Går dere tur?

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Har kun vært på to turer til nå og lillemann er 17 dager. Vil veldig gjerne gå mer, men det blåser sånn. Ville dere gått ut når det blåser 9-11 m/sek ? Ser de har meldt det resten av uka også.

Bruker dere vogn eller sele når dere går ut? :)

Jeg går tur ja, ser ikke på varselet men heller på været og temperatur. Blåste ganske godt på lørdag når jeg gikk, men var et par varmegrader så temperaturen var ok. I dag har det snødd voldsomt og blåst sidelengs så i dag har vi ikke gått tur. Håper på finere vær resten av uka!

Har vært en tur i vogna i finværet og en tur med sjalet i går kveld. Da var det rett under 0 grader og her blåser det alltid, men inni jakka til pappa hadde hun det bare bra :-) tror vi fortsetter å bruke sjalet en del, for da får hun være tett på oss og holder bedre varmen ;-)

Har kun fått gått en tur. Han er 27 dager( kl er over 12) gammel. Her har der vært for kaldt og nå er hele bakken her ute kun is. Vi kommer nesten ikke opp med bilen. Den bakken er lang og kjempe farlig hvis det er kun is ute. Jeg håper det snart gir seg så vi får gått en tur igjen snart. Håper på å få gått tur med begge barna snart. Sist var svigermor med og tok eldste i egen vogn. Men vi har søskensete og hu på 2.5 år har kjempe lyst til å gå tur med den. Vi har prøvd søskensete på vogna her hjemme flere ganger. Og ja mange mener at de er farlige, noe min svigermor også fant ut. Men i stedet for å kaste setet så fant hu en løsning som gjør at setet ikke tipper fremover.

Vi har bare fått gått på tur 3 ganger. Har så veldig lyst å gå på tur hver dag, håper det blir bedre turvær senere i uka.

Vi har tatt noen små turer tre til sammen pga kulda og brttenelsen men nå blir det kanskje andre boller
:)

Jeg går endel til Bhg med mellomste( må jo kome iform igjen ) og selv med litt vind ligger de godt nedi vogna. Er det kaldt legger jeg varmeflaske i posen.

Vi har bare vært på en tur, men om været tillater det blir det mer eller mindre daglig. Gleder meg

Har ikke gått tur enda. Vogna er ikke helt ordna og været frister ikke akkurat :-/ Storesøster er også januarbarn, og var lite ute med henne også den første måneden. I dag skal vi nok ikke ut, vind og regn frister ikke akkurat :-P Men er det bare vind kunne jeg nok tatt meg en liten tur, men ikke mer enn en halvtime vil jeg tro. De små ligger nå godt nedi vogna, og det går jo an å ta på regntrekk på vogna som beskytter enda litt mer :-)

Har vært ute en del både med vogn og bæresele. Men stort sett korte turer da pga været. Gleder meg til det blir litt bedre :-)

Ikke vært på tur. 12 dager i dag. Men her er det i grunn bekkenet som stopper meg. Tipper føret er ok, men det endrer seg jo hele tiden. Gleder meg masse til trilleturer!!

Vi har også bare vært to ganger. Det er jo pga været, så gleder meg til å, forhåpentligvis, gå hver dag snart☺️

Er ute å triller en times tur hver dag med min (5uker gammel ca) han elsker å sove i vognen sin :) går mye opp og ned for å hente storesøster i barnehagen også som tar 5-7 min.

Er ute å triller en times tur hver dag med min (5uker gammel ca) han elsker å sove i vognen sin :) går mye opp og ned for å hente storesøster i barnehagen også som tar 5-7 min.
Så deilig! Hvordan er været der du bor?

Veldig skiftende, men har variert alt fra 1+ og litt varmere..nå kommer snøen og går om hverandre men skal ikke klage på tempen ;-) har så og si gått i all slags vær siste 1 1/2 uken, han ligger trygt og godt nede i vogna si godt beskyttet..og ikke minst forfriskende for mor :D

Last edited:
Har gått første skikkelige tur i dag, hun et to uker. Har tidligere gått til og fra barnehagen og slike småturer. Har vært pga min form etter keisersnitt at jeg ikke har gått tidligere.

Første gåtur i dag, lille er 18dsger gammel og ble tatt med hastekeisersnitt så har ikke turt før nå med tanke på at det er en del bakker her vi bor :) var en deilig tur, blir nok daglig så fremst været holder :)

Har kun gått en tur her, men det er pga stingene mine som verker så:( Hadde noen dager der formen var veldig fin, men da var det selvfølgelig drittvær... Tror jeg skal prøve meg på en liten tur nå, for lille vil ikke roe seg i kurven sin i dag, så spørs om en trilletur gjør susen:-)

Back
Topp