Pumpe morsmelk

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Jeg gjorde jo dette sist, men snart 8(!) år siden så spør etter noen tips,

Jeg vil amme denne gangen, men ønsker av ulike grunner å holde ammingen hjemme. Så da tenker jeg å prøve å pumpe og ta med når vi skal ut.

Hvordan gjøre dette lettest mulig?
Når må jeg pumpe? Uten å "ta" maten til babyen når den skal ammes eller øke melkeproduksjonen for mye?
Og kan melken fryses?

Man kan fryse melkenbja. Hokder vel i 3mnd eller noe. Aventbegerne er supre å fryse i :-) Ang pumpingen husker jeg ikke selv heller, og det er bare 2-3 år sidenbjeg var der sist :-P

Husker jeg pumpa sist. Da pumpa jeg på ettermiddagen når han sov. Men han fikk alltid melka på flaske på kvelden. Men går an å fryse ja. Brukte avent sine begre, og vips var det flaske av samme beger :)

Husker jeg pumpa sist. Da pumpa jeg på ettermiddagen når han sov. Men han fikk alltid melka på flaske på kvelden. Men går an å fryse ja. Brukte avent sine begre, og vips var det flaske av samme beger :)
Finnes det flasketuter som man kan putte rett på Avent sine begre? Isåfall, hvilke da? Har kjøpt litt forskjellige flasker og ingen passer på oppbevaringsbegrene ;)

Tenker jeg skal amme hjemme og punpe som jeg har medmpå flaske når vi skal ut. Så er så bekymra for at om jeg pumper så får hun ikke ammet når hun er sulten osv... Eller at jeg øker produksjonen for mye... Masse bekymringer :p

Du tar ikke maten til babyen hvis du pumper, tvert imot så øker du produksjonen og det er jo bare bra :)

Tenker jeg skal amme hjemme og punpe som jeg har medmpå flaske når vi skal ut. Så er så bekymra for at om jeg pumper så får hun ikke ammet når hun er sulten osv... Eller at jeg øker produksjonen for mye... Masse bekymringer :p
Jeg pumpet når han sov lenge på ettermiddagen. Det øker jo produksjonen, men merket ikke at det ble for mye melk og heller ikke for lite. Men det må man jo nesten se etterhvert.
Nå ammet ikke jeg spesielt lenge sist da det etter 4mnd dabbet av uten grunn. Ble bare mindre og mindre melk tross pumping, men da hadde han jo smått begynt med grøt også.

Min spiste aldri mer enn fra en pupp :) var aldri noe problem å pumpe ca 200ml fra den andre puppen da :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Min spiste aldri mer enn fra en pupp :) var aldri noe problem å pumpe ca 200ml fra den andre puppen da :)

Da var du ekstremt heldig! :-)

Her hadde jeg aldri mer enn kanskje en isbit til overs med melk :eek: Husker jeg pumpet ekstra i to uker for å ha én flaske ekstra til et bryllup for da ville jeg så gjerne ta meg et glass vin på kvelden :P haha!

Da var du ekstremt heldig! :)

Her hadde jeg aldri mer enn kanskje en isbit til overs med melk :eek: Husker jeg pumpet ekstra i to uker for å ha én flaske ekstra til et bryllup for da ville jeg så gjerne ta meg et glass vin på kvelden :p haha!

Det er så rart hvor stort forskjell det er.. Synd det ikke er melkebank i nærheten, jeg kunne levert mye forrige gang :p Kasta flere liter da jeg rydda i fryseren.. :(

Det er så rart hvor stort forskjell det er.. Synd det ikke er melkebank i nærheten, jeg kunne levert mye forrige gang :p Kasta flere liter da jeg rydda i fryseren.. :(
Tar de ikke i mot på sykehuset?

Ja rart med forskjellene. Skal visst være forskjellig fra barn til barn og men jeg har mine tvil, så MME er kjøpt inn her til rainy days :P

Tar de ikke i mot på sykehuset?

Ja rart med forskjellene. Skal visst være forskjellig fra barn til barn og men jeg har mine tvil, så MME er kjøpt inn her til rainy days :P

Ikke på Drammen da jeg sjekka. Var ikke veldig aktuelt å kjøre 1,5t med en unge som hylskreik nonstop etter 15 min heller :p

Ikke for å 'stjele' tråden, men hvilken pumpe er best? xsmile8

Det tror jeg er veldig individuelt. Jeg kjøpte avent
Manuell pumpe sist, største driten jeg har opplevd. Fikk bare ut et par dråper fra mine pupper. Om jeg satte igang med håndmelking stod spruten, og det var aldri noe problem å melke ut 200ml fra hver pupp.

Back
Topp