Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan jeg spørre hvorfor de ikke setter inn hvis man er overstimulert? Og hvordan merker man hvis man er overstimulertJeg tror jeg fikk uttak ca 1 uke etter første kontrollBle overstimulert så fikk ikke innsett, men de styrer det slik at innsett ikke havner på helg
![]()
Fordi at hvis man er overstimulert og blir gravid blir oversrimuleringen forverret og man kan da risikere sykehusinnleggelse og å bli veldig dårlig.Kan jeg spørre hvorfor de ikke setter inn hvis man er overstimulert? Og hvordan merker man hvis man er overstimulert?
Okei skjønner, er mye man må sette seg inn i. Men vet du om man kan merke det selv?Fordi at hvis man er overstimulert og blir gravid blir oversrimuleringen forverret og man kan da risikere sykehusinnleggelse og å bli veldig dårlig.
Overstimulering gir en del symptomer, men det gjør jo også hormonbehandlingen i seg selv. Det er vanlig å ha smerter, føle seg oppblåst og hodepine for eksempel. Dersom man blir veldig tungpustet, ikke tisser ofte i forhold til hvor mye man drikker og får redusert allmenntilstand kan dette være tegn på overstimulering. Men dette skjer ikke veldig ofte og sykehuset/klinikken følger med og kan gi deg informasjon.Okei skjønner, er mye man må sette seg inn i. Men vet du om man kan merke det selv?![]()
Jeg ble svært dårlig form, gikk opp 6-7 kg over natta og det var vann i buk og litt på lungene.. Var relativt tungpust noen dager. Jeg ble da kraftig overstimulert, men det skjer heldigvis veldig sjeldenOkei skjønner, er mye man må sette seg inn i. Men vet du om man kan merke det selv?![]()
Takk for svarHusker ikke nøyaktig hvor lang tid det gikk, men var på siste kontroll fredag. Satte da Ovitrelle lørdag, og hadde uttak mandag.
Tror det er mulig å unngå innsett på helg. Hvis eggene er bra nok på onsdag og uttak blir på fredag, så blir det innsett mandag fikk jeg høre fra sykepleieren på St Olav ihvertfall. Så tror at om det blir torsdag/fredag så dyrker de over helga, evt med Blasto. Blir det uttak mandag-onsdag, så er det ikke noe problem
Så tror det skal mye til for at innsett havner på helg, og det da blir avbrutt![]()
Okei, uff det hørtes utrolig fælt ut, men går bra nå?Jeg ble svært dårlig form, gikk opp 6-7 kg over natta og det var vann i buk og litt på lungene.. Var relativt tungpust noen dager. Jeg ble da kraftig overstimulert, men det skjer heldigvis veldig sjelden![]()
Okei, tusen takk for svar. Hatt en del hodepine, men leste at det kan være en av bivirkningene. Aldri vært no plager tidligere, så dette er første behandling med så mye bivirkningerOverstimulering gir en del symptomer, men det gjør jo også hormonbehandlingen i seg selv. Det er vanlig å ha smerter, føle seg oppblåst og hodepine for eksempel. Dersom man blir veldig tungpustet, ikke tisser ofte i forhold til hvor mye man drikker og får redusert allmenntilstand kan dette være tegn på overstimulering. Men dette skjer ikke veldig ofte og sykehuset/klinikken følger med og kan gi deg informasjon.
Var ikke noe godt nei, men d meste gikk over etter ca 1 ukeOkei, uff det hørtes utrolig fælt ut, men går bra nå?
Okei, så braVar ikke noe godt nei, men d meste gikk over etter ca 1 ukeVar i fin form igjen og tilbake på jobb etter 2 uker.. Ikke ofte man reagerer sånn da, det var ihvertfall det de sa på sykehuset
![]()