Hcg nivået har sunket

Vifvik

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerbarna 2019
Var på legekontroll i går. Har hatt en del problemer med blødninger og høyt blodtrykk, så har vært sykemeldt siden uke 8. Har vært på 2 ultralyd, en da jeg var 8+0 og en da jeg var 9+1. Begge viste at det var liv og alt så fint ut. Da jeg var 8+5 var hcg nivået mitt på 97.000. I dag ringte legen og sa at hcg nivået har sunket litt og ba meg komme i morgen for å ta ny test.. Er 11+1. Er så bekymret! Han sa at det ikke behøver å bety noe, men vil sjekke det siden jeg har hatt så mye problemer. Noen som har opplevd at hcg nivået har sunket så tidlig men at det allikevel har gått bra?

HcG nivået har sin topp i rundt uke 10 og vil synke etterhvert. Når det synker er individuelt og jeg syns legen din gjør deg unødvendig urolig. Det legen din bør gjøre (hvis dere er redde) er å henvise deg til ul! En ny hcg test vil ikke gi deg et godt svar fordi den vil ikke gå opp igjen. Så lenge du ikke har smerter eller blødninger tror jeg du kan ta det helt med ro <3

HcG nivået har sin topp i rundt uke 10 og vil synke etterhvert. Når det synker er individuelt og jeg syns legen din gjør deg unødvendig urolig. Det legen din bør gjøre (hvis dere er redde) er å henvise deg til ul! En ny hcg test vil ikke gi deg et godt svar fordi den vil ikke gå opp igjen. Så lenge du ikke har smerter eller blødninger tror jeg du kan ta det helt med ro <3
Jeg skal til han igjen i morgen, så skal jeg høre med han. Blir jo veldig bekymret. Vi har kjempet med å bli gravide, og måtte igjennom assistert befruktning for å få drømmen oppfylt. Har vært mye tull med blødninger og høyt blodtrykk, så kjenner at jeg ikke tåler så mye mer av dette! Håper på ny ultralyd i morgen så jeg får et raskt svar!

Hcg prøver vil ikke kunne fortelle noe når man er så langt på vei. Eneste som kan gi svar er ul. Skjønner veldig godt bekymringen din, jeg har også hatt mye blødninger og er gravid etter icsi.

Krysser alt jeg har for at det er bra med babyen din! ❤️ Prøv å ikke tenk på den hcg prøven, fant denne tabellen på nett:

image.jpeg

HCG skal synke på denne tiden, det er derfor man gjerne blir mindre kvalm osv rundt den tiden. Hormonet synker. Dette burde legen din vite. Be om en henvisning til ultralyd du, så kommer du til å se et lite foster som spreller :D
Lykke til!

Da har jeg vært hos legen. Henvist til tidlig ultralyd på onsdag. Hcg nivået hadde sunket til 69.000, så han syntes det var litt lavt. Han ringte til Ullevål og snakket med en gynekolog mens vi var der, og de kunne heller ikke si om det var normalt eller for lavt uten å ha sjekket meg.. Nå er det bare å få tiden til å gå, og krysse fingrene for at jeg får se en sprellende liten baby til uken.

Da har jeg vært hos legen. Henvist til tidlig ultralyd på onsdag. Hcg nivået hadde sunket til 69.000, så han syntes det var litt lavt. Han ringte til Ullevål og snakket med en gynekolog mens vi var der, og de kunne heller ikke si om det var normalt eller for lavt uten å ha sjekket meg.. Nå er det bare å få tiden til å gå, og krysse fingrene for at jeg får se en sprellende liten baby til uken.

Jeg skal ikke være påståelig på noe jeg, men jeg synes du skal slappe av så godt du kan, og tenke positivt. :)

Ingen lege kan berolige deg med at alt er normalt pga et blodprøvesvar på hvg så langt på vei du er. Det er det bare ul som kan.

Skulle ønske du slapp den bekymringen. Men jeg sjønner deg godt, en er uansett bekymret helt frem til ul.
Jeg har hittill vært på 3 ul. Og dagen(e) før har jeg vært svært engstelig, skikkelig sommerfugler i magen, for så å bli superglad etterpå.

Prøv å fortrenge det litt i helga, nyt og kos deg. Så tar du frem litt bekymring ul dagen.

