Fylt opp frysern, tips til mer?

Bkno1922872

Betatt av forumet
Nå er det 10 dager til termin! :-)
Jeg har ganske vondt i bekkenet nå, og å dra på butikken sliter meg ut.. Så forrige uke fylte vi opp frysern etter storhandel på diverse tilbud. Nå har vi det meste av mat; kylling, burgere, kjøttdeig, snitsel, kjøttboller, fisk, fiskegrateng og en haug med findusposer om mannen må lage mat.. :-p har også masse tilbehør som ris, pasta, brød og poteter.Det eneste kjæresten evt må ut for å handle etter fødsel er fersk frukt og grønt (og sikkert litt godis ol). Og ekstra bleier etter hvert :-)

Har dere noen tips til annet vi bør ha i fryser og skap til vi kommer hjem fra sykehuset? :-) hadde dere noen spesielle "cravings" i etterkant - dere som ikke er førstegangs? Og tips til enkel men god mat?

Det høres jo veldig bra ut! Vi fylte ikke opp sist, jeg hadde litt bakevarer eneste. Jeg trilla tur på butikken hver dag og fikk alltid med meg 200g sjokolade derfra-noe jeg ikke anbefaler! Høres ut som du har gjort lurt i å fylle frysern! :p

Vi bor 5 km unna nærmeste butikk, så har ikke mulighet til å trille dessverre! :/ men kjæresten blir jo hjemme de første 14 dagene så får vel god hjelp forhåpentligvis :-) har ikke så lyst til å bruke dagene på å shoppe heller!
Har lite bakevarer osv til besøk kommer, men helt ærlig synes jeg ikke jeg MÅ ha det heller.. De kommer vel for å møte babyen - ikke spise godis? :-p

Jeg har bakt noen porsjoner med fylte horn og fryst ned. Kjekt å ha noe lettvint i fryseren :) har også bakt to langpanne kaker. Supert å ha hvis det kommer noen. Folk kommer selvsagt ikke for å spise,men jeg er bare sånn at jeg må servere noe :p

Jeg har også lagd litt mat og fryst ned, skal lage mer og. Pai, lasagne, fylte horn, pizzaruller etc. Ikke til besøk, men til når mannen skal på jobb igjen, sånn at jeg har noe raskt og enkelt å spise. Jeg funker dårlig uten mat. Veldig dårlig. :p
Besøket får klare seg med ferdigkjøpte kjeks og kaffe. :p

Har lite bakevarer osv til besøk kommer, men helt ærlig synes jeg ikke jeg MÅ ha det heller.. De kommer vel for å møte babyen - ikke spise godis? :p

Helt enig!! Hva i all verden får oss til å tro at vi skal varte opp folk på barselsbesøk? Jeg fikk et godt tips, be folk om å ta med noe til kaffen når de skal komme. Det er lov :D

Jeg har forøvrig begynt å lage gryter og sånn, og fryser ned i porsjonspakninger. Lett i hive i microen når mannen er tilbake på jobb og jeg er alene med ungen. Greit å ha skikkelig mat lett tilgjengelig så man ikke tyr til godteri og sånn.

Vi har forøvrig også funnet ut at det er veldig greit å ha et par fjordland i bakhånd i tilfelle middagslagingen går i vasken. Bedre nødløsning enn å bestille pizza....o_O

Om jeg rekker skal jeg lage middagsretter som jeg skal fryse ned. Husker det ble lite tid til å lage mat i starten!

Jeg vurderer å bake noen kanelsnurrer å fryse. Til meg selv så klart! ;)

Vi bor 5 km unna nærmeste butikk, så har ikke mulighet til å trille dessverre! :/ men kjæresten blir jo hjemme de første 14 dagene så får vel god hjelp forhåpentligvis :-) har ikke så lyst til å bruke dagene på å shoppe heller!
Har lite bakevarer osv til besøk kommer, men helt ærlig synes jeg ikke jeg MÅ ha det heller.. De kommer vel for å møte babyen - ikke spise godis? :-p
I vår vennegjeng har vi gjeninnført "barselgraut" (bare at det blir barsellapskaus/-gryte etc), syntes det er helt genialt! Gjestene tar med seg maten! :) aller helst lages det stooor porsjon også slik at de nybakte foreldrene har noe å fryse ned.

Helt enig!! Hva i all verden får oss til å tro at vi skal varte opp folk på barselsbesøk? Jeg fikk et godt tips, be folk om å ta med noe til kaffen når de skal komme. Det er lov :D

Jeg har forøvrig begynt å lage gryter og sånn, og fryser ned i porsjonspakninger. Lett i hive i microen når mannen er tilbake på jobb og jeg er alene med ungen. Greit å ha skikkelig mat lett tilgjengelig så man ikke tyr til godteri og sånn.

Samme tanke har jeg. Hvorfor i alle dager skal jeg varte opp folk på barselbesøk.. Jeg kan sette over kaffen, men ønsker de noe mer må de nesten ta det med selv :)

Æ har bakt kanelboller, muffins og en suksessterte som er delt opp! Pluss brød siden æ ikke er noe glad i kjøpbrød.
Alltid koselig å servere dem som kommer på besøk også smaker det 1000 ganger bedre enn et kjøp wienerbrød og en unnskyldning for mæ og spise:D
Middagen kan mannen stå for, om æ ikke klarer det :)

Jeg skal bake fylte horn, rundstykker, sjokoladeboller og kanskje muffins når jeg går ut i permisjon om én uke. Jeg baker ikke fordi jeg føler meg forpliktet til å ha noe å servere barselbesøket, men fordi jeg synes det er hyggelig å ha noe på lur og koselig å bruke tiden før fødsel til baking og matlaging. Og så synes jeg det er deilig å ha noe å kose seg med innimellom slagene :)

Er jo fint for dere som liker å bake og koser dere med det :-) selv er jeg ikke noe spesielt glad i hverken matlaging eller baking, i tillegg til at bekkenet og skambenet verker om jeg står eller sitter i samme stilling for lenge.. Så orker ikke nå før fødsel! :-p

Hvor har dere energien fra....!?!?!

I vår vennegjeng har vi gjeninnført "barselgraut" (bare at det blir barsellapskaus/-gryte etc), syntes det er helt genialt! Gjestene tar med seg maten! :) aller helst lages det stooor porsjon også slik at de nybakte foreldrene har noe å fryse ned.
Det hørtes genialt ut!!!

Det var kjempesmart! Vet mamma og de "eldre" på jobb snakker om at det pleide man før. Hvorfor ikke gjøre det sånn igjen! :D

Har bakt litt kanelboller til besøk, og fylte horn til oss selv. Til middag har jeg fryst ned lasagne, pai og to forskjellige typer kyllinggryter i porsjoner:)

Back
Topp