Bleier som fungerer

Gullskatten<3

Glad i forumet
Marshmallows2021
Lillemann bæsjer en del om morningen!! Og den siste uka har han bæsjet ut av bleie hver morning!! Vi har brukt libero comfort nr. 3 og libero touch 3 nå.. De fungerer jo ikke optimalt..

Hvilke bleier er gode å bruke?:)

Kanskje prøvd en større bleiestr?
Her brukte vi kun libero pga allergi. Når min gutt tisset/bæsjet igjennom bleia, var det nok å bytte til et nr str større i bleien.

Er så individuelt ut fra passform og slikt. Vi har en som alltid bæsjer på morningen før han står opp, vi har brukt pampers baby dry og har svært sjeldent opplevd at det kommer noe utenfor.

Her er det kun libero som funker. Prøv en str større. Vi brukte en str om natta når han var baby, ettersom han som regel bæsja veldig mye om morningen. Holdt det :)

Vi bruker Pampers baby dry og aldri hatt slike uhell.
Har også prøvd Libero med den fungerer ikke for våre barn, blir søl med store bleier.
NB: Pampers er større i størrelsen enn Libero.

Vet også at flere sverger til Rema sine siden de visstnok også holder veldig bra tett, men de har vi ikke prøvd

Eldste jenta har aldri tisset/bæsjet seg ut. Vi prøvde alt av bleier for å finne den som gjorde henne minst klam på rumpa. Vi endte med rema.
Yngste som nå er 1 år tisset seg ut med alt av bleier inntil hun begynte med str 4 som var rema sine. De begynte hun med før hun veide så mye som det står på. Vi har i mange mnd satt henne på do på kvelden og hun bæsjer alltid innen 10 minutter, så hun våkner aldri på natta eller morgningen lenger med bæsj i bleia. Det blir fort fullt når den er full av tiss i tillegg.
Hvor gammelt er barnet ditt?

Eldste jenta har aldri tisset/bæsjet seg ut. Vi prøvde alt av bleier for å finne den som gjorde henne minst klam på rumpa. Vi endte med rema.
Yngste som nå er 1 år tisset seg ut med alt av bleier inntil hun begynte med str 4 som var rema sine. De begynte hun med før hun veide så mye som det står på. Vi har i mange mnd satt henne på do på kvelden og hun bæsjer alltid innen 10 minutter, så hun våkner aldri på natta eller morgningen lenger med bæsj i bleia. Det blir fort fullt når den er full av tiss i tillegg.
Hvor gammelt er barnet ditt?
Han er kun 4 mnd.. Og jeg fullammer, Så er ikke så veldig fast bæsj:p men kan jo prøve å gå opp en str.

Jeg gikk over til større bleie på natta da det begynte her med lillemor.. Ikke en ulykke etterpå :')

Tror du bare må prøve litt forskjellig. Har brukt rema sine, men de nye blir våte igjennom her, dvs bodyen er alltid fuktig i kneppingen. Så har gått over til å bytte på pampers og libero med stort hell. :) Men kroppsfasongen og str. har mye å si for lekkasjer. :)

Vi prøvde alle mulige bleier og størrelser, men i perioder har det vært lekkasjer uansett. Måtte bare innfinne oss med det og håpe at det skjedde hjemme. :/

Vi prøvde alle mulige bleier og størrelser, men i perioder har det vært lekkasjer uansett. Måtte bare innfinne oss med det og håpe at det skjedde hjemme. :/
Hehe ja!! Har prøvd en del bleier, og alle har egentlig fungert godt frem til nå;) men kan prøve litt andre merker igjen.. Eller innfinne meg i å vaske pysjene hver dag;)

Han er kun 4 mnd.. Og jeg fullammer, Så er ikke så veldig fast bæsj:p men kan jo prøve å gå opp en str.

På den alderen bæsjet lillemor hver tredje dag, og som regel gikk det galt. Uansett bleietype. Heldigvis gikk den perioden over!

Min erfaring er at fulle tissebleier (feks på morgenen) tar dårligere "imot" en bæsj. Ville prøvd å skifte bleie før bæsjen kom, hvis det er mulig?

Når minste var på den alderen begynte jeg å bruke pampers. Det hjalp litt på katastrofebleiene da jeg syns de trakk ting bedre til seg.

Hos oss var up & go det beste på natten.

Vi gikk opp en str og da fungerte det bedre for oss :) upngo kan være bra om natten hvis han turner mye i søvne..

Back
Topp