Barneutstyr og merker?

Jeg kjøper det som har god kvalitet. Noen ganger er det dyre best, andre ganger ikke. Noen ganger er det kjente merker, andre ganger ikke. Men som oftest må jeg innrømme. Ser oftere større sammenheng mellom kvalitet og kjent merke, enn kvalitet og høy pris på ukjent merke.

Helt lik vogn? Utseende messig kanskje ja. Men er det det som teller når man kjøper vogn. Jeg ville sjekker vognen irl og sett at kvaliteten er bra.

Jeg føler litt at alle streber etter å eie den penest mulig Emmaljungavogna, da hovedsaklig White Leatherate med alt mulig fancy, matchende utstyr. Greit det er fantastiske vogner, og de ser flotte ut.. men hvorfor skal alle ha likt? Og hvorfor noe så upraktisk som "all white" ? må jo bli utgriset ganske raskt.

Skjønner at noen vil ha vogna fordi de oppriktig syns den er pen, og ikke tenker over hva andre mener. Men jeg tror det er mange som vil ha den for at det er "statussymbol".

Jeg har hatt både brukte vogner, og ei splitter ny emmaljungavogn (men det var brown flower, ikke noe hvit glanssak), men jeg kjøpte vognene jeg hadde lyst på, syns var praktiske og var gode å trille - ikke for at det skulle være statussymbol eller for at folk skulle snu seg etter meg på trilletur :p

Synes ikke merket på vogn og annet utstyr er så viktig.

Det eneste er bilstol, den bør ha gjort det godt i test.

Vi kjøpte et ukjent vognmerke, men fra samme produsent som Simo og Brio. Nydelig og praktisk vogn av god kvalitet til 4000kr (ny), den er fortsatt like fin etter 2 års bruk og skal nå tas i bruk til nummer to. :)

Jeg føler litt at alle streber etter å eie den penest mulig Emmaljungavogna, da hovedsaklig White Leatherate med alt mulig fancy, matchende utstyr. Greit det er fantastiske vogner, og de ser flotte ut.. men hvorfor skal alle ha likt? Og hvorfor noe så upraktisk som "all white" ? må jo bli utgriset ganske raskt.

Skjønner at noen vil ha vogna fordi de oppriktig syns den er pen, og ikke tenker over hva andre mener. Men jeg tror det er mange som vil ha den for at det er "statussymbol".

Jeg har hatt både brukte vogner, og ei splitter ny emmaljungavogn (men det var brown flower, ikke noe hvit glanssak), men jeg kjøpte vognene jeg hadde lyst på, syns var praktiske og var gode å trille - ikke for at det skulle være statussymbol eller for at folk skulle snu seg etter meg på trilletur :p
virker som at den vogna har tatt av fordi mamma til michelle har/hadde den..:confused:

Kunne ikke ha brydd meg mindre om merket og pris på utstyr. Det jeg ser etter er komfort/sikkerhet/brukervennlighet. Kjøper mye pent brukt også.

Tror det bare er i ditt hode:) Men noen ting er det bare merkavarer som gjelder mener jeg. F.eks. er det ingen vippestoler som kam måle seg med babybjørn sin. Og bilstoler bør ikke kjøpes på europris.
Men billig seng og stellebord f.eks. er helt greit.
Når det gjelder vogn er det vel smak og behag. Triller man mye (jeg trilla mange timer hver dag i barseltiden) så er det jo ikke så rart om man vil legge penger i det.
Men ville aldri brukt 10000 kr, dyreste vogna jeg har hatt kosta 4500 (og jeg har hatt over 10 vogner)

Jeg tror nok at det er litt status i noen miljøer, men for de fleste handler det nok om kvalitet, brukervennlighet og sikkerhet. Vi har kjøpt av kjente merker både bilstol, vogn, vippestol, bæresele og babycall, ikke på grunn av status, men fordi vi ønsker produkter som er trygge og gode, og som varer så lenge vi trenger dem. Mye har vi kjøpt brukt og på tilbud, så det er absolutt ikke om å gjøre å bruke mest mulig penger.

