Undersøkelse om ting er på gang?

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Dette er kanskje litt rart, men er det mulig å få en time for å sjekke om fødselen er nært forestående? Mannen min skal på et bedriftsbesøk neste mandag som er veldig viktig for hans hovedprosjekt, som er veldig viktig for hans muligheter til å få jobb etterpå. Da er det 1 uke til termin. Dit han skal er 3 timer unna her og han er veldig redd for å reise dersom det plutselig skulle være noe, samtidig som dette er veldig viktig også! Dumt om han skal gå glipp av det også føder jeg 2 uker over termin liksom. Vet at man ikke kan forutsi fødsel uansett, men kan de undersøke om det mest sansynlig er nært forestående eller om det ikke er det? Gjør de slike undersøkelser eller er det noe de ser på som unødvendig? Tenkte også jeg skulle snakke med jordmor om det på timen på torsdag, men er det noen som vet? Det siste både han og jeg vil er at han skal gå glipp av fødselen

Jordmor kan vel sjekke om du er moden eller har åpning, men selv om man er veldig moden og har åpning så kan det både skje ganske raskt eller gå flere uker. Så vet ikke om du kommer lenger enn det, dessverre :(

Det kan jo bare starte helt uten forvarsel også! Er veldig frustrerende at man ikke aner når det kommer til å skje!

Er så si umulig å forutsi når fødsel vil skje, om du ikke har 10 cm åpning når de sjekker.
Noen går med avflatet mormunn og 3 cm åpning i mange uker, mens neste kan gå fra å være helt lukket, lang mormunn/livmorhals og plutselig føde i løpet av noen timer.

Ja, det er ikke lett det, kan høre med jordmor, foruten om en del maserier om natten, og i dag noen timer nå i ettermiddag så er det ikke mye som tyder på fødsel her. Men syntes magen har sunket en del i dag også, men det trenger vel nødvendigvis ikke bety noe

Det er jo det som er sjarmen syntes nå jeg. At man aner ikke.. Eneste igjen i verden man ikke rår over :)
Spenning på høyeste nivå <3

Ja, det er ikke lett det, kan høre med jordmor, foruten om en del maserier om natten, og i dag noen timer nå i ettermiddag så er det ikke mye som tyder på fødsel her. Men syntes magen har sunket en del i dag også, men det trenger vel nødvendigvis ikke bety noe

Nei, dessverre trenger det ikke å bety noe at magen har sunket heller. Ville tatt det som det kommer, om du skulle føle noe på søndag eller mandag før han drar, så får du be han bli hjemme. Ellers får du ringe han med en gang om du skulle kjenne den minste ting etter han har dratt. Sannsynligheten for at det skjer akkurat mens han er borte vil jeg tippe er liten, i såfall er det snakk om veldig uflaks.

Sniker fra juli. Da jeg skulle ha datteren min var jeg veldig moden og hadde 2-3 cm åpning, fødselen startet 3 uker senere. Så er nok veldig vanskelig å forutse når den starter ;)

Får snakke med jordmor og høre om hun syntes det er greit å dra, læreren hans mente han burde droppe det, syntes bare det er så dumt at det skal gå ut over hovedprosjektet hans, selvom vi begge er enige i at ingenting er viktigere enn fødselen, problemet om det skulle starte noe er at han skal til Follo, altså på andre siden av Oslo for der vi bor. Ca. 3 timer om det ikke er trafikk, hadde vi vært helt sikre så hadde det ikke vært et problem, men det er vi jo ikke så, beste hadde nesten vært om han kom den uken her, i værste fall får jeg bli med da, haha

Får snakke med jordmor og høre om hun syntes det er greit å dra, læreren hans mente han burde droppe det, syntes bare det er så dumt at det skal gå ut over hovedprosjektet hans, selvom vi begge er enige i at ingenting er viktigere enn fødselen, problemet om det skulle starte noe er at han skal til Follo, altså på andre siden av Oslo for der vi bor. Ca. 3 timer om det ikke er trafikk, hadde vi vært helt sikre så hadde det ikke vært et problem, men det er vi jo ikke så, beste hadde nesten vært om han kom den uken her, i værste fall får jeg bli med da, haha

Men er dette nr 1, 2 eller 3? Med mindre du har styrt-fødsler (som er relativt uvanlig) så tar jo en gjennomsnittlig fødsel rundt 8 timer? Så hvis han drar vil han jo mest sannsynlig rekke tilbake i tide?

Men er dette nr 1, 2 eller 3? Med mindre du har styrt-fødsler (som er relativt uvanlig) så tar jo en gjennomsnittlig fødsel rundt 8 timer? Så hvis han drar vil han jo mest sannsynlig rekke tilbake i tide?
Er nr. 1 og selvom ikke det nødvendigvis har stort å si så har de fleste i familien min født i løpet av 4 timer fra første rie til ungen har vært ute

Jeg ville nok tatt sjansen og latt ham dra jeg altså... Til tross for at jeg hadde styrtfødsel sist og er i stor fare for å få det igjen. Er jo som du sier veldig viktig, og mest sannsynlig så vil han rekke det, selv om mange i slekta de føder raskt. Sjansen for at det skjer akkurat da er jo veldig liten, og det vil jo gå veldig ut over utdanningen hans. Så får han heller være veldig tilgjengelig på telefonen, og du får være veldig obs på kroppen. Sånn ville jeg gjort det iallefall. :)

Back
Topp