Kosthold / folsyre

Solmilla83

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Er det noe dere spiser/ ikke spiser og styrer unna i prøveperioden. Jeg prøver å leve som normalt. Men er det noe mat som kan styrke/ redusere sjangsene. Tar dere folsyre i denne prøve perioden.

Hei, jeg tar folsyre og magnesium ... Du kan lese deg opp på nett, det er mange som anbefaler forskjellige vitaminer men til syvende og sist tror jeg ikke det er det som er avgjørende. Unntatt folsyre som er kjempeviktig for fosterets utvikling, men hjelper ikke (såvidt jeg vet) med å bli gravid.

Jeg holder meg også unna sukker, koffein og alkohol - var veldig streng i ca 6 måneder men ble ikke gravid og ble lei så nå er jeg heller litt forsiktig med inntaket men velger å kose meg likevel!

Generelt så tror jeg man skal prøve å ha et sunt kosthold - fisk, helkorn, grønnsaker og frukt, etc. Men det er jo bra for alle :)

Jeg har tro på et helt normalt sunt, variert kosthold. Koser meg med måte når jeg føler for det og er forsiktig med alkohol (spesielt i dpo/ved forsøk). For meg funker det iallefall ikke å være helt nazi og kutte ut enkelte ting. Ikke tror jeg det har så mye for seg for fertiliteten heller, annet at de med PCOS anbefales å prøve lavkarbo. Har tatt folsyre hele tiden mens vi har prøvd. D-vitaminnivået kan det også være greit å holde innenfor normalen da man mener det har en sammenheng med fertilitet.

Jeg har tro på et helt normalt sunt, variert kosthold. Koser meg med måte når jeg føler for det og er forsiktig med alkohol (spesielt i dpo/ved forsøk). For meg funker det iallefall ikke å være helt nazi og kutte ut enkelte ting. Ikke tror jeg det har så mye for seg for fertiliteten heller, annet at de med PCOS anbefales å prøve lavkarbo. Har tatt folsyre hele tiden mens vi har prøvd. D-vitaminnivået kan det også være greit å holde innenfor normalen da man mener det har en sammenheng med fertilitet.

Jeg hat pcos aldri hørt på lavkarbo så det var spennende nytt for meg

Jeg hat pcos aldri hørt på lavkarbo så det var spennende nytt for meg
Jeg har dessverre ikke satt meg inn i det selv, men såvidt jeg har forstått, har lavkarbo vist seg å ha ganske klar effekt på at PCOSere får mer normal syklus igjen og færre cyster. :) Jeg har PCOS jeg også, men ikke forsøkt lavkarbo.

Back
Topp