Teppe eller koseklut

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Bruker dere teppe eller kosekluten babyen skal få slik at den skal lukte av dere? Har hørt om noen som gjør det, hvis ikke er det vel noe jeg har hørt mest om at man gjør med hunder når de skal reise fra moren sin, men ser for meg det kan ha en beroligende på babyen? Er det bare meg som tenker sånn? :D

Lest det flere steder, men ikke tenkt nevneverdig over det før :-) Sikkert noe i det, men vil helst slippe å innføre koseklut/teppe hvis vi ikke må. Regner med det blir smokk her og da er det nok å holde styr på. Storebror og pappaen kom hjem med sånn bamse med kosedyr på da som hun skal få i gave fra storebror, så kan være løpet er kjørt allerede :P

Lest det flere steder, men ikke tenkt nevneverdig over det før :) Sikkert noe i det, men vil helst slippe å innføre koseklut/teppe hvis vi ikke må. Regner med det blir smokk her og da er det nok å holde styr på. Storebror og pappaen kom hjem med sånn bamse med kosedyr på da som hun skal få i gave fra storebror, så kan være løpet er kjørt allerede :p
Tenkte på teppe som du pakker lille inn i, eventuelt også koseklut :D

Han skal få koseklut som storesøster, ikke for å kjenne lukten av oss men for at de fleste bebiser/små barn bruker det eller noe annet de legger sin elsk på som en slags trygghet å lene seg på når de f.eks er nye steder eller rundt nye mennesker, eller bare skal slappe av:) jeg har trua på at det har hjulpet datteren min når hun har sovet over her og der og overgang i Bhg osv, også sitter hun som regel å koser med den når hun er sliten:) hun har 5 like med navnet sitt på sånn at vi alltid har en tilgjengelig :p

Min nr 2 elska morgenkåpa mi... Kunne være veldig urolig om jeg la han ned for seg selv, men la jeg han oppå den så var det muse stilt med en gang :p

Har ikke gått inn for å gjøre noe denne gangen, får se hvordan h*n takler å ligge uten meg :p

Se som han koste seg da <3 :p

162867_10150362596165711_7923690_n.jpg

Ja skal ha sann duk/tørkle med bamse på:) mine forrige fikk til fødsel. De har hatt stor trygghet i den. Sover hvor som helst når den er der :) har den i sengen sin enda. Men er ikke nødvendig å ha med for å få sove hos bestemor eller lignende. Har vokst fra det :)
Men jeg tror ikke den trenger å bli satt inn med lukt. Deres ble aldri det.
Er nok mer at det er den samme kosebamsen/kosekluten som er der når en skal sove..ikke hva den lukter..

Han skal få koseklut som storesøster, ikke for å kjenne lukten av oss men for at de fleste bebiser/små barn bruker det eller noe annet de legger sin elsk på som en slags trygghet å lene seg på når de f.eks er nye steder eller rundt nye mennesker, eller bare skal slappe av:) jeg har trua på at det har hjulpet datteren min når hun har sovet over her og der og overgang i Bhg osv, også sitter hun som regel å koser med den når hun er sliten:) hun har 5 like med navnet sitt på sånn at vi alltid har en tilgjengelig :p
Husker veldig godt fra jeg var liten selv med bamsen jeg var helt avhengig av, ingenting kunne erstatte den, og det var en trygghet, utrolig skitten og ekkel syntes jeg nå, dro den jo med meg absolutt over alt. Jeg har den enda (bruker den ikke, haha), tross for at jeg har lagt den fra meg på de merkeligste plasser. Pappa måtte få de til å åpne på Elkjøp en gang da jeg hadde lagt den fra meg der, og fikk da selvfølgelig ikke sove, haha. Kan skjønne at det er enklere å ikke ha noe de er avhengig av, men jeg tror også det gir en viss trygghet :)

Storesøster har kjøpt koseklut med bamse på midten til lille, som hun skal ha med på sykehuset i gave. Men har ikke tenkt å "sette" inn den med lukten min eller noe.

Samme her. Storebror har kjøpt en kosekluthund som babyen skal få. Storebror hadde koseklut når han var liten, den var alltid med som trygghet. Etterhvert som han har blitt eldre har han byttet ut kosekluten med andre kosedyr som han bytter på. Har alltid med seg kosebamse når han skal sove borte. Husker selv jeg hadde en brun bamse som kos da jeg var lita.

Jenta vår har alle de forskjellige dyreklutene fra Teddykompaniet, unntatt en, den kjøpte hun til lillebroren :p han kunne ikke få likedan, i tilfelle han skulle ta feil :p

Her var vi koseteppe og WubbaNub.
Sånn har jeg gjort med de andre, så satser på lik suksess denne gang.

Begge deler var nyvasket og ubrukt da Indi tok det i bruk, min lukt har hun uansett...teppe og kosen lager hun sin egen lukt på, som ikke nødvendigvis bare lukter mamma :)

Her var vi koseteppe og WubbaNub.
Sånn har jeg gjort med de andre, så satser på lik suksess denne gang.

Begge deler var nyvasket og ubrukt da Indi tok det i bruk, min lukt har hun uansett...teppe og kosen lager hun sin egen lukt på, som ikke nødvendigvis bare lukter mamma :)
WUBBANUBB het de!!!!! Har irritert meg i mange dager at jeg ikke husket hva d het :-P

Har ingen planer om å bruke den på forhånd, men absolutt tenkt til å ha en koseklut. Storebror på 5 har hatt så mye glede og trøst i kosen sin og bruker den fortsatt. Jeg ser virkelig bare positivt ved at barnet knytter seg til en bamse som er bare dems :) det var også veldig greit å slutte med smokk her han hadde jo kosen sin. Og den kan han da ha i senga si så lenge han vil :p

Jeg vurderer å teste det denne gangen. Begge mine to andre har hatt problemer med å finne roen som spedbarn, og aldri knyttet seg til bamser etc. Så tenkte sove med et slikt tørkle på sykehuset. Jeh tenkte mer på en sånn "gulpeklut"-greie:) sånn helt tynn.

Back
Topp