Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg vet vedtaket men var ikke det jeg lurte påNår du går på dagpenger har du et vedtak på hvor mange timer i uken du er arbeidsledig og du kan jobbe 49% av dette i uken og beholde dagpengene, går du over mister du alt. Som regel er jo timelønna høyere enn trygden så pleier å lønne seg å jobbe![]()
Ok for var noen som hadde blitt trekt hele dager selv om de bare hadde jobbet 4 t den dagen sa deNei da blir du trekt for de timene du jobber, dette må du skrive på meldekortet ditt.
Bare pass på at om du jobber bare en halvtime eller time for mye, så mistet du dagpengene for perioden......
Så da lønner det seg ikke alltid å jobbe den halvtimen-timen nei
Men jobber du myye mer så vil det selvfølgelig lønne seg.![]()
Det kommer jo helt an på om man jobber hver dag eller ikke.. Det står i vedtaket hvor mange timer man maks kan jobbe i uka. Går man over dette en uke, så får man heller ikke noe for den andre uka i den perioden, selv om man kanskje ikke har jobba noenting. Tenk timer per uke, ikke per dag.4timer er jo over det nav regner som en arbeidsdag, vanlig arbeidsdag er 7,5 timer så 4 timer går over grensa ja og da mister du alt... Det lønner seg faktisk ikke å jobbe på dagpenger nei, dette har jo vært mye i media den siste tiden... Tullete system...
Det kommer jo helt an på om man jobber hver dag eller ikke.. Det står i vedtaket hvor mange timer man maks kan jobbe i uka. Går man over dette en uke, så får man heller ikke noe for den andre uka i den perioden, selv om man kanskje ikke har jobba noenting. Tenk timer per uke, ikke per dag.
Men la oss si at man kan jobbe til timer i uken
Så jobber man 4,5 t en dag og 5, 5 en annen dag , da er man innefor de 10 t man kan jobbe.
Men så sier ei som går på dagpenger at det reduseres for 2 hele dager , ikke timer og dermed blir det mye mindre penger enn man trodde.
Jeg vet vedtaket men var ikke det jeg lurte på![]()
Ok for var noen som hadde blitt trekt hele dager selv om de bare hadde jobbet 4 t den dagen sa de
At jeg mister pengene om jeg jobber for mye vet jeg for det har jeg gjort noen ganger
Takk for svar![]()