Guttenavn

Lise1985

Andre møte med forumet
Vi sliter med guttenavn. Er mange fine, men veldig få som jeg ser for meg på mitt barn :) Ønsker ikke at det skal være så langt da storesøster har kun fire bokstaver og vi bruker begge etternavnene. Samboern kom med Sivert som forslag i går, likte det egentlig veldig godt, men tenkte at det ble litt langt. Så kom jeg på Siver. I hvert fall en bokstav mindre ;) Tror dette høres finere ut fra her jeg kommer fra (nordvestlandet) enn på østlandet. Da blir navnet kanskje uttalt litt rett fram. Hva tenker dere?

Jeg er veldig glad i navnet Adrian, men i litt annen kategori enn det du alt nevner. :)

Enig med deg i at Siver er finere på din dialekt enn på østlandsk :-) spesielt ja, men litt stilig ;)

Men nå spurte du vel egentlig om navnet "siver". Spesielt, ment fint:) Har hørt "syver" før, men ikke dette. Lykke til med navnevalg:)

Har sett på en del av de du ramset opp også :) men tenkte jeg skulle prøve å tenke helt nytt, men veldig usikker :wacky:

Tenkte også på Syver når du skrev Siver, gutten til søskenbarnet mitt heter nemlig Syver. Syns Siver var fint jeg :)

Syver minner meg om en båt i ei barnebok, så jeg syns nesten Siver var finere :) Er vel litt med hva man har hørt før og ikke. Jeg vet av et barn som heter Siver, og syns det passer veldig bra til han :)

Back
Topp