Avent eller Medela brystpumpe

Dor001

Andre møte med forumet
Noen som har erfaringer om hva som er best? Tenker på elektrisk pumpe:)
 
Jeg har Avent elektrisk fra sist, OK.
Har ikke noe å sammenligne med da... men skal bruke den denne gangen også :)
 
Jeg har kun erfaring med Medelas elektriske. Men siden jeg fullpumpet med Medela Freestyle i 6 måneder kan jeg trygt si at jeg anbefaler Medela sine elektriske pumper.

Hadde Swing først, men bytta til Freestyle da jeg gikk over til å kun pumpe siden den er dobbel.

Sykehusene bruker også kun Medela. :)

Den suger bra og har både en oppvarmingsfunksjon og mange trinn å justere styrken på.n
 
Hadde advent manuell pumpe. Blei lite brukt. Men den var heilt grei. Veldig masse deler og sette i sammen og vaske da :p men mulig det gjelder flere typer?
 
Det er milevis forskjell på en elektrisk dobbeltpumpe og en manuell en. Av de manuelle synes jeg Avent sin var best, men fikk ut kanskje 60-80ml. Første forsøk med Medela dobletpumpe fikk jeg ut det dobbelte og med litt jevn pumping var jeg oppe i 400ml på halve tida av det jeg gjorde når jeg brukte den manuelle!
 
Takk for tips folkens - kjøpte Medela elektrisk brystpumpe på Vitus Apotek i dag til -30%! :D
 
Er det medela free-style eller medela swing dere anbefaler? Begge ser ut til å være elektriske, eller?
 
Jeg er fornøyd med medela sin! Sleit veldig mye med å få ut noe når jeg brukte MAM sin, men nå kommer det vertfall nokk til ett måltid:)
 
Veldig fornøyd med medela swing, og kunne aldri klart meg med manuell. Jeg måtte pumpe mye i starten for å få opp produksjon..
 
Er det medela free-style eller medela swing dere anbefaler? Begge ser ut til å være elektriske, eller?
Freestyle er dobbel pumpe, mens swing er enkel.

Dersom du skal amme og kun pumpe for å ta ut overskudd e.l. så er det sikkert tilstrekkelig med swing. Jeg bytta fra swing til Freestyle når jeg skulle pumpe istedenfor å amme, for det gikk dobbelt så fort å få pumpa da. Klarte meg helg fint med swing når jeg bare skulle pumpe ut overskuddsmelk eller tømme det brystet hun ikke tok ved amming (hun tok kun en side om gangen).
 
Medela swing maxi er en enklere versjon av freestyle, men fortsatt dobbel pumpe. Den er mye billigere, men manger for eksempel funksjon for å huske program fra sist gang. Men det er jo snakk om et par ekstra tastetrykk hver gang så jeg mener at det ikke er verdt prisen å gå for en freestyle. Tilbud hos babybanden nå:

http://www.babybanden.no/products/medela-swing-maxi
 
Husk at dikkon har 50% på ei vare på Apotek1, om dikkon er medlem :)
 
Jeg kjøpte på Medela sin på Vitus Apotek i går :) 30%!
 
Back
Topp