Tidlige tegn

Mulig jeg er kjedelig nå, men må bare si, som forhenværende tidlig-tegn-søker, at ved begge mine graviditeter har egentlig fraværet av tegn vært mer påfallende. Alle såkalte tegn er tegn som kan forveksles med de man får før eggløsning og hver gang jeg håpefullt har notert ned alt jeg har kjent på så har tanta kommet tilslutt allikevel. Skulle gjerne sagt til meg selv den gangen at det er bare å koble fra, legge det vekk, og tenke på andre ting.

Det kan være bedre å kjøpe noen billigtester og begynne å teste tidlig istedenfor. 5 dpo feks.. Er man heldig kan man begynne å ane en liten strek etter som dagene går, eller så er man mer forberedt når tante rød melder sin ankomst..
Billigtestene bruker lang tid på analysere så legg den vekk en stund før du ser på den. Lengre enn det som står på pakka!
Plukket ut 3 såvidt positive tester fra søpla da jeg 10 dpo forla en som lyste positivt da jeg kom på den igjen. Lå altså positive tester neddi søpla der allerede fra 7 dpo uten at jeg visste det!..
Så det er sagt; Nå hadde jeg tvillinger, og dobbel opp med HCG. Ingen selvfølge å påvise noe før 11-12 dpo eller senere!..

Ja, det virker som et vanlig symptom kanskje? :)

Tusen takk! Nå håper jeg bare at alt går som det skal og at vi får en frisk septemberbaby:angelic:
ja, så rart. Jeg drømte faktisk at jeg fikk en positiv graviditetstest, men det var sikkert fordi jeg hadde sett så mange av de her inne :)

Sant, etter ønske fra mannen skulle vi hoppe over desemberprøvinga. Passet ikke så godt med Septemberbarn. Så jeg gikk med på den. Testet ikke positivt på EL heller, så vi ble enige om Januar som den nye sjangsen. Heldigvis ble han kjempeglad da jeg fortalte det i dag tidlig, det var utrolig godt å se reaksjonen :angelic:

Ja husker jeg leste om andre som også hadde hatt det symptomet :) Og vi har mer til felles :p Rett før jeg testet positivt drømte jeg at jeg testet positivt, fint å være sanndrømt ;) Krysser fingrene for frisk septemberbaby hos deg :)

Last edited:
Mulig jeg er kjedelig nå, men må bare si, som forhenværende tidlig-tegn-søker, at ved begge mine graviditeter har egentlig fraværet av tegn vært mer påfallende. Alle såkalte tegn er tegn som kan forveksles med de man får før eggløsning og hver gang jeg håpefullt har notert ned alt jeg har kjent på så har tanta kommet tilslutt allikevel. Skulle gjerne sagt til meg selv den gangen at det er bare å koble fra, legge det vekk, og tenke på andre ting.

Det kan være bedre å kjøpe noen billigtester og begynne å teste tidlig istedenfor. 5 dpo feks.. Er man heldig kan man begynne å ane en liten strek etter som dagene går, eller så er man mer forberedt når tante rød melder sin ankomst..
Billigtestene bruker lang tid på analysere så legg den vekk en stund før du ser på den. Lengre enn det som står på pakka!
Plukket ut 3 såvidt positive tester fra søpla da jeg 10 dpo forla en som lyste positivt da jeg kom på den igjen. Lå altså positive tester neddi søpla der allerede fra 7 dpo uten at jeg visste det!..
Så det er sagt; Nå hadde jeg tvillinger, og dobbel opp med HCG. Ingen selvfølge å påvise noe før 11-12 dpo eller senere!..
Amen! :)

Ja, alle er jo forskjellige. Og vil man virkelig så er det lett å kjenne etter nok til at noe kan oppfattes som tegn. Jeg har også trodd tidligere at det kunne være tegn på graviditet, men så kom TR likevel. Det er veldig skuffende :sorry: og ikke alle får tidlige tegn.

Denne gangen var det mest tydelige for meg den strålinga i bakside av venstre lår, så noen ganger er det faktisk tidlige tegn. Men før den positive testen trodde jeg det skyldtes noe helt annet, viste ikke det var et tegn:)

Jeg tenker å vente til søndag, da er jeg 11dpo! Det er jo litt tidlig, men om den ikke viser noe tester jeg nok ikke før søndagen/tirsdag uka etter. Har ganske uregelmessige sykluser, så vet egentlig ikke når mensen kommer :p

Spennende! Krysser fingra :happy: har også hatt uregelmessige sykluser, så kjenner til den!

Back
Topp