Lille miss amerika!

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Hva tenker dere om sånne skjønnhetskonkuranser for småjenter? Er det greit,? Uskyldig? Eller upassende?

Switcha innpå rt program på tv nå som het Lille miss Amerika. Andre som har sett? Jeg må si jeg er lettere sjokkert over mobbeadferden mange av foreldrene der viser overfor barna sine! I tillegg til at jeg personlig synes hele opplegget er ganske kvalmt..

Jeg synes det er veldig upassende. Det virker som det er foreldrene som konkurerer og lever ut drømmene sine, gjennom de små oversminkede barna.

Jeg er enig med deg, og synes slike konkurranser er svært upassende! Det er trist at foreldre (gjerne mødre) overfører holdninger om at det ytre skal stå i fokus, framfor å skape gode verdier. Missekonkurranser og barn hører ikke sammen!

Sett på "toddlers and tiaras" før og synes synd på de barna som må være med i sånne konkurranser. Skal innrømme at jeg ikke helt forstår tankegangen selv om jeg har hørt mødre forklare det før.
I Norge er vi generelt ikke like konkurransepreget (synes jeg det virker som) som noen andre steder, noe som gjør at det nok er naturligere å avslå noe sånt som sunt her.
Jeg synes ikke verdiene som barna lærer er noe særlig å føre videre.
Mange streber jo nærmest etter det motsatte her med "det indre er det som teller", "det viktigste er ikke å vinne men å delta", "så lenge du gjør ditt beste er det bra nok", "alle er like mye verdt uansett" osv.

For noen krav, og for et stress det blir for disse jentene! De skal vinne, og gjør dem ikke det blir dem fortalt at dem taper og ikke er gode nok. Stakkars små jenter! De minste der var 3 år! Jeg er rett og slett helt forferdet.. :(

For ikke å snakke om hvordan de dresses opp og sminkes.. Bare det i seg selv er jo helt borti natta. Og snakka om andre, hvor stygg og feit dem var, foran døtrene sine.. det er rett og slett TRIST!

Virker nesten som dem ikke får lov å være barn, egentlig..

For noen krav, og for et stress det blir for disse jentene! De skal vinne, og gjør dem ikke det blir dem fortalt at dem taper og ikke er gode nok. Stakkars små jenter! De minste der var 3 år! Jeg er rett og slett helt forferdet.. :(

For ikke å snakke om hvordan de dresses opp og sminkes.. Bare det i seg selv er jo helt borti natta. Og snakka om andre, hvor stygg og feit dem var, foran døtrene sine.. det er rett og slett TRIST!

Virker nesten som dem ikke får lov å være barn, egentlig..
Det tror jeg ikke de får heller.
så wt annet lignende program engang hvor mor sa at barna ikke fikk leke for da ble de møkkete

Blir uvel av å se på, så styrer unna ;)

Klarer ikke se på engang, blir direkte kvalm! ! La barn være barn tenker jeg. Glad det ikke er noen stor "kultur" på å holde på med slikt her i Norge

Syns ikke noe om det. Ønsker heller ikke å gi kanalen seertall på det programmet.

Syns det er upassende når foreldrene pusher barna og blir sinna når de ikke gjør det bra, stresser for at alt skal være perfekt osv. Da får jeg vondt langt inn i mammahjertet:( men ser ikke noe galt i om barna selv har lyst og styrer det meste selv og foreldrene kun er med som støtte og hjelp.

Har klikket innom det og synes det er helt forferdelig :(
Synes synd på de barna..

Jeg synes det er ganske sykt igrunn.. Som om det ikke er nok fokus på kropp og utseende fra før av, i allefall i tenårene.. Og det der er små barn! Nei, huff.. Ikke for!

Back
Topp