Fødte I do!!!

• Trådstarter Trådstarter Blue Angel
  • Opprettet Opprettet
Sliter også med å tro at man kan gå hele svangerskapet - de siste ukene og, uten å kjenne noenting. Det går sikkert an, men det må være uhyyyyre sjeldent! De første mnd ja, helt frem til ca uke 30 - ja. Men de siste ukene, der du gjerne kan få brista ribbein av at sparka er så harde, da må det være vanskelig å ikke forstå det. :p selvsagt med veldig få unntak.
Med første merka jeg ikke at jeg var gravid før uke 14. Gikk på pilla, hadde mensen som vanlig (nesten, litt redusert bare da jeg vanligvis blør veldig mye), la ikke på meg og ingen kvalme eller symptomer. Så forstår godt at man kan gå lenge uten å skjønne det. Men hele svangerskapet...hmmm. Har nok skjedd, men tror de fleste ville ha tenkt tanken iallefall, en eller annen gang, når magen buler av "tarmbevegelser". :p

Men vet du om noen som vet at de er gravide, som ikke merker liv/bevegelse, eller gjelder det kun de som "ikke" vet at de er gravide?

Som nevnt over her har jeg en vennine som ikke ble synlig før i uke 35, hun måtte legge seg ned og konsentrere seg for å kjenne bevegelse, så ja det er jo mulig, hadde hun ikke vist om det og ikke kjent etter så hadde hun jo ikke kjent noe.

Som nevnt over her har jeg en vennine som ikke ble synlig før i uke 35, hun måtte legge seg ned og konsentrere seg for å kjenne bevegelse, så ja det er jo mulig, hadde hun ikke vist om det og ikke kjent etter så hadde hun jo ikke kjent noe.
Jeg måtte også det fordi morkaka lå foran som en airbag, vanskelig å kjenne spark og slike ting da, på slutten kjente jeg beinet opp mot ribbeina men ikke spesielt sterke spark.

Jeg måtte også det fordi morkaka lå foran som en airbag, vanskelig å kjenne spark og slike ting da, på slutten kjente jeg beinet opp mot ribbeina men ikke spesielt sterke spark.
Jepp sånn var det med de jeg kjenner også.

Jepp sånn var det med de jeg kjenner også.
Syns jeg har gått glipp av noe da.
Fikk ikke super mage heller, men bekkenløsning det fikk jeg og sure oppstøt samt uren hud, så fikk da noen plager men kunne godt fått spark og skikkelig mage også syns jeg ;)

Har tre barn. Mellomste lå litt "feil" i magen og jeg hadde foranliggende livmor. Babyen sparket bakover på et vis.
Kjente uhyre lite til at det var en baby der inne. Kjempelett å kjenne med Nr en og tre.
Og på slutten virket magen mer sprengt på et vis. Husker jeg tenkte at dette er det fullt mulig å overse.

Men vet du om noen som vet at de er gravide, som ikke merker liv/bevegelse, eller gjelder det kun de som "ikke" vet at de er gravide?

Jeg kjente kun liv i magen om jeg la meg ned og dyttet på magen med nummer 2. Hun var kjemperolig pluss at jeg hadde foranliggende morkake. Ikke hadde jeg særlig mage heller.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kan ikke fatte det. De må jo kjenne noe mot slutten i hvert fall, men da kanskje bortforklare det med noe annet? Aner ikke. Mye rart her i verden. :P

Tenker også på mye av det dere sier her...
Det med bevegelse er jo litt rart da.... de er jo kjempe tydelige...

Hehe, nei, det der er ganske uforståelig for alle oss som sitter med symptomer i uke 3:p Der var ei hos oss for litt siden og hentet noe babyutstyr for bestevenninnen sin som var lagt inn med magesmerter på sykehuset. Det viste seg at hun var i fødsel. Det barnet hadde vært med på fest og moro gjennom hele svangerskapet, overlevd to runder med angrepiller og...ja, i det hele tatt... Det var visst ei lubben dame som ikke hadde hatt noe særlig symptomer. Litt trøtt og sliten en periode da det var veldig mye å gjøre på jobben, og plaget med mye luft i magen (les: spark) de siste ukene, men ellers ikke noe. I etterpåklokskapens navn forstod hun jo tegningen, men ikke underveis. Tror det er for enkelt å kalle det fortrengning, selv om det sikkert kan være elementer av det hos mange.