Ønsker deg ei god helg :)

Jeg skal ikke være påståelig på noe jeg, men jeg synes du skal slappe av så godt du kan, og tenke positivt. :)

Ingen lege kan berolige deg med at alt er normalt pga et blodprøvesvar på hvg så langt på vei du er. Det er det bare ul som kan.

Skulle ønske du slapp den bekymringen. Men jeg sjønner deg godt, en er uansett bekymret helt frem til ul.
Jeg har hittill vært på 3 ul. Og dagen(e) før har jeg vært svært engstelig, skikkelig sommerfugler i magen, for så å bli superglad etterpå.

Prøv å fortrenge det litt i helga, nyt og kos deg. Så tar du frem litt bekymring ul dagen.

Ønsker deg ei god helg :)
Takk! Skal prøve å slappe av og nyte helgen. Har vært så mye styr hele veien, så håper at dette er siste bekymring! Er 12+0 på onsdag når jeg skal på ultralyd. Håper at det blir bra :-)

Takk for gode ord, og riktig god helg!! :-*

Min venninne hadde 80.000 synkende og ble tilslutt sent på ul pga legen var bekymret . I magen lå det er sprell levende baby men ble satt 2 uker fremover . Hun trodde hun var 11 men var 12+6 . Så syntes ikke ditt ca var så lavt

Min venninne hadde 80.000 synkende og ble tilslutt sent på ul pga legen var bekymret . I magen lå det er sprell levende baby men ble satt 2 uker fremover . Hun trodde hun var 11 men var 12+6 . Så syntes ikke ditt ca var så lavt
Jeg vet jo akkurat hvor langt jeg er side det er assistert befruktning. Hadde 69.000 på 11+0.

I følge tabellen lengre opp her, så er du jo godt innafor med begge verdiene?

Håper og tror at alt er bra! ❤️

Problemet er jo at jeg har (iallfall slik jeg leser det) mye lavere enn det som jeg skal ha i uke 12.. Hadde 69.000... Får se hva legen sier i morgen (han skulle ringe meg ang noen prøver) og hva ultralyden viser på onsdag.

Problemet er jo at jeg har (iallfall slik jeg leser det) mye lavere enn det som jeg skal ha i uke 12.. Hadde 69.000... Får se hva legen sier i morgen (han skulle ringe meg ang noen prøver) og hva ultralyden viser på onsdag.
Men 13.300 er minste og opp til over 200.000 hvis du hadde 69.000 virker det ikke uvanlig

Men 13.300 er minste og opp til over 100.000 hvis du hadde 69.000 virker det ikke uvanlig
Haha.. Jeg har sett et ekstra tall :-D Det gjorde meg glad å ta feil :-D

Så bra ♡ Når skal du neste gang til legen ?
Skal få svar på noen prøver i morgen pr telefon, så skal jeg på ultralyd på Ullevål på onsdag. Etter det skal jeg til legen 24/2 igjen om det ikke skjer noe unormalt ;-)

Skal få svar på noen prøver i morgen pr telefon, så skal jeg på ultralyd på Ullevål på onsdag. Etter det skal jeg til legen 24/2 igjen om det ikke skjer noe unormalt ;-)
Lykke til tror det går kjempe bra ♡♡

Haha.. Jeg har sett et ekstra tall :-D Det gjorde meg glad å ta feil :-D
Jeg så også feil, og tenkte "å nei, hvorfor la hun ut den?" :D

Det er jo så store variasjoner i hcg, så normalen er jo ganske stor! Jeg heier på deg! Masse lykke til denne uka!

Jeg så også feil, og tenkte "å nei, hvorfor la hun ut den?" :D

Det er jo så store variasjoner i hcg, så normalen er jo ganske stor! Jeg heier på deg! Masse lykke til denne uka!
Godt det ikke bare er meg!!! :-D

Takk, jeg satser på at det får bra! Blør jo ikke og har ikke vondt, så ingenting sånn sett som antyder at noe er galt. :-) Hadde jo ikke vært utrolig i det hele tatt om jeg ikke hadde fått telefon fra legen. Men da jeg var der på fredag så virket han litt usikker han og. Så satser på at han ringte meg før han hadde tenkt seg ordentlig om, og at alt er tipp topp ;-)

Back
Topp