Ull til baby i april?

• Trådstarter Trådstarter Blue Angel
  • Opprettet Opprettet
B

Blue Angel

Guest
Jeg har termin 17.april..
Det er gjerne litt kaldt på denne årstiden? Bor på Vestlandet..
Bør jeg kjøpe inn litt ull hvertfall til starten?

Fikk storesøster 16 april i 2013. Da kom varmen 2 uker etter ig ble der, var helt ekstremt varmt; og tynne bomullskjoler og slikt var eneste som funka. Men ull er fint uansett om det er kaldt eller vårlig i været, så ville vel kanskje anbefalt det å ha et par plagg i ull i det minste :-) Men mengder er ikke nødvendig.

Har termin 4/4 eg har kjøpt litt ull :) men kjøper ikkje for mye av det uansett. Det vokser for ut av det. Og er usikker hvor mye eg får brukt av det. Blir det ein gulpe baby så bruker eg bomull hjemme. Gidder ikkje og ødelegge dyre ull klær på sånt :)

Jeg har termin 17.april..
Det er gjerne litt kaldt på denne årstiden? Bor på Vestlandet..
Bør jeg kjøpe inn litt ull hvertfall til starten?

Jeg brukte ikke ull til guttungen født i november. Han var og er fortsatt veldig varm og bruker veldig sjelden ull.

Ungene mine ble rød og irritert i huden av ull de første månedene. Har ei i juli og ei i desember. Julibarnet kunne ikke bruke ull før hun var passert 6 mnd. Hun i desember begynte ikke å bruke det før neste høst (ca 10 mnd). Huden dems er ofte veldig tynn og sensitiv i starten og de er jo ikke ute så mye de første månedene uansett. De blir jo isåfall pakket godt inn. Jeg ville ikke brukt penger på det.

Jeg brukte nesten bare ull til min aprilbaby. Varmen kom jo om sommeren, men hadde noe ull til da også.

Ungene mine ble rød og irritert i huden av ull de første månedene. Har ei i juli og ei i desember. Julibarnet kunne ikke bruke ull før hun var passert 6 mnd. Hun i desember begynte ikke å bruke det før neste høst (ca 10 mnd). Huden dems er ofte veldig tynn og sensitiv i starten og de er jo ikke ute så mye de første månedene uansett. De blir jo isåfall pakket godt inn. Jeg ville ikke brukt penger på det.

Ull og silke blanding er det noen som tåler bedre enn ren ull.
Bare hvis noen med ny baby tenker på det :p

Har ei jente som er født i april. Vi brukte ull i starten. Når det ble varmere i været gikk vi over til ull/silke:)

Takk for gode tips jenter! :)
Vanskelig å vite, om hun kanskje reagerer på ull i starten også.. ;)
Jeg kjøper et par bodyer så har jeg tenker jeg :)

Ull isolerer, det lager ikke varme. Så på en nyfødt som ikke regulerer kroppsvarmen sin ville jeg valgt ull i april også. Se etter luftig ull heller enn tykk og tett. Ull/silke er luksus både som vinterundertøy og som eneste lag I varmen.

For noen år siden kom det snø 30. april i Oslo så ja, ull innerst på baby innimellom på kjørlige dager til midten av mai her.

Vi brukte ikke ull på apriljenta vår. Bruker det på januargutten kun hvis det er skikkelig kaldt (under -10). Blir så tørr i huden av ull syns jeg.

Fikk i midten av august, og brukte mye ull, syns det var bedre å bruke enn bomull, siden de små ikke har helt kontroll på regulering av varme. Uansett så syns jeg ull er gull året rundt :)

Bruker ull året rundt. Til vår/sommer liker jeg godt ull/silke blanding feks fra Joha. De er tynne og svale, men funker også godt på vinter under tykkere ull dress feks. Har det godt og vsrmt inne pret rundt, så tynne ullplagg er uansett det vi bruker mest, bruker svært lite bomull. Mest ull fortsatt enda han er 1 1/2 år.
Kjapt å vaske for hånd og tørker raskt, så man trenger ikke så mange plaggene heller egentlig 3-4 bodyer og 2/3 bukser holder lenge. De vokser jo så vanvittig fort også tross alt. Jeg vasket opp så fort de var skitnet til og hang rett til tørk. Ull er jo dyrt. Hadde bomull i bakhånd, men ble knapt brukt. Ullplaggene derimot sleit vi ut.

Ja ull er gull :D Brukte ull i sommer også vi.
Signerer denne!
Vi brukte ull hele året, det eneste gutten ikke ble klam i. Ull/silke er også fantastisk :)

Back
Topp