Noen som har noen tips for å gjøre det mindre smertefullt når det kommer til gu? Selve undersøkelsen går fint, men jeg klarer ikke å slappe av når spekulumet skal inn...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Huff, høres ikke noe særlig ut.. jeg sliter veldig med det i svangerskapet nå, men det er liksom litt anderledes, og føler de er mer hensynsfulle da... Har du spurt de om å være mer forsiktig..? Kan det være selve gynekologennsom er problemet. .? At du ikke er tryg på han/henne..?Noen som har noen tips for å gjøre det mindre smertefullt når det kommer til gu? Selve undersøkelsen går fint, men jeg klarer ikke å slappe av når spekulumet skal inn...
Huff, høres ikke noe særlig ut.. jeg sliter veldig med det i svangerskapet nå, men det er liksom litt anderledes, og føler de er mer hensynsfulle da... Har du spurt de om å være mer forsiktig..? Kan det være selve gynekologennsom er problemet. .? At du ikke er tryg på han/henne..?
Kan slik xylo-ett-eller-annet - gel være noe..? Sånn bedøvende...? Eller i aller verdte fall bruke analkrem..?den er jo lett bedøvende sånn sett...
Ja da er det verre. Har aldri satt inn spiral så vet ikke hvordan det er, men hvordan er det ift sex og slikt da..? Er det smertefullt og..? For om det er ømt og vondt inni der ved berøring hver gang, så ville jeg vel kanskje vurdert å sjekket opp litt ift om det kan være noe son ikke er son det skal..?Han jeg går til er egentlig veldig hensynsfull, men han virket rett og slett litt oppgitt når han skulle sette inn spiralen og jeg begynte å gråte :/ Jeg vet lissom ikke helt hvordan jeg skal finne en jeg blir trygg påUuuhh! Ja, sånn krem kan jo være noe
![]()
Ja da er det verre. Har aldri satt inn spiral så vet ikke hvordan det er, men hvordan er det ift sex og slikt da..? Er det smertefullt og..? For om det er ømt og vondt inni der ved berøring hver gang, så ville jeg vel kanskje vurdert å sjekket opp litt ift om det kan være noe son ikke er son det skal..?
Haha, nei tror ikke det er å anbefaleDet er heldigvis ikke noe problemMen der er jeg jo både komfortabel og "oppvarmet"
Kan vel ikke akkurat møte opp hos gyn klar som et egg
![]()
Hahah!! DET hadde vært noe!!Det er heldigvis ikke noe problemMen der er jeg jo både komfortabel og "oppvarmet"
![]()
Ha ha det hadde kanskje vært litt pinligDet er heldigvis ikke noe problemMen der er jeg jo både komfortabel og "oppvarmet"
![]()
Ville fortalt gynekologen om problemet....![]()
Kan du si fra til fastlege, kanskje den har tipsJeg prøver, men virker ikke helt om de skjønner hvor vondt det faktisk gjør... Hjalp ikke at jeg var hos ei en gang som tvang inn greia... :/
Jeg prøver, men virker ikke helt om de skjønner hvor vondt det faktisk gjør... Hjalp ikke at jeg var hos ei en gang som tvang inn greia... :/
Er ikke så rart du ikke slapper av da. Kroppen husker, og spenner seg nok.
Jeg ville byttet gynekolog til en mer respektfull en. Og før undersøkelsen ville jeg hatt en prat med han/henne og fortalt om hvordan det oppleves. Det er ikke uvanlig at de møter på sånne ting.
Kanskje det hadde hjulpet om du får lov å avbryte når du vil?
Når i syklusen satte du spiralen inn? Det kan lønne seg å sette den inn ved menstruasjon, fortalte gyn meg..
Jeg har mye smerter etter et feil klipp, og fikk xylocain gelé til å smøre på en halvtime før... Og hun visste om problemet mitt. Ds gikk det litt greiere
Kjøp xylocain salve 5% og smør før du går hjemmefra (gjør ingenting om den kommer litt opp i skjeden eller over alt utenfor) og be om masse glidemiddel, smurt i skjeden/åpningen og på det som brukes![]()
Ikke lett det der![]()