Gullsalami

Ccaa

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerbarna 2019
Jeg har hørt at gullsalami er trygg for gravide, er dette sant? Har kjempelyst på knekkebrød med gullsalami :p
Er det trygt?

Salami er vel salami, er det ikke? Har ikke hørt noe forskjell. Men kan godt hende, jeg aner ikke.

Tør ikke ta sjansen selv om det står på nett at det er trygt :p

Jep spiser salami produsert i Norge ☺️ har fått beskjed om at det er helt greit

Jeg satt akkurat og leste om salami, og jeg kom over den samme artikkelen. Jeg har så innmari lyst på salami med majones og agurk. Er så kvalm at jeg knapt vil ha noe annet.
Dumt at matportalen går ut med 1 utsagn, om det faktisk ikke er 100% riktig. Så forvirrende dette her syns jeg :(

Jeg spiser salami fra gilde.. Samme hvem type salami, leste dette; http://altformamma.no/artikler/141/article/item
Også er jeg slik at det er en mening med alt, om man skulle få en av de bakteriene, er det meningen at det skulle være sånn. For sjangsen er så liten! (Min mening da :p )

Sier meg enig her! :-)
Har spist salami, og diverse andre ting fordi jeg ikke orker å gå rundt å tenke på slike ting. :-O
Men hva andre gjør får være opp til dem, men som sagt så er det nok en mening med alt :-)

Jeg satt akkurat og leste om salami, og jeg kom over den samme artikkelen. Jeg har så innmari lyst på salami med majones og agurk. Er så kvalm at jeg knapt vil ha noe annet.
Dumt at matportalen går ut med 1 utsagn, om det faktisk ikke er 100% riktig. Så forvirrende dette her syns jeg :(

Jeg også bare uten agurk :p hehe
Ja, kan de ikke bli enige liksom? Er det farlig eller ikke? Bestem dere :p hehe

"Når du er gravid kan du spise de aller fleste produkter fra Gilde, med noen få unntak:

Unngå å spise spekeskinker og fenalår. Her er kan det være en teoretisk risiko for parasitten toxoplasma. Frysing av kjøtt eliminerer risikoen for denne parasitten. Gilde spekepølser er produsert av fryst råstoff og kan derfor trygt spises."

Og når de i tillegg skriver i artikkelen, noe om at listeria ikke overlever salteprosessen(?), ja da skal det vel være trygt.

Kjenner jeg må spørre legen eller matportalen, jeg har så sinnsykt lyst på salami :)

Jeg spiser ikke salami , selvom jeg tror at det er nok liten risiko for at man kan få listeria eller toxoplasma av salami i Norge. Men er det bare 0.1% kjangs for min del så greier jeg meg uten salami i 9 mnd :p Thats me

Fan glemte meg bort..spiste en skive. .datteren min spiser det så har det i hus. Men er norsk produsert så går vel bra

Fan glemte meg bort..spiste en skive. .datteren min spiser det så har det i hus. Men er norsk produsert så går vel bra
Tror det går bra, jordmødre og leger (og gilde) flere plasser har gitt tommel opp for norsk salami :)

Jeg har ikke spist det, og får beskjed av jordmor om å ikke spise det. Tror jeg spiste KUN salami på skiven i et halvt år minst etter forrige svangerskap. :)

• Liker
Reactions: eje
Salami er det det pleier å gå i på barsel etter at babyer har kommer for min del. <3 sto og skar brød på butikken for et par ukers tid siden, og over/bak brødskjæremaskinen var det en hel vegg med gullsalami, sto nesten og siklet. Jeg går ikke i den butikken mer, hi hi.

Back
Topp