Hva skal man si...?

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Lille var rolig og jeg hadde begynt å få rier natt til lørdag, ble sendt på sykehuset lørdag formiddag. Ble målt tre ganger på lørdag før jeg ble flyttet over på sykehushotellet, greit med liv, og rier med 7min mellomrom. Søndag ble jeg målt på formiddagen 6min mellomrom, målt igjen på kvelden, fortsatt 6min. Mandag kun målt på formiddagen, 5min mellom 2cm åpning, så riene har ikke vært veldig effektive.
I mårrest ble jeg undersøkt, og sa om de ikke ville hjelpe meg å sette i gang, så fikk de skrive meg ut å sende meg hjem. Denne gangen fikk jeg beskjed om 1cm åpning, måtte måle på nytt da de nektet å gjøre noe, hodet på lille er ikke festet, to kraftige rier på 10min, og de var i tvil på om de ville sende meg hjem. Etter en del diskusjon fikk jeg viljen min, ble sendt hjem. Her kan jeg i det minste kanskje klare å slappe av litt mellom slagene. Jordmor er ikke lengre enn 10min unna om det skulle være noe.
Så nå sitter jeg foran vedovnen, i saccosekken, som jeg mest sannsynlig ikke kommer meg opp av, 5dager på overtid, puster meg gjennom rier og håper at det skal skje noe snart! Nå er jeg dritt lei og sliten, i grunn rimelig irritert også!
Ble litt klaging, men greit å få det ut.
Er bare glad lille har det fint inni magehuset selv om mammaen sliter litt❤️

Uff da, hørtes veldig slitsomt ut. Kjedelig å være så lenge på sykehuset da med så lite fremgang. Håper det at du er hjemme kan hjelpe litt. Kan tenke meg at du må bli utrolig sliten av å gå slik. Fikk du noe å sove på på sykehuset? Eller har det blitt minimalt med søvn i tillegg?

Uff da, hørtes veldig slitsomt ut. Kjedelig å være så lenge på sykehuset da med så lite fremgang. Håper det at du er hjemme kan hjelpe litt. Kan tenke meg at du må bli utrolig sliten av å gå slik. Fikk du noe å sove på på sykehuset? Eller har det blitt minimalt med søvn i tillegg?
Er rimelig slitsomt, men det var utrolig godt å komme hjem. Har fått smertestillende, men det har ikke hatt noe effekt. Sovet litt mellom takene, men føler egentlig bare øynene har fått tid å lukka seg å så åpne seg for ny rie.

Ja då må du bare prøve å senke skuldrene, puste godt og kontrollert og kanskje finne noe varme? Ein halvliter flaske med varmt vann hvis du ikkje har noe annet, kan gjera underverk <3

Så må eg få sei lykke til :) åpningsfasen er dryyyg... Men no er du i gang og den ria du hadde i ste får du aldri igjen... Ei ri nærmare gullet ditt <3

Ja då må du bare prøve å senke skuldrene, puste godt og kontrollert og kanskje finne noe varme? Ein halvliter flaske med varmt vann hvis du ikkje har noe annet, kan gjera underverk <3

Så må eg få sei lykke til :) åpningsfasen er dryyyg... Men no er du i gang og den ria du hadde i ste får du aldri igjen... Ei ri nærmare gullet ditt <3
Tusen takk❤️ skal legge meg i badekaret når jeg har fått meg en matbit å se om det hjelper litt i alle fall :)

Åå, det høres slitsomt ut kjære deg!! Håper bare det blir fart på sakene snart. Sender deg en god klem og ønsker deg masse lykke til. Snart har du bebisen i armene dine! :)

Åå, det høres slitsomt ut kjære deg!! Håper bare det blir fart på sakene snart. Sender deg en god klem og ønsker deg masse lykke til. Snart har du bebisen i armene dine! :)
Tusen takk! :)
Begynner å ta seg enda mer opp nå, så krysser fingrene for at det skjer noe om ikke alt for mange timer! :)

Masse lykke til! Det tar seg nok opp snart :) Det er slitsomt å gå sånn, men snart er det over og du har lille i armene dine

Er rimelig slitsomt, men det var utrolig godt å komme hjem. Har fått smertestillende, men det har ikke hatt noe effekt. Sovet litt mellom takene, men føler egentlig bare øynene har fått tid å lukka seg å så åpne seg for ny rie.
Er nok ikke kjekt når fødselen drar ut slik. Utrolig hvor ulik fødsler kan være. Jeg sliter med det motsatte, styrtfødsler. Er fort overstått, men fryktelig mens det står på. Håper du nå er skikkelig i gang og får babyen i armenen innen kort tid:)

Tusen takk :) føler jeg har ventet litt for lenge nå, men skal bli godt når ventetiden endelig er over! :)
Gikk 7 dager over med førstemann så vet hvor "deprimerende" det kan være..mens nr 2 kom ei uke før tiden..vet det ikke er så mye stor trøst å si men det blir nå ganske snart uansett :)

Er nok ikke kjekt når fødselen drar ut slik. Utrolig hvor ulik fødsler kan være. Jeg sliter med det motsatte, styrtfødsler. Er fort overstått, men fryktelig mens det står på. Håper du nå er skikkelig i gang og får babyen i armenen innen kort tid:)
Huff, kan ikke være noe særlig det heller!

Gikk 7 dager over med førstemann så vet hvor "deprimerende" det kan være..mens nr 2 kom ei uke før tiden..vet det ikke er så mye stor trøst å si men det blir nå ganske snart uansett :)
Jeg var allerede klar i begynnelsen av desember og har gått med masrier siden, men på lørdag begynte det øke, og da var jeg egentlig klar for å gå 10-14 dager over :) går gjerne over tiden, men fader om jeg vil når jeg går med så mye rier hele tiden :p
Snart blir det, og snart er det over, og det kommer noe godt ut av det, heldigvis :)

Der gikk lilleblæra :) satser på at resten av vannet kommer innen kort tid nå :) vært hos jordmor her hjemme og hun sier jeg får dra hjem igjen så tar vi det derifra, godt å komme hjem å føle seg trygg!

Hun ba meg ta paracet i halv 7 tiden, og jeg fikk slappet av mellom riene, så skulle jeg bare en tur på do, trodde jeg. Der kom det. Ut på kontroll for å sjekke at det var fostervann, og hvordan jeg lå an, nå skal jeg hjem, ta en parlagin og prøve å sove og håpe det skjer mer iløpet av natten, hvis ikke er det tilbake til jordmor i morgen formiddag og få sprøyte for å få mormunnen til å slappe mer av og hjelpe til på åpningsfasen :)

Der gikk lilleblæra :) satser på at resten av vannet kommer innen kort tid nå :) vært hos jordmor her hjemme og hun sier jeg får dra hjem igjen så tar vi det derifra, godt å komme hjem å føle seg trygg!

Hun ba meg ta paracet i halv 7 tiden, og jeg fikk slappet av mellom riene, så skulle jeg bare en tur på do, trodde jeg. Der kom det. Ut på kontroll for å sjekke at det var fostervann, og hvordan jeg lå an, nå skal jeg hjem, ta en parlagin og prøve å sove og håpe det skjer mer iløpet av natten, hvis ikke er det tilbake til jordmor i morgen formiddag og få sprøyte for å få mormunnen til å slappe mer av og hjelpe til på åpningsfasen :)

Back
Topp