Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når kan man søke om dette? Kan det gjøres før ingen er ett år? Gutten er 9 måneder.
Fra nav sin side om kontantstøtte:Trodde det beste var å søke tidlig.Men da venter jeg med å søke.
Takk for svar!
Bare av nysgjerrighet. Såg noen spurte for litt siden. Husker ikke om det var her eller Facebook jeg såg det. Men der spurte personen om en fikk kontantstøtte hvis man søkte barnet inn og fikk plass i privat barnehage. Og mener personen fikk ja til svar på det. Kan det stemme? At man får kontantstøtte da? Jeg syntes det hørtes merkeligt ut at en skal få 6000 av kommunen om barnet går i privat barnehage, men ikke i kommunal. I mitt hodet så skal vel ikke få kontantstøtte da heller?
Tviler sterkt på det! Er jo så mange private bhg nå! Veldig vanlig med privat...
Men barnet kan gå i barnepark (hvis de fortsatt finnes...) og mor får kontantstøtte. Men da er jo barnet bare i parken fra 10.00 til 14.00
Kan får delvis kontaktatøtte hvis barnet bare har halv plass /redusert plass i bhg![]()
Det var nok på NAV sin familie side på face.. Og der var det tilfelle ja! Men det gjelder da private barnehager UTEN offentlig tilskudd.. Hvor vidt det blir praktisert er vel noe anna.. Men jeg så det og stussa på det selv...Bare av nysgjerrighet. Såg noen spurte for litt siden. Husker ikke om det var her eller Facebook jeg såg det. Men der spurte personen om en fikk kontantstøtte hvis man søkte barnet inn og fikk plass i privat barnehage. Og mener personen fikk ja til svar på det. Kan det stemme? At man får kontantstøtte da? Jeg syntes det hørtes merkeligt ut at en skal få 6000 av kommunen om barnet går i privat barnehage, men ikke i kommunal. I mitt hodet så skal vel ikke få kontantstøtte da heller?
Det var nok på NAV sin familie side på face.. Og der var det tilfelle ja! Men det gjelder da private barnehager UTEN offentlig tilskudd.. Hvor vidt det blir praktisert er vel noe anna.. Men jeg så det og stussa på det selv...
Det er jeg usikker på. Men hør med barnehagen! Om dere tjener under en hvis sum i året, så skal dere kunne få redusert bhg pris.. Ihvertfall her i kommunen. Ville ha sjekka opp på kommunen sin nettside under bhg..Men hvordan vet man om dei får offentlig tilskudd eller ikke? Har søkt småen inn i privat barnehage som første valg. Og 2 eller 3 av dei 4 barnehagene jeg søkte på er private. Jeg går på dagpenger nå. Og mannen er ufør. Så får ikke mye penger inn nå, så om jeg kan søke så gjør jeg dethadde hjelpt på økonomien det.
Her er ihvertfall noe av det som gjelder her i kommunen; Ingen skal betale mer enn 6 % av husholdningens samlede inntekt til barnehagen. I 2016 gjelder dette husholdninger som har samlet inntekt som er lavere enn 486 750 kr.Men hvordan vet man om dei får offentlig tilskudd eller ikke? Har søkt småen inn i privat barnehage som første valg. Og 2 eller 3 av dei 4 barnehagene jeg søkte på er private. Jeg går på dagpenger nå. Og mannen er ufør. Så får ikke mye penger inn nå, så om jeg kan søke så gjør jeg dethadde hjelpt på økonomien det.