Storebror/søster gave?!

Kjøpte rett og slett klistermerker, klistermerkebok og neglelakk til 2-åringen :) ting hun er veldig opptatt av for tiden :)

Er det vanlig da??? Har ikke tenkt tanken engang...
Hva er hensikten med det?
Spør kanskje dumt, men jeg forstår det ikke ☺

Er det vanlig da??? Har ikke tenkt tanken engang...
Hva er hensikten med det?
Spør kanskje dumt, men jeg forstår det ikke ☺

For vår del er det for at storesøster også skal få litt oppmerksomhet og sånn. Vanligvis får babyen masse gaver og sånn, så da er det greit som storesøsken får noe også

Vel, vi er vel kanskje ikke helt a4 her i huset da :-P
Ingen gaver til storesøsken her, om de blir sjalu for at bebyen får gaver og oppmerksomhet..er dette følelser vi som foreldre vil lære barna våre å mestre, forhåpentligvis på en god måte :-). Oppmerksomhet får de på andre premisser enn i form av gaver.
Men for all del.. Forstår og respekterer andres måte å gjøre det på :-) tanken har bare ikke slått meg at dette var vanlig å gjøre :-)

Vel, vi er vel kanskje ikke helt a4 her i huset da :-P
Ingen gaver til storesøsken her, om de blir sjalu for at bebyen får gaver og oppmerksomhet..er dette følelser vi som foreldre vil lære barna våre å mestre, forhåpentligvis på en god måte :-). Oppmerksomhet får de på andre premisser enn i form av gaver.
Men for all del.. Forstår og respekterer andres måte å gjøre det på :-) tanken har bare ikke slått meg at dette var vanlig å gjøre :-)

Har ikke noe med å forhindre sjalusi pga gaver, men sånn gratulerer du er blitt storesøster. Babyen får gave for at den er født, vi foreldre får blomster for at vi har fått ett nytt familiemedlem, så da synes jeg det er fint med en gave til storesøster også.
For ikke å snakke om er det kjekt med noe nytt å leke med mens hun er på besøk på sykehuset :)

Vi tenker på duplo togsett. Han elsker tog, men har nylig begynt å få i Lego også. Kommer til å si at det er fra lillebror ;-)

Han er så liten at gave er unødvendig. Men alle besøkende får beskjed om at han skal være den første de hilser på og koser med. Oppmerksomhet blir hans "gave".

Back
Topp