Tenker også på mye av det dere sier her...
Det med bevegelse er jo litt rart da.... de er jo kjempe tydelige...
Det er jo ikke rart om man har foranliggenfe morkake, har man i tillegg ekstra kg som er rundt magen er det visst enda vanskeligere å merke. Jeg har vvenninner som har fått beskjed om at de sannsynligvis ikkw kommer til å merke noe særlig liv pga det

Kjenner ei som ikke viste noe før hu ble lagt inn med magesmerter som faktisk var rier.. Hun hadde da vært hos fastlegen mange ganger pga div plager og brå vekt oppgang, men bare fått beskjed om at hu hadde blitt for tjukk og måtte slanke seg.. Så joda, det er mulig!

Mitt svangerskap er fult av plager så eg merker det fort :p men kan sjønne at noen merker det seint vis det ikkje er noen symtom. Og ved morkaka fremme kjenner dei ikkje like godt spark. Er hadde mye magesmerter når eg var yngre og kunne lett oversett litt Svangerskapsplager i den tiden. Og mangen har ømme pupper ol i løpet av ein syklus og kanskje bruker prevensjon som hindrer blødning. Men for min del så er magen så synlig at det er ingen tvil når er er 4 mnd på vei :p men noen er mer heldig en andre :p

Det er jo ikke rart om man har foranliggenfe morkake, har man i tillegg ekstra kg som er rundt magen er det visst enda vanskeligere å merke. Jeg har vvenninner som har fått beskjed om at de sannsynligvis ikkw kommer til å merke noe særlig liv pga det

Jeg syns det fordi om....
Flere venniner av meg har hatt morkaken foran, både med og uten ekstra kilo, og når man er kommet langt nok i sv.skapet så blir ungen såpass stor at man kjenner bevegelse utom morkaken også.....

Jeg har morkaken foran denne gangen, og sparkene kan man både se og føle på for å si det sånn.. og jeg har en del kilo for mye.

Jeg syns det fordi om....
Flere venniner av meg har hatt morkaken foran, både med og uten ekstra kilo, og når man er kommet langt nok i sv.skapet så blir ungen såpass stor at man kjenner bevegelse utom morkaken også.....

Jeg har morkaken foran denne gangen, og sparkene kan man både se og føle på for å si det sånn.. og jeg har en del kilo for mye.
Det rr fortsatt ikke sånn at alle svangerskap wr like :)
Tror ikke legene sier det om det ikke stemmer :)

Det rr fortsatt ikke sånn at alle svangerskap wr like :)
Tror ikke legene sier det om det ikke stemmer :)

Nei for all del. :-)
Alle svangerskap er ulike, helt enig med deg der! :)
Men jeg er imponert over at de ikke har hatt en anelse heller.... :P

Nei for all del. :)
Men jeg er imponert over at de ikke har hatt en anelse heller.... :p
Ja fprsåvidt jeg også men det er vel fordi jeg hadde svangerskap from hell. Misunner de som har null plager

Nei for all del. :-)
Men jeg er imponert over at de ikke har hatt en anelse heller.... :P
Hadde ikke jeg hatt en diger mage som viste at jeg var gravid så kunne sikkert jeg også vært ivitende om graviditeten :) hadde null plager fra dag 1, fant det ut når jeg var 1 mnd på vei :) kjente spark tidlig men hadde jeg ikke vist jeg var gravid kunne jeg sikkert trodd det var noe annet :P men jeg hadde en utrolig rolig unge som så å si lå stille hele tiden :P måtte jobbe skikkelig med magen for å faktisk sjekke at gutten levde der inne :P hadde ikke morkaka foran bare en utrolig rolig unge som var snill med mammaen sin hele veien :P

Hadde forresten en venninne som gikk gjennom en operasjon uten å vite at ho var gravid :) så alt er mulig :)

Jeg veit av to som har opplevd det.
Hun ene er en slank dame. Hadde uregelmessig mens. De prøvde å bli gravide. Når hun fikk mistanke viste det seg at hun var mellom 32-35uker på vei! Det syntes ikke.

Hun andre hadde vært gjennom har cellegift. Var mye plaget av store magesmerter og var ut og inn på sykehuset for å finne ut hvorfor hun hadde vondt.... Ingen skjønte det før vannet gikk.

Jeg har morkaka forran og kjenner liv hele tiden (blir nesten bekymret om det går en time uten livstegn). Jeg er i uke 28 og sliter med å gå... Konklusjonen er vel at vi er forskjellige☺

Back
Topp