Følte meg truffet. Hehe. Vi har hvit edge duo med litt brunt. Vi har den fordi den var på salg når vi ville bytte ut den gamle vogna vår siden den røyk etter 1 år. Men skjønner hva du mener. Mange som kjøper de vognene og absolutt må ha det. Her er det ren tilfeldighet og jeg skulle gjerne hatt en i stoff i stedet. Fy så upraktisk det er. Vogna er 1.5 år gammel og er absolutt ikke hvit lengre. Må jo vaske den minst en gang i uke hvis man faktisk går tur utendørs uansett vær.

Følte meg truffet. Hehe. Vi har hvit edge duo med litt brunt. Vi har den fordi den var på salg når vi ville bytte ut den gamle vogna vår siden den røyk etter 1 år. Men skjønner hva du mener. Mange som kjøper de vognene og absolutt må ha det. Her er det ren tilfeldighet og jeg skulle gjerne hatt en i stoff i stedet. Fy så upraktisk det er. Vogna er 1.5 år gammel og er absolutt ikke hvit lengre. Må jo vaske den minst en gang i uke hvis man faktisk går tur utendørs uansett vær.

Hehehe, selvfølgelig er det de som kjøper hvite vogner fordi de er på salg, eller fordi de faktisk foretrekker den fargen over de andre, men jeg tror 90% av dem med hvite leatheratte nå for tiden kjøper den fordi den er " in " :p De finner nok tidsnok ut hvor upraktisk det er, og at det ikke er mulig å selge den vognen i "pen" brukt stand ettersom den da mest sannsynlig aldri blir skikkelig hvit igjen ;)

Bugaboo-kopien ville jeg nok ikke kjøpt, fordi jeg synes det er dårlig gjort å kopiere. Da "stjeler" man på en måte fra utviklingsarbeidet Bugaboo har brukt femten år på, uten å bidra til bedre vogner I fremtiden. Det blir også vanskelig å vite hva som er god kvalitet. (Og kvalitetskravene mine er ekstreme: Jeg liker godt at lillebror kjører 2004-modell heller enn ny vogn.)

Sprinkelseng, derimot, er et ferdig betalt designarbeid som alle står fritt til å dele. Der er det flott at f.eks. IKEA produserer godt og billig.

Jeg tenker det er en grunn til at bugaboo koster og dobbelt så mye, og at annenhvert menneske har den.

Når det er sagt velger også jeg som flere andre ber kvalitet og sikkerhet fremfor pris.

Jeg har kjøpt mye brukt!

Kommer nok alltid til å kjøpe "ekte" vogn og merke bilseter, og Evt bæresele og bæresjal. Resten bryr jeg meg ikke om, å nei jeg synes ikke det er status å ha råd til det

vi valgte seng fra IKEA, Hensvik, og emmaljunga edge vogn. Besafe bilstol både som stol nummer 1 og 2 og har ei beemo vogn til å ha med på sydenreiser. Merket er ikke så viktig for oss, men at det funker for det formålet vi har for produktet :)

har også kjøpt en del brukt. Som babygym, leikegrind, leikematte, vippestol, bæresele osv :)

Enkelte ting hadde jeg bestemt på forhånd at det var den typen jeg ønsket så da blei det det. Ønsket meg babybjørn 360 bæresele, så det ble den, men brukt. Samme med babybjørn vippestol :) Så lenge det er fint brukt kan jeg ikke se problemet med gjenbruk :)

Last edited:
Skjønner hva du mener... Vi har ikke dårlig råd, men hvorfor sløse? Vi fikk en 10år gammel vogn som fungerer bra. Men bilstol kjøpe vi best i test. Ellers er alt utstyr arvet :)

Back
Topp