Melkeveien

Linnis

Glad i forumet
Noen som har erfaring med melkeproduksjonen etter en brystbetennelse ? Fikk brystbetennelse i høyre pupp og startet på en antibiotika kur etter det. Har også pumpet meg ofte på det brystet for å holde igang produksjonen samt massert brystet og lagt på varmeomslag. Tette melkeganger gjør det vel ikke så lett å få ut så mye har vel kanskje fått ut 70ml på de 2 dagene tilsammens til nå på den puppen. Er så redd for at melka ikke skal komme tilbake igjen for fult ? Det gikk jo så greit å amme fra begge sider før betennelsen satte i gang! Føler meg litt rådvill her nå så om noen har vært borti noe lignende setter jeg pris på din versjon av utfallet :)

Jeg hadde brystbetennelse 3 ganger forrige gang, men så lenge jeg holdt det i gang så mistet jeg ikke noe melk.

Jeg hadde to betennelser i forrige svangerskap. Mista nesten melken i det ene brystet, men pumpa og pumpa gjennom hele prosessen, så det kom tilbake for fullt etter endt kur, og vel så det :D

Jeg hadde to betennelser i forrige svangerskap. Mista nesten melken i det ene brystet, men pumpa og pumpa gjennom hele prosessen, så det kom tilbake for fullt etter endt kur, og vel så det :D
Kom det lite ut når du dreiv å pumpa deg gjennom betennelsen ? Har lagt til babyen nå etter jeg pumpa første dagen så prøver å bruke både pumpa og babyen nå annenhver gang. Husker du hvor ofte du pumpa deg? :) antibiotikakuren varer en hel uke hos meg nå Puuuuh

Helt vanlig at produksjonen reduseres ved betennelse, men det tar seg opp når brystet er bra igjen :-) viktig å melke ofte så det ikke samler seg betent melk i brystet. Men du skal vel ikke gi slik melk til babyen?!
God bedring :)

Helt vanlig at produksjonen reduseres ved betennelse, men det tar seg opp når brystet er bra igjen :-) viktig å melke ofte så det ikke samler seg betent melk i brystet. Men du skal vel ikke gi slik melk til babyen?!
God bedring :)
Fikk beskjed om at melken i seg selv ikke var dårlig. At det bare var å amme ofte!!? Det gjorde jeg i alle fall. Synes det var pyton å bruke brystpumpe - kunne håndmelke 40-50 cl, men ellers så amma jeg bare. Så gikk det over etter ei lita stund. Men jeg ville snakka med lege eller helsestasjon. De er gode i sånne stunder!!

Fikk beskjed om at melken i seg selv ikke var dårlig. At det bare var å amme ofte!!? Det gjorde jeg i alle fall. Synes det var pyton å bruke brystpumpe - kunne håndmelke 40-50 cl, men ellers så amma jeg bare. Så gikk det over etter ei lita stund. Men jeg ville snakka med lege eller helsestasjon. De er gode i sånne stunder!!

Hmm... det syntes jeg hørtes rart ut, men sikkert lurt å prate med helsestasjonen ja :-)

Kom det lite ut hos deg når du pumpa det betente brystet å ??
Jeg pumpa først litt for å få i gang, så ammet jeg, så vet ikke hvor mye som kom, men vondt var det. I tillegg til en blir utslått med feber.
Håper det går fort over hos deg :) pyton å gå slik.

Jeg pumpa først litt for å få i gang, så ammet jeg, så vet ikke hvor mye som kom, men vondt var det. I tillegg til en blir utslått med feber.
Håper det går fort over hos deg :) pyton å gå slik.
Kjennes bedre ut ja, men veldig slitsomt å holde på å pumpe og legge til babyen annenhver gang ofte..føles også som det kommer så lite ut av det "dårlige" brystet så han blir litt irritert. Det "friske" brystet rekker jo nesten ikke å fylle seg opp igjen da :)

Fikk også beskjed om å legge til babyen på brystet, at det var den beste måten å løse opp på. Nå kommer det jo ikke noe puss ut heller så. :) håper bare melken kommer for fult igjen :)

Godt å høre at det kom tilbake for fult :D absolutt ikke godt med denne betennelsen assa, men man må vel bare bite det i seg :)

Fikk også beskjed om å legge til babyen på brystet, at det var den beste måten å løse opp på. Nå kommer det jo ikke noe puss ut heller så. :) håper bare melken kommer for fult igjen :)
Det ordner seg nok:) Men fryktelig kjedelig og vondt når det står på. Bare sørg for å få i deg nok mat og drikke! Det er rene treningsøkta å amme så mye og i tillegg være i dårlig form pga betennelse. Ta vare på deg selv:)

Det ordner seg nok:) Men fryktelig kjedelig og vondt når det står på. Bare sørg for å få i deg nok mat og drikke! Det er rene treningsøkta å amme så mye og i tillegg være i dårlig form pga betennelse. Ta vare på deg selv:)
tusen takk for det <3 får nesten bare i meg mat når min kjære er hjemme, tiden flyr avsted, har ei flaske med vann stående ved siden Av meg bestandig da. Prøver å huske på å trykke i meg noe mat underveis :P

Back
Topp