ustabil syklus og termin

mammatilenliten

Flørter med forumet
Flere som har hatt ustabil syklus? Etter jeg sluttet på p-sprøyten har mensen kommet veldig forskjellig. Alt fra en uke mellom til en måned mellom hver gang. Sist mens varte bare tre dager. Så jeg er spent på om jeg har regnet meg fram til rett termin dato i forhold til siste mens.
Teste positivt veldig tidlig :)

Har pcos, og veldig ustabile sykluser, så aner virkelig ikke, men ganske sikker på at jeg egentlig har testet alt for tidlig ut fra at det ikke er så lenge siden forrige mens og jeg pleier å la lang syklus

Jeg sluttet på pillen i oktober, fikk en mens i november, ingen i desember og er nå gravid.. Vet i alle fall at jeg ikke er 8 uker på vei:p

Har bare hatt mensen to ganger etter at jeg sluttet å fullamme, og den syklusen var på 35 dager. Har jo truffet på EL, hvert fall, men fikk positiv test 9dpo og det var jo tidlig i grunn (gjorde ikke det sist). Kan alltids hende EL var tidligere enn antatt.

slettet

Last edited by a moderator:
Jeg har hatt ustabile sykluser etter at sistemann ble født. 4-7 uker mellom, så kutta ut å følge med for ble bare stressa av det. Så jeg vet ikke når siste mens var og går bare ut etter når symptomene meldte seg og mener jeg er 6 ukeri dag....:-p

Samme her, ustabile sykluser. Når finner man egentlig ut hvor langt man er på vei? Hvor tidlig kan legen evt. Si noe om det? :smiley-ashamed005

Jeg gikk på p-piller og da jeg slutta fikk jeg mensen med én gang, men så tok det plutselig 45-50 dager til neste og den var helt på bærtur. Sist mensen hadde jeg morgen-mensen (litt da jeg stod opp bare) og så ble den borte..

Trodde kanskje det var festeblødning, men det var det nok ikke.. Tror ganske sikkert jeg har regna riktig, og det samme sier CBD.

Samme her, ustabile sykluser. Når finner man egentlig ut hvor langt man er på vei? Hvor tidlig kan legen evt. Si noe om det? :smiley-ashamed005

Legen regner ut fra siste mens. Kan vel også ta en blodprøve får å måle hcg nivået. Jeg har egentlig ikke så mye greie på det. Man kan jo eventuelt få henvisning til tidlig ul. Eller bestille time privat :) Jeg tenker å bestille tidlig ul hos privat klinikk, men det blir etter jeg har vært på første kontroll.

Legen regner ut fra siste mens. Kan vel også ta en blodprøve får å måle hcg nivået. Jeg har egentlig ikke så mye greie på det. Man kan jo eventuelt få henvisning til tidlig ul. Eller bestille time privat :) Jeg tenker å bestille tidlig ul hos privat klinikk, men det blir etter jeg har vært på første kontroll.

Åkei :) de siste to syklusene mine var 20 og 38 dager, så er liksom ikke så lett å beregne ut fra siste menstruasjon hos meg:p

Åkei :) de siste to syklusene mine var 20 og 38 dager, så er liksom ikke så lett å beregne ut fra siste menstruasjon hos meg:p
Er i samme situasjon, bare at mine dager stort sett er 40-60 dager og når jeg da tester positivt på dag 27 så aner jeg ikke hvor langt på vei det egentlig blir...

Er i samme situasjon, bare at mine dager stort sett er 40-60 dager og når jeg da tester positivt på dag 27 så aner jeg ikke hvor langt på vei det egentlig blir...

Sant. Gleder meg til å finne ut litt mer, kanskje legen kan si noe om det :)

Jeg har også ustabile sykluser, 24-38 dager. Jeg satt sammen med legen min og regnet på datoene nå, og hun mente at jeg enten hadde hatt en enda korter syklus nå, eller to eggløsninger i syklusen. Tenkte jeg skulle Google det og lese meg opp, for legen min har så heavy russisk aksent at jeg ikke forsto alt hun forklarte. Flere som har erfaring med to eggløsninger innenfor en syklus?

Sant. Gleder meg til å finne ut litt mer, kanskje legen kan si noe om det :)
Sist måtte jeg til tidlig ultralyd for å finne ut hvor langt jeg var på vei. Men da hadde det gått måneder siden forrige mens. Nå vet jeg jo at det er kortere tid så vet jo sånn ca. Om dette går bra regner jeg uansett med å føde en mnd før da jeg ikke har gått til termin tidligere

Jeg har også ustabile sykluser, 24-38 dager. Jeg satt sammen med legen min og regnet på datoene nå, og hun mente at jeg enten hadde hatt en enda korter syklus nå, eller to eggløsninger i syklusen. Tenkte jeg skulle Google det og lese meg opp, for legen min har så heavy russisk aksent at jeg ikke forsto alt hun forklarte. Flere som har erfaring med to eggløsninger innenfor en syklus?
Uten at jeg er ekspert så ville jeg vel anta at du har hatt EL tidligere, har ikke hørt om to EL i samme syklus før, kan det skje altså?

Back
Topp