Spontantabort?

HappyMommy

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Hei, idag tidlig da jeg våknet så oppdaget jeg at jeg hadde fått mensen. Etter å ha stått opp og spist frokost så begynte jeg å få de vanlige mensensmerter .. Etter en stund så begynte de å bli verre og verre. Plutselig så begynte jeg å skjelve, deretter ble jeg ganske kvalm og smertene ble verre. Det føltes ut som rier uten tvil, helt lik eller kan til å med si at jeg følte det var verre. Jeg klarte ikke å stå engang av hvor ille jeg hadde det, men gjorde mitt beste for å hoppe inn i dusjen, tenkte at varmt vann kunne hjelpe. Men ble bare enda verre, begynte å kaste opp og jeg bare blødde og blødde.. Jeg trodde virkelig jeg skulle besvime eller dø! Nå har jeg det bedre, blør ikke så mye lenger. Og nå kom jeg på at det kan hende jeg var gravid og ikke viste det. For jeg har aldri i mitt liv opplevd noe sånt når jeg har fått mensen. Bruker ikke prevensjon vi bare hopper ut i svingen, så jeg er litt i tvil om jeg faktisk opplevde en spontanabort idag tidlig. Har noen opplevd noe sånt før? Kan det være spontantabort? Hvordan får jeg eventuelt vite om jeg var gravid og mista det? HJEEELP!! Tusen takk i forhånd❤️

Hadde tatt en tur til legen... Om du har hatt en abort så er det greit å ta en sjekk, ikke alltid alt kommer ut av seg selv...

Det slår ut på graviditetstest dei første dagene etter sa. Så kan jo skjekke det selv ? Eg hadde kun blødning og smerte. Og ikkje så gale som du beskriver.

Ta en tur til lege. Og kanskje ta en graviditetstest bare for å se hva den sier?

Høres ut som mine sa... Like vondt og like mye spying som i slutten av åpningsfasen under fødselen.

Ta absolutt en tur til lege. Den ene gangen kom ikke alt ut med engang, tok 6uker før restene kom ut sammen med rier en gang til.

Det slår ut på graviditetstest dei første dagene etter sa. Så kan jo skjekke det selv ? Eg hadde kun blødning og smerte. Og ikkje så gale som du beskriver.
Tror ikke det nødvendigvis stemmer? Jeg har hatt sa hvor blødningene ikke har kommet før hcg nivået var veldig veldig lavt (2 sifret og enda tok det ytterligere 4 dager før blødningene startet).

Tror ikke det nødvendigvis stemmer? Jeg har hatt sa hvor blødningene ikke har kommet før hcg nivået var veldig veldig lavt (2 sifret og enda tok det ytterligere 4 dager før blødningene startet).

Tok nettopp en test og den var negativ.. Skal bestille time imorgen. Men er veldig urolig når jeg tenker på det

Tok nettopp en test og den var negativ.. Skal bestille time imorgen. Men er veldig urolig når jeg tenker på det

Hva er du bekymret for da? Eller er det at du er lei deg? Hvis testen er negativ er jo sannsynligheten uansett stor for et kroppen har ordnet opp selv hvis du var gravid. Det kan også være at legen ikke kan si noe om hvorvidt du har vært gravid eller ikke, dersom kroppen allerede har ordnet opp..

Jeg hadde aldri vært plaget med menssmerter, men så skjedde det helt plutselig høsten 2011 at jeg fikk slik start på mensen som den du beskriver her, tre måneder på rad!! Jeg våknet om natta med uutholdelige smerter, kvalm og måtte legge meg ned på gulvet for ikke å besvime. Det var helt forferdelig. Var som rier ja. Tok 2*paracet, og etter 45 min etter sovnet jeg av utmattelse. Blødde som en foss. Gikk til legen, og han gav meg kun sterke smertestillende i stikkpilleform, som jeg kunne ta neste gang det skjedde. Heldigvis gikk det over etter de tre månedene. Var ikke gravid, da jeg og min daværende partner brukte kondom fast og så og si aldri hadde sex :P Har ingen forklaring på hvorfor det skjedde.

Faktisk var det verre enn rier vil jeg si. Helt meningsløse smerter som var konstante! Ingen stilling var bedre enn andre, og ingenting hjalp. Jeg husker jeg tenkte at jeg skulle aldri ha barn da det skjedde. Når jeg faktisk var i fødsel forventet jeg smerter lik de gangene der, med oppkast og det hele. Det skjedde ikke. Legen min hadde ingen god forklaring på det heller, men virket ikke bekymret. Ble ikke undersøkt noe videre heller.

I starten av begge mine svangerskap opplevde jeg lignende smerter etter sex helt i starten (uke 5-6ish). Helt likt, bare uten noe blod. Varte i 20 min kanskje. Muligens ikke like vondt, men ble også kvalm og holdt på å besvime.

Back
Topp