Fått svar etter konisering...

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Og jeg kjenner jeg er litt småskeptisk til svaret.

Svaret jeg fikk er at det er frie kanter, altså at alt er borte. Men så står det: celleforandringene er likevel av en sånn karakter at vi ønsker å følge deg opp litt tettere i starten...

Er ikke akkurat livredd for denne beskjeden, men nysgjerrig på hva dette kan være. Noen som har fått samme beskjed?

Tenker at de mener de fikk bort alt men vil følge med så det ikke kommer tilbake?

Tenker at de mener de fikk bort alt men vil følge med så det ikke kommer tilbake?
Nei, det jeg fikk beskjed om den dagen jeg var der, var at om det var frie kanter og alt var borte, skulle jeg på kontroll hos vanlig gynekolog etter 6 mnd...

Setningen jeg blir litt satt ut av er celleforandringene er LIKEVEL av sånn karakter... Da er det noe spesielt med forandringene tenker jeg da.

Kan det ha noe med typen virus du har? Om du er HPV-positiv, altså. Vet noen virus er mer aggressive enn andre, jeg har et lite aggressivt et selv, men skal inn til konisering til uka. Kanskje forandringene var mer omfattende enn først antatt?
Jeg opplevde selv at gynekologen sa under, ehm, besiktigelse, at dette ikke så ut som noe det var nødvendig å fjerne, men jeg fikk innkallelse til konisering okkesom. Det er bra du får god oppfølging, da! Selvom det er skummelt...

Kan det ha noe med typen virus du har? Om du er HPV-positiv, altså. Vet noen virus er mer aggressive enn andre, jeg har et lite aggressivt et selv, men skal inn til konisering til uka. Kanskje forandringene var mer omfattende enn først antatt?
Jeg opplevde selv at gynekologen sa under, ehm, besiktigelse, at dette ikke så ut som noe det var nødvendig å fjerne, men jeg fikk innkallelse til konisering okkesom. Det er bra du får god oppfølging, da! Selvom det er skummelt...
Husker han vanlige gynekologen sa at det var hpv18(?) og at det var verstingen...
Er bare så kjedelig med all den ventingen hele tiden, nå vil jeg bare få det ut av verden.
Men for all del, veldig glad det blir gjort skikkelig når det først blir gjort da :-)

Kan du ikke ringe til legen å spørre hva det menes?

Bortkastet tid og energi. Er vel ikke akkurat leger de som svarer her....?
Hehe, nei det er det vel ikke akkurat, men kunne jo hende noen hadde fått samme beskjed og kunne fortelle meg hva årsaken var der da :p

Bortkastet tid og energi?? Bruker ikke stort mer en ti sek pr innlegg og sikkert ikke en kalori en gang, så det overlever jeg nok.

Husker han vanlige gynekologen sa at det var hpv18(?) og at det var verstingen...
Er bare så kjedelig med all den ventingen hele tiden, nå vil jeg bare få det ut av verden.
Men for all del, veldig glad det blir gjort skikkelig når det først blir gjort da :)
Da er det jo ekstra viktig med god oppfølging! De følger sikkert føre-varprinsippet :) jeg leste at etter konisering er sjansen for livmorhalskreft lik sjansen andre kvinner har, og det er jo supert! Lykke til videre :)

Back
Topp