A
Anonym17
Guest
Hei. Jeg fikk fremfall av urinblære og endetarm etter min første fødsel. Det var en tøff fødsel, stort barn og lang trykketid som endet med tang. Dette førte til at jeg fikk smerter i underlivet ved samleie, kunne ikke bruke OB feks. Da jeg ble gravid på ny etter 4 år mente legene at dette ikke kom til å forverre seg, men det gjorde det. Fødselen denne gang var veldig rask men ukomplisert, men barnet var stort selv om det var født før termin. Problemene som har forverret seg er (beklager intime detaljer) at jeg må hjelpe til med en fing i skjeden for å få ut avføringen og jeg sliter med å tømme blæren ved dobesøk.. Jeg har lyst på et 3 barn men livredd for urininkontinens og problemer med luft/avføring! Noen som har erfaring ang dette, å ha fått flere barn med fremfall? Forverret det seg?
Jeg skal til samtale snart igjen for vurdering av operasjon. Er det mulig å få ks neste gang? Disse tankene gjorde at jeg var svært deprimert i forrige svangerskap av redsel for å få store problemer, men var ikke snakk om å få ks, eneste var at de konne sette igang fødselen på termin eventuelt.
Jeg skal til samtale snart igjen for vurdering av operasjon. Er det mulig å få ks neste gang? Disse tankene gjorde at jeg var svært deprimert i forrige svangerskap av redsel for å få store problemer, men var ikke snakk om å få ks, eneste var at de konne sette igang fødselen på termin eventuelt.