Rare ting barn spørr om...

5-åringen:
Mamma, hvorfor ble jeg født den datoen?
Mamma, hvorfor har du bursdag 4 dager før julaften?
Mamma, hvorfor er det mørkt nesten hele dagen når det er vinter?

"Mamma? Hvorfor er himmelen blå"
"Mamma? Hvorfor kan ikke jeg få bebi i magen"
"Mamma? Hvorfor er pappa gutt?"

Osv! Og sånne spørsmål kommer gjerne når jeg står å skal lage middag etter en lang og hard dag på jobb:p

"Mamma? Hvorfor er himmelen blå"
"Mamma? Hvorfor kan ikke jeg få bebi i magen"
"Mamma? Hvorfor er pappa gutt?"

Osv! Og sånne spørsmål kommer gjerne når jeg står å skal lage middag etter en lang og hard dag på jobb:p

Mamma... hvorfor snør det?? Mamma, hvorfor har du rødt hår og ikke jeg? Mamma, hvordan kan man bare kjøre bil... ?

Mamma, hvor kommer babyen ut?
Mamma, hvordan kom babyen inn i magen din?
Mamma, tar du ut babyen om natten?
Mamma, hvilken farge er det inni magen vår?
Mamma, hvorfor har ikke jeg pupper?
Mamma, hvorfor har vi negler?
Mamma, hvorfor vet du ingenting?

Gutten vår på fire år, gjerne i løpet av tredve sekunder :-p

Bonusbarna på 5, særlig frøkna, er veldig opptatt av hvor ting kommer fra og hva de er laget av:-P "Hva er kaffe laget av?", "Hvor kommer såpa fra?", "Hva er bananer laget av?" etc. Ja, for det har jeg fått spørsmål om - hva bananer er laget av! Hva svarer man på det, egentlig??:-P

Mamma, hvor kommer babyen ut?
Mamma, hvordan kom babyen inn i magen din?
Mamma, tar du ut babyen om natten?
Mamma, hvilken farge er det inni magen vår?
Mamma, hvorfor har ikke jeg pupper?
Mamma, hvorfor har vi negler?
Mamma, hvorfor vet du ingenting?

Gutten vår på fire år, gjerne i løpet av tredve sekunder :-p
Hahaha! Den "Mamma? Hvorfor vet du ingenting":p Her hjemme sir de ofte "Mamma vet ingenting, mens pappa vet alt":p

Bonusbarna på 5, særlig frøkna, er veldig opptatt av hvor ting kommer fra og hva de er laget av:p "Hva er kaffe laget av?", "Hvor kommer såpa fra?", "Hva er bananer laget av?" etc. Ja, for det har jeg fått spørsmål om - hva bananer er laget av! Hva svarer man på det, egentlig??:p
Har også fått spørsmål om hvordan man lager banan. Og i går spurte han om hvorfor det blir rosiner av druer og om vi kunne lage rosiner :P

Før jul måtte jeg finne ut når julenissen har bursdag.
Har også måtte finne ut hvor langt det er herfra til nordpolen. I love Google. ;)

"Mamma, hvorfor har du så store pupper?"
"Mamma, hvorfor er du mammaen min?"
"Mamma, hvorfor heter du ******?"
"Mamma, hvorfor er jeg tre år?"

Ofte har jeg lyst til å svare "fordi det er sånn". :P Hun stiller mange greie spørsmål sånn sett, men er vanskelig å forklare av og til.

Jeg dauer :-) gleder meg og gruer meg til den tiden hvor alt skal spørres om :-P

Back
Topp