Andre med varme babyer?

Thea90

Blir kjent med forumet
Vi har en gutt på snart 5mnd. Han har vært en varm baby, siden fødsel. Har slitt mye med å tilpasse både soverom og klær generelt, da han blir kjempe varm, av ingenting.
Har nå endelig fått temp måler på soverommet. Den viser 15 grader. Baby har n0 ligge med bare bomullpysj og teppe. Men det har han begynt å sparke av seg. Og han er varm i nakken og ryggen, men kald i ansikt, hender og bryst.

Kan jeg la han ligge uten pysj? Blir ikke det for kaldt?

Hjelp!

Ville prøvd og sett om han blir syk og sånt...

Jeg har latt vår ligge mye med kun pysj og ikke teppe eller dyne

Vi har en gutt på snart 5mnd. Han har vært en varm baby, siden fødsel. Har slitt mye med å tilpasse både soverom og klær generelt, da han blir kjempe varm, av ingenting.
Har nå endelig fått temp måler på soverommet. Den viser 15 grader. Baby har n0 ligge med bare bomullpysj og teppe. Men det har han begynt å sparke av seg. Og han er varm i nakken og ryggen, men kald i ansikt, hender og bryst.

Hjelp!

Helt lik som sønnen vår på den alderen. Han har alltid vært varm av seg, og ofte vært klam/våt i hår, rygg og nakke når han sover. Vi hadde på han pysj, men lot han ligge uten dyne eller teppe. Nå som han er 2,5 er han ikke lile varm. Virker som om kroppen nå regulerer temperaturen bedre :)

Sånn er og var min gutt også.
Når han var baby la jeg dyna lett over han på soverommet.
Hadde på han en god pysj, så det gjorde ikke noe om han sparket av seg dyna.
Og han gav klar beskjed hvis han frøs, for å si det sånn. (Tok bare 4 år for å lære han å la være eller ta på dyna selv :P )

Hvis han er kald på hender, ansikt og bryst så kan du da ikke kle av han mer! :o Å ligge uten klær i kun 16 grader er alt for kaldt!!!

Har du tatt tempen på han? Er han bare varm i nakken eller våt av svette?

Minsten her har alltid sparket av seg dyne, blir fort varm. Jeg har gått for ullpysj og kjølig rom, og et tynt ullteppe som jeg har lagt over bena hans bare. Det har funket fint.

Helt lik som sønnen vår på den alderen. Han har alltid vært varm av seg, og ofte vært klam/våt i hår, rygg og nakke når han sover. Vi hadde på han pysj, men lot han ligge uten dyne eller teppe. Nå som han er 2,5 er han ikke lile varm. Virker som om kroppen nå regulerer temperaturen bedre :)

Åh! Da håper jeg det blir bedre etterhvert:) i natt lå han vare i pysj, da var han litt kald på morgenen. Men er vel bedre at de er bittelitt kalde, enn alt for varme.

Hvis han er kald på hender, ansikt og bryst så kan du da ikke kle av han mer! :eek: Å ligge uten klær i kun 16 grader er alt for kaldt!!!

Har du tatt tempen på han? Er han bare varm i nakken eller våt av svette?
Ja, han har ikke feber..
Han er er glovarm i nakken, på rygg og bein.

Ja, han har ikke feber..
Han er er glovarm i nakken, på rygg og bein.
Men ikke svett? Hvis han er FOR varm er det rart han er kaldt noen steder, for da pleier kroppen å transportere varme ut til feks hender og avgi varme derfra også.

Men ikke svett? Hvis han er FOR varm er det rart han er kaldt noen steder, for da pleier kroppen å transportere varme ut til feks hender og avgi varme derfra også.
Han er ikke svett nei. Når man ligger i et kaldt rom, blir iallefall jeg kald på huden som ikke er under dyna, selv om jeg er varm..
Men ikke vet jeg, er derfor jeg spør om noen har det likt, eller noen tips;)

Mi legges med sommerull eller ull/silke og sokker og et teppe om dyna er for varm. Synes dun puster bedre.

Tror jeg ville gått for pysjamas og pledd, og heller droppa dyna. Da er han enda varm om han sparker av seg teppe.

Vi har også en veldig varm unge. Spesielt "nattvarm". Hun ble alltid søkksvett rett etter at hun sovna, men ble så kjøligere utover natta. Vi brukte alltid ullpysjamas for da gjorde det ikke noe om hun ble klam og svett, hun var fortsatt varm og god uten klam pysjamas. :)

Nå er hun 3 år og ikke like varm på natta, så nå går det fint med bomull.

Tror jeg ville gått for pysjamas og pledd, og heller droppa dyna. Da er han enda varm om han sparker av seg teppe.

Vi har også en veldig varm unge. Spesielt "nattvarm". Hun ble alltid søkksvett rett etter at hun sovna, men ble så kjøligere utover natta. Vi brukte alltid ullpysjamas for da gjorde det ikke noe om hun ble klam og svett, hun var fortsatt varm og god uten klam pysjamas. :)

Takk:) jeg skal se om jeg kan finne en litt tynnere ullpysj. Er sikker ikke deilig for han å ha klam pysj nei. Han blir også litt kjøligere utover natta, men så virker det som om han blir varm på morgenen igjen. Skal ikke være lett:p

Da håper jeg han vokser det litt av seg.:)

Takk:) jeg skal se om jeg kan finne en litt tynnere ullpysj. Er sikker ikke deilig for han å ha klam pysj nei. Han blir også litt kjøligere utover natta, men så virker det som om han blir varm på morgenen igjen. Skal ikke være lett:p

Da håper jeg han vokser det litt av seg.:)

Hjelp!
På eldste brukte jeg langarmet boddy og sovepose jeg. Han og var veldig varm av seg, men virket som at han likte å ha noe over seg. så da ble det sovepose som ga litt tyngde. Ikke får di sparket di av heller + at di finnes i forskjellige tykkelser :)

På eldste brukte jeg langarmet boddy og sovepose jeg. Han og var veldig varm av seg, men virket som at han likte å ha noe over seg. så da ble det sovepose som ga litt tyngde. Ikke får di sparket di av heller + at di finnes i forskjellige tykkelser :)
Takk! Skal prøve det:)

Mulig du misforstår, hadde selvfølgelig ikke lagt han i bare bleie i senga, spørsmålet var heller om han skulle ligge uten pysj, UNDER DYNA..
Det var mer oppklarende ja :)
Dyna varmes opp av kroppsvarmen og sies å bli varmere jo mindre klær man har på seg, så ville ikke gjort det.

Her har jeg brukt pose som ikke er foret istedenfor teppe som sparkes av.

Back
Topp