Påkledning i kulden

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hva slags votter/lue/hals ol bruker deres barn nå? Og alder på barnet?
Her bruker hun på 3,5 tykk kivat balaklava, votter er et mareritt, hun vil ikke ha på noen. De sklir ned, genseren sklir ned osv. Så blir korte turer ut for henne nå. Hun på 5,5 bruker fleecegenser med litt hals i tillegg til en tynn buff og "vanlig lue". Hun har flere par votter hun bruker. Syns lua bare sklir av, så tror jeg må kjøpe en balaklavalue til henne også nå som det er så kaldt.

Hva slags votter/lue/hals ol bruker deres barn nå? Og alder på barnet?
Her bruker hun på 3,5 tykk kivat balaklava, votter er et mareritt, hun vil ikke ha på noen. De sklir ned, genseren sklir ned osv. Så blir korte turer ut for henne nå. Hun på 5,5 bruker fleecegenser med litt hals i tillegg til en tynn buff og "vanlig lue". Hun har flere par votter hun bruker. Syns lua bare sklir av, så tror jeg må kjøpe en balaklavalue til henne også nå som det er så kaldt.

Guttungen her bruker enten en hals og en lue eller sånn lue med hals, er det skikkelig kaldt bruker han kun luemed hals :) votter kan jeg bare glemme å ta på han for han blånekter å bruke det :/ så her bruker han ullhansker, har flere som han bytter på hvis de blir blaute :) han er 3 1/2 år :)

Storebror på 3,5 bruker lue med hals fra Reima, han har også buff han kan bruke, men den er han ikke noe glad i. Han har myke polvotter, et par fra name it og et par fra Lindex, i tillegg til tynne votter i ull fra Name it (dette er de vottene han har i barnehagen), han har en hel ulldress og et fleecesett som han kan ha under vinterdressen. Han har på seg ullundertøy hver dag og tynne ullsokker. Har tykke ullsokker som han setter på seg før han skal ut og bruker Viking vintersko.

Mi på 9 bruker ulllue, ullhals og tykke, vanntette hansker. Og selvsagt ullundertøy, fleece/strikka/lune klær over det, og så yttertøy.

Balaklava fra Kivat, har også votter fra kivat vi bruker når han sitter i vogna og andre småturer. Polvotter fra reima, har to par i litt forskjellige tykkelser. Ullundertøy og ulldress under vinterdressen fra reima og viking eller Kavat vintersko. Har også jakke fra MiniaTure, som jeg har over ulldressen når jeg må gå til barnehagen.

Her er det stort sett hjemmestrikket ullue, ullvotter og ullhals/skjerf. På mildere dager får de bruke tynne kjøpeshansker/votter. Eldste på 4 år har i tillegg på seg ullgenser eller fleecejakke til og fra barnehage/butikk osv når vi kjører bil, vinterdress om vi går. Minstemann på 14 mnd har på seg strikket ullheldress, og sitter enten i bil eller nedpakket i vogna. Vinterdress dersom han skal leke i snøen da :)

Her bruker de ullundertøy, tynne ullsokker, passe tykk ulldress, tykke ullsokker, hestra votter med ullfor hvis det blåser/strikkavotter hvis det er vindstille, tykk hals med bøff over og reima vinterlue med vindstopp for ørene/evt helt vindtett lue hvis det blåser. Og reima vinterdress.

Straks 3 år: baklava med ull på innsiden, troll votter med ullpå innsiden, bruker julekongen ullvotter til/fra bhg. Ullundertøy, ullfrottedress også vinterdress og ullsokker.

Balaklava med en tynn ullue under. På hendene hjemmestrikka ullvotter som kalles barnehagevott og vanlige votter utenpå. Ullsokker på beina.

De bruker ull balaklava fra Stormberg, pluss en hjemmestrikket balaklava over det(de er ute i flere timer uansett grader).
Vanntette og tykke votter fra Lego og Reimatec.

Barna mine får forresten ikke "lov" til å bestemme om de vil ha votter eller ikke! Når det er så kaldt som nå, er det faktisk farlig uten vil jeg si!

De bruker ull balaklava fra Stormberg, pluss en hjemmestrikket balaklava over det(de er ute i flere timer uansett grader).

Barna mine får forresten ikke "lov" til å bestemme om de vil ha votter eller ikke! Når det er så kaldt som nå, er det faktisk farlig uten vil jeg si!

Hun får ikke lov til å bestemme det her heller altså, men hun er som nevnt 3,5 år og bryr seg katta om hva vi sier... Må holde hendene hennes fast da, hun bare drar de av med en gang og lager spetakkel. Så da får hun ikke være ute og må gå inn. ( derfor kort tur altså, å være ute uten votter i -15 nytter liksom ikke.)

Ullhals fra nøstebarn, vindvotter med ullfor fra hestra og ullue fra maximo eller hva det heter. 4,5 år.

Last edited:
Vi er helst ikke ute nå men så er det rundt -20 her! Gleder meg til det blir varmere for var -23 på vei til barnehagen idag.
Men hun har reima lue med hals og fleece buff, skal vi inn og ut av bilen får hun ha på vanter men ellers har hun heldigvis på vottene men de MÅ være rosa ellers kaster hun seg ned og kaster vottene overalt!

Ullundertøy, ulldress, vinterdress. Ullhals, balaklava. ullsokker, tykke ullsokker, stonz. Ullvotter evt med vindtett utenpå, men det har sålangt ikke vært nødvendig, god og varm på fingrene :) Jeg bruker samme votter, de er hjemmestrikka og deilige :)

Ullundertøy og hjemmestrikk. Eldstejenta liker genser med rullekrage bedre enn hals/balaklava. Babyen slipper å bruke lanolinspray på vottene.

Kjøpte en tykk janus ullue til han med hals. Den har han brukt nå på de kalde dagene.
Ellers har han en vanlig lue i samme tykke stoff fra janus. Og en fleece-hals.
Nå har han fått favoritt i hansker (tykke, vannavisende hansker) ellers har han brukt reimatec votter. Vurderer å kjøpe reimatec hansker til han.

Hun får ikke lov til å bestemme det her heller altså, men hun er som nevnt 3,5 år og bryr seg katta om hva vi sier... Må holde hendene hennes fast da, hun bare drar de av med en gang og lager spetakkel. Så da får hun ikke være ute og må gå inn. ( derfor kort tur altså, å være ute uten votter i -15 nytter liksom ikke.)
Ah ok :) tenkte de fikk være uten skjønner du :D

Back
Topp