Mage som kløøør

Embla35

Gift med forumet
Nå blir jeg snart gææææææærn!
Magen min klør utrolig mye, spesielt de gamle strekkmerkene fra førstemann. Magen er nå større enn under første svangerskap, så det er jo ikke så rart at huden sprekker.
Jeg smører med mammaolje minst to ganger hver eneste dag, men det klør uansett. Noen som har andre tips enn slike mageoljer?! Smurte nå faktisk Bepanthen på magen og det er blitt litt bedre.

Prøv å kjøp en god krem fra a-derma (fåes på apotek) de inneholder havre som skal være kløstillende :)
Evnt er det flere som har god erfaring med LRP eller avene sin serie med termalsk kildevann som også virker kløstillende :)

Prøv å kjøp en god krem fra a-derma (fåes på apotek) de inneholder havre som skal være kløstillende :)
Evnt er det flere som har god erfaring med LRP eller avene sin serie med termalsk kildevann som også virker kløstillende :)
Det skal jeg prøve! Visste ikke at havre er kløstillende :)

De sier så :) er den serien som oftest blir anbefalt til de med eksem/atopisk eksem, særlig pga havren som hjelper mot kløen på eksemet :)
Da har jeg lært noe nytt i dag :) Takk :D

Bruker body butter med oliven fra body shop.
Kan godt hende det er placebo, men jeg syns det funker!

Nå har det ikke klødd siden jeg smurte på Bepanthen. Imponerende! Men skal se om jeg finner noe av det dere nevner i skapet. Kanskje ren aloe vera også funker? Det har jeg :)

Nå har det ikke klødd siden jeg smurte på Bepanthen. Imponerende! Men skal se om jeg finner noe av det dere nevner i skapet. Kanskje ren aloe vera også funker? Det har jeg :)
Aloe vera bør funke, sånn siden det lindrer veldig...
Men Bepanthen har nok like god effekt. Jeg bruker den på psoriasis når den klør helt hinsides og jeg har kortisonpause eller har glemt igjen kortisonkremer hjemme når jeg er på reise. Er lettere å kjøpe noe reseptfritt på apoteket enn å få tak i resept :P

Aloe vera bør funke, sånn siden det lindrer veldig...
Men Bepanthen har nok like god effekt. Jeg bruker den på psoriasis når den klør helt hinsides og jeg har kortisonpause eller har glemt igjen kortisonkremer hjemme når jeg er på reise. Er lettere å kjøpe noe reseptfritt på apoteket enn å få tak i resept :p
Hvorfor tenkte jeg egentlig ikke på det før?! Når jeg har vært hjemme har jeg gått rundt med bar mage hele tida fordi alt av tøy bare satte i gang kløinga. Dumme meg ;)

Hvitvask fra apoteket :-) Legger seg som et lokk over huden og lindrer kløen :-)

Dette er en utfordring jeg har hatt selv. Har sikkert prøvd ALLE kremer i hele verden. Alt fra oljer til dyyyre kremer. På en uke brukte jeg 2000 (!!!!!) KRONER på ulike kremer, holdt på å bli psykotisk å gå på veggen. Eneste som FUNKET for meg var hvitvask til kløen roet seg, også brukte jeg den kremen her (legger med bilde). Det er viktig (for min del ivertfall) at det er light utgaven, hvis ikke legger det seg som et lokk på magen, noe som starter/forverrer kløen. Jeg måtte bruke hvitvask i noen dager (flere ganger til dagen), samtidig som jeg smørte meg innimellom med kremen så huden ikke tørket ut. Nå bruker jeg kun kremen, å kløen er under kontroll. Mitt råd ivertfall, føler virkelig med deg. Man kan bli gaaaaal av å klø. Jeg var rammet på ryggen, leggene, lår og armer samtidig også. Aldri vært så nær på å bli gaaaal før! :p:p

Takk alle sammen! Blir nok en tur til apoteket i morgen ;)

Back
Topp