Næringsrik mat

anines

Elsker forumet
Noen som har noen gode tips til næringsrik mat som ikke smaker så mye? :p Er gravid i uke 15 og sliter med å få i meg mat. Middag kommer i hvert fall ikke ned (blir for mye smak). Så skal vi spise middag nå spiser jeg kun "tilbehør", som pasta, potet, pommes frites osv..

Hva med å lage tilbehøret av søtpotet, det er jo sunt og næringsrikt, og smaker ikke så mye :) Avokado / guacamole er også veldig sunt, og du trenger ikke pøse på med løk og hvitløk heller.

Hva med å lage tilbehøret av søtpotet, det er jo sunt og næringsrikt, og smaker ikke så mye :) Avokado / guacamole er også veldig sunt, og du trenger ikke pøse på med løk og hvitløk heller.
Det er sant, det er jo to ting som har en del næring. Prøver liksom å komme på ting selv, men er så vanskelig når matlysten ikke er på topp, så greit med litt inspirasjon! Har kjøpt inn litt forskjellig frukt og bær til smoothie også :)

Egg er supermat hvis du klarer det? Avokado som nevnt over her er en super kilde til sunt fett. Putt den gjerne i smoothien! Havregrøt kanskje? Jeg levde på gresk yoghurt med frukt og nøtter og havregrøt :)

Cottage cheese ( masse protein ) med eplebiter og kanel, eller bare saft oppi :) Kesam feks lime, eller bringebær med granola oppi. Avokado, kylling.. Håper du får i deg noe!!

Takk for tips! Får bare kjøpe litt av hvert og håpe på at noe frister :) Får i meg en del frukt også, men føler likevel at kroppen ikke får alt den trenger. Tar ikke noe vitamin tilskudd eller noe, kanskje jeg skulle begynt med det?

Brokkoli er noe av det beste du kan få i deg.

Hvis du lager smoothie kan du raspe fersk ingefær oppi om du orker smaken. Det er også godt mot kvalme :)

Tranpiller og multivitaminer :P
Usj kjedelig det der. Dersom du takler smaken av kokosmelk kan du koke omtrent alt i det og hive innpå. Linser, brokkoli, paprika, bønner..

Hvis du lager smoothie kan du raspe fersk ingefær oppi om du orker smaken. Det er også godt mot kvalme :)
Prøvde å lage ingefærte da kvalmen var som verst, men det ble jeg egentlig mer dårlig av. Mulig det funker nå, for de smakene og hva jeg vil ha endrer seg jo hele tiden :p

Tranpiller og multivitaminer :P
Usj kjedelig det der. Dersom du takler smaken av kokosmelk kan du koke omtrent alt i det og hive innpå. Linser, brokkoli, paprika, bønner..
Blæ! Haha :p husker jeg tok sånne tranpiller sist svangerskap, fikk sure oppstøt meg smak av tran, så det var ikke så digg :p Får dra å kjøpe meg noen multivitaminer til uken! Er det ikke en del av de som har omega 3 i seg og da? :)

Synes det er godt med kokosmelk i mat sånn til vanlig, har ikke spist noe av det nå, men det skal jeg prøve :)

Prøvde å lage ingefærte da kvalmen var som verst, men det ble jeg egentlig mer dårlig av. Mulig det funker nå, for de smakene og hva jeg vil ha endrer seg jo hele tiden :p

I smoothien kommer jo ikke smaken så godt frem hvis du ikke har veldig mye oppi da, så kanskje det kan gå :) Håper du finner noe du kan få i deg ihvertfall! :)

Back
Topp