Salve til sår stump

Mamma_s

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Marslykke 2016
Hvilken salve er best å bruke om/når baby får sår stump? :) Lest mye om at sinksalve ikke er det beste og mest anbefalte lengre?
 
Bepanten er favoritt her og brukt på begge ungene her... Blir kunn den med nr3 å... :)
Her bli lillesøster enda mer sår av sinksalve... Så den kommer ikke i hus :p
 
Sverger til Inotyol til både liten og stor. Har testet mange sinksalver igjennom livet og det er den jeg synes virker best
 
Bruker Bepanthen :) Da hun var baby tok vi potetmel på stumpen etter hvert bleieskift, var aldri sår! Under haka også, da de ofte blir veldig klamme der om de er litt "godt i hold" ☺
 
Så kjekt med sånne gode råd :happy:. Jeg har jo selvfølgelig kjøpt inn sinksalve, men tror jeg må kjøpe inn både Bepanthen og Inotyol for å teste ut hva som funker best på akkurat gutterompen våres :happy:. Får man kjøpt det på hvilket som helst apotek?
 
Takk for tips! Blir å kjøpe inn litt forskjellig av de dere har svart og teste hva som funker best for oss :D
 
Sverger til sinkPASTA. Mye bedre enn sinksalve.

Kjøpes/ hamstres på apotek i Sverige

ImageUploadedByBV Forum1454106178.638296.jpg
 
Inotyol, uten tvil!!
 
Sinksalve er vanskelig å vaske bort, sinkpasta er noe lettere å fjerne. Foretrekker Inotyol eller burts bees diaper ointment. :)
 
Les om farlige Burts Bees her.
Jeg fikk allergi i løpet av 30 sekunder av dette merket!

http://www.tv2.no/a/6562325


http://www.tv2.no/a/6805432

Har fått med meg den greia der. Barnet mitt har ingen reaksjoner på de produktene vi har prøvd, heller ingen antydning til allergi. Bruker ikke kremen ukentlig engang, kun etter behov. :) Etter han hadde blitt ekstremt sår etter bruk av sinksalve i barnehagen var det faktisk kun burts bees salven som hjalp for å dempe sårheten slik at huden ble fin igjen iløpet av utrolig kort tid.
 
Bephanten! :)
 
Jeg var på kurs ift bleieutslett hos eldre med jobb og da ble jeg anbefalt å bruke cavilon barrierekrem X1 hver dag for å hindre sår rumpe.. Dersom det blir sårt har jeg bedre erfaring med bepapten enn inotyol og zink - mest fordi det er lettere å vaske av!
Fikk faktisk med litt produkter av henne vi hadde kurset med fordi jeg var gravid
 
Back
Topp