag, men tok første 17 dpo( igår). Mener strekene har blitt tydeligere i dag, dog liten forskjell fra morgen til kveld.

(Begynner å blir redd for sv.s utafor livmor og. Google...Bør kanskje dra til legen om de er like/sterkere imorra...)
Hvor fort de blir negative varierer litt, men det går som regel ganske fort så tidlig i svangerskapet. Ved min forrige sa testa jeg positivt fra 4+0- 5+3, før jeg fikk negativ på dital 5+4.

Dra til legen og ta blodprøver for å sjekke hcg-nivået ditt, så får du komme tilbake og ta en ny test etter noen dager for å se om det stiger eller ikke. Lykke til!:)

Jeg krysser fingrene for deg jeg, men det skal sies at det skal være like normalt å teste positivt et par dager etter beregnet mens som et par dager før, og det er faktisk ganske mange som opplever å få noe som ligner på mensen akuratt disse dagene, selv om de er gravide. Det er derfor ganske mange ikke oppdager at de er gravide før etter en god stund. :)

Tusen takk, jeg kjenner jo at jeg håper litt. Men samtidig er jeg jo - prøver hardt iallefall!;) - realistisk på at dette ikke blir noe. Pga mørkerødt/brunt blod i såpass mange dager og det at jeg synes testene er litt vel svake. Ser ingen stigning fra i går til i dag heller....
Skal prøve å legge ved et bilde, kanskje noen kan synse litt?
Har skikkelig dårlig kamera på mobil, men strekene ses jo.
Urutinert i å få positive tester, så jeg har jo ikke noe system på tider de er tatt, haha. Men de ligger i rett rekkefølge. Mener de øverste (som jeg mener ser endel svakere ut enn de under) er fra søndag kveld. Noen midt i fra mandag morgen og litt jevnt utover mandag, haha. (har tatt helt av med testing her!) De to siste, som jeg lurer på om er litt svakere (derfor dårlig tegn) er tatt i samme urin. Men ser jo forskjell på styrken i farge på de to sammen, så må være variasjoner på de enkelte testene...

Ble mye dette her. Sikkert rotete. Men altså, øverste fra mandag, to siste fra i dag på morgen :) Setter pris på alle som har lyst å vurdere med meg.

Vedlegg

• svake positive.jpg
    svake positive.jpg
    340,8 KB · Visninger: 1.748
Jeg ser klart en rose strek, som har blitt sterkere i dag :)

Men - jeg er jo 5 dager over ikm nå, og har blødd siden dagen før ikm.
Jeg lurer på - er ikke disse veldig svake så seint? Trodde alle streker var sterke etter ikm....? Hadde jeg bare fått disse 12 dpo eller noe - og INGEN blødninger, så hadde jeg vært superglad,hehe. Menmen, jeg kan bli gravid! Bra det iallefall :)

Men - jeg er jo 5 dager over ikm nå, og har blødd siden dagen før ikm.
Jeg lurer på - er ikke disse veldig svake så seint? Trodde alle streker var sterke etter ikm....? Hadde jeg bare fått disse 12 dpo eller noe - og INGEN blødninger, så hadde jeg vært superglad,hehe. Menmen, jeg kan bli gravid! Bra det iallefall :)

Du får nok se det litt an, og teste igjen om et par dager. Men jeg ville ikke slått det helt fra meg heller av den grunn, en ser jo en økning fra topp til bunn på testene. Og som sagt, de sier det er like vanlig å teste positivt 4-5 dager etter ikm som 4-5 dager før ikm. Og det er jo ikke slik at du går fra en helt negativ test ene dagen, til en knallpositiv test neste dag, stigningen i HCG er jo sakte i starten, og svært individuell. Det er mange som ikke får klare positive tester før langt over 20 dpo. Det kan jo se ut til at HCG har økt etter første "mensdag" hos deg, det være seg mens eller ikke, og det høres jo ikke akkurat negativt ut da. :)

Jeg har opplevd noe lignende. Å sitter nå med ei datter på 5 år.

Men jeg blødde i hele 20 uker i mitt svangerskap. Å fikk svak positiv test når mensen kom. Grunnen til jeg blødde var at morkaken lå forand åpningen.

Så koselig med så mye positivt!:) Gjenstår bare å se om de blir sterkere og om blødningene avtar... Håper skikkelig!Bp hos lege imorra, men de svarene får jeg vel uansett ikke før om noen dager. Is i magen.....:nailbiting:

Hm. Testa i dag og, tok to av bt testene i samme urin. Virker som om det er lurt, for de ble ganske ulike i styrke! (Kan det ha noe med hvor lenge man holder de i urinen?!) I allefall - den ene ble sterkere enn de fra i går. Ikke masse, men jeg mener den er det. Så da velger jeg å ta utgp i den sterkeste :)
Men igjen, den burde vært sterkere (synes og tror jeg). Også er det jo fremdeles denne blødninga/spottinga ( i dag har den heldigvis(?) bare vært brun. Håper det kanskje er i ferd med å avta)

Vedlegg

• 10.02.jpg
    10.02.jpg
    287,4 KB · Visninger: 692
Hm. Testa i dag og, tok to av bt testene i samme urin. Virker som om det er lurt, for de ble ganske ulike i styrke! (Kan det ha noe med hvor lenge man holder de i urinen?!) I allefall - den ene ble sterkere enn de fra i går. Ikke masse, men jeg mener den er det. Så da velger jeg å ta utgp i den sterkeste :)
Men igjen, den burde vært sterkere (synes og tror jeg). Også er det jo fremdeles denne blødninga/spottinga ( i dag har den heldigvis(?) bare vært brun. Håper det kanskje er i ferd med å avta)

Den har jo blitt sterkere.. Se negativen
ImageUploadedByBV Forum1455086815.816215.jpg

:)

Oj! Så tøft! Tusen takk!!!:greet015 :happy093.
Der så jeg mye tydeligere stigning. Ble litt mer positiv nå :) Selv om de er svake mtp hvor jeg er i syklus, og selv om jeg blør og har blødd....så stiger iallefall hcg. Og det burde det jo ikke om det var kjemisk e.l....(?)

Back
Topp