Uvi-blod i urin

JuniMamma16

Blir kjent med forumet
Dere som har hatt uvi under svangerskapet. Har dere hatt blod i urinen? Startet i går med at det var litt blod og i dag er det blod hver gang jeg er på toalettet og det svir litt. Har hatt uvi flere ganger men dette er en "light-versjon" evt :) Er 21+2 i dag. Skal til jordmor på onsdag så går sikkert beskjed da men tenkte bare å høre

Ville forsøkt å drikke veldigveldig masse og pøst på med tranebær og c-vitamin og andre sure greier. Ville ikke venta til onsdag med å ta tak i blødende urinveier, greit å prøve å knerte det selv iallfall. Evt kontakte legevakta om du ikke klarer det.

Sniker fra april. Ring legevakta så får du levert en urinprøve for sjekk der. Er ikke bra å gå for lenge med ubehandla uvi som gravid :)
Jeg hadde en uvi nylig som ga veldig diffuse symptomer, med rosa utflod som hovedsymptom. Jordmor ba meg levere urinprøve til legen og den slo ut på både leukocytter og blod i urin, så nå har jeg akkurat gått på en ukes antibiotikakur.

Hadde kraftig uvi i romjula uten synlig blod, men påvist blod i urin. Strever litt med hyppige uvi'er, så legen min er litt bekymret da det ikke er bra å gå med ubehandlet uvi. Fikk derfor kur pga. symptomer, men ikke utslag nå sist. Ville nok dratt til legevakta og begynt på kur med en gang :D

Ja, blir rosa urin. Får evt ringe legevakta og høre om jeg skal komme med en urinprøve i dag/morgen.

jeg våknet med blod på pariet i dag når jeg tørket meg, og ringt føden og fikk beskjed om å reise på legevakt å levere urinprøve.. fått antibiotika nå :)

Sniker fra april. Ring legevakta så får du levert en urinprøve for sjekk der. Er ikke bra å gå for lenge med ubehandla uvi som gravid :)
Jeg hadde en uvi nylig som ga veldig diffuse symptomer, med rosa utflod som hovedsymptom. Jordmor ba meg levere urinprøve til legen og den slo ut på både leukocytter og blod i urin, så nå har jeg akkurat gått på en ukes antibiotikakur.
Enig! Ring legevakta, de tok inn meg for en sjekk å sa det var veldig bra at jeg ikke avventet.

Ringte legevakta og fikk beskjed om å vente til i morgen eller mandag hos fastlegen for i kveld var det fult. Men skulle ringe tilbake om ting ble verre da.

Jeg hadde ikke blod i urinen når jeg hadde UVI. Synes også du skal ringe til legevakten å høre med de :) God bedring :)

Å gå med ubehandlet UVI som gravid er ikke like enkelt som når man ikke er gravid.
Det kan faktisk startte premature rier fikk jeg beskjed om, så jeg vill kontaktet lege..

Ja, sa at jeg var gravid. Og hvor langt på vei. Har drukket myyyye i kveld (vann). Og nå var det ikke blod i urinen. Så siden jeg ikke har fått noen mer symptomer eller noe så venter jeg og drar til fastlegen på mandag morgen.

Ja, sa at jeg var gravid. Og hvor langt på vei. Har drukket myyyye i kveld (vann). Og nå var det ikke blod i urinen. Så siden jeg ikke har fått noen mer symptomer eller noe så venter jeg og drar til fastlegen på mandag morgen.
Så flink du har vært! :) Jeg drakk også vekk en uvi for noen uker siden. Men leverte en prøve for sikkerhetsskyld hos legen etterpå. Den var fin! Er jo supert når man klarer det selv :)

Så flink du har vært! :) Jeg drakk også vekk en uvi for noen uker siden. Men leverte en prøve for sikkerhetsskyld hos legen etterpå. Den var fin! Er jo supert når man klarer det selv :)
Ja, er jo det beste. Så prøver å drikke mye vann i morgen også. Så kjører jeg innom legen på mandag før jobb for sikkerhetsskyld :-D

Ja, er jo det beste. Så prøver å drikke mye vann i morgen også. Så kjører jeg innom legen på mandag før jobb for sikkerhetsskyld :-D
Ja, veldig god plan :) Lurt å fortsette det høye inntaket en stund etter at symptomene gir seg :)

Back
Topp