Egguttak

1. Forsøk:

Fikk ut 12 egg,
11 ble befruktet,
6 delte seg riktig:

1 fersk inn (neg)
2 frys inn (gravid, men mistet 4+4)
1 (av 2) frys inn (neg)
1 frys inn (neg)

Veldig klar for forsøk nr 2 nå :)

Første gang 16 egg, 4 befruktet, ett til innsett - ikke gravid. Andre gang 12 egg, bare 2 modne, ingen befruktet og avbrutt forsøk...

Har kun hatt ett forsøk. De sa rett etter uttak at det var 6 egg ut, men dagen etter fortalte de at det ene "egget" bare var et skall. Derfor: 5 egg ut, 4 befruktet, 2 på frys (i ett strå) og 1 egg satt inn. Ble gravid, er 21+0 i dag. Alle tre eggene de tok vare på to dager etter uttak var 4-delt. Det siste befruktede egget (det fjerde) var 3-delt og klarte ikke dele seg videre selv om det fikk en ekstra dag.

Lang protokoll, IVF, Ullevål.

IVF : 7 egg ut kun 1 befruktet, 1 satt inn. Ikke gravid.

ICSI 1: 8 egg ut,fem befruktet,ingen gode nok for frys,1,satt inn. Ikke gravid.

ICSI 2: 18 egg ut, 10 befruktet, 5 blastocyst og 2 todagers egg på frys. Hyperstimulert derfor ingen innsett.

Første frys denne måneden :)

Forsøk 1:
Fikk ut 6 egg.
3 var modne og befruktet med ICSI.
Et som delte seg riktig og satt inn.

Ble gravid, men endte i MA i uke 7, da de ikke fant noe liv på ul.

Forsøk 2:
Fikk ut 7 egg.
4 var modne og ble befruktet med ICSI.
To som delte seg riktig, et ble satt inn og et på frys.

Ble ikke gravid. Venter på innsett av fryseegget nå.

På det forsøket som var vellykket fikk jeg ut tre egg, to ble befruktet og satt inn. Var faktisk gravid med tvillinger en liten stund også, men den ene slapp taket tidlig og jeg har i dag en frisk, fin og stor gutt :).

17 egg ut.
15 var modne og lot seg befrukte, men 4 måtte destrueres på grunn av polyspermi.
Endte opp med 1 blastocyst inn, og 4 på frys.

Ble ikke gravid på ferskforsøket, men den satt på første frys. 19+0 med en gutt i dag :)

Jeg selv fikk ut 8 egg for 2 år siden.
6 var modne nok, 4 lot seg befrukte. 2 delte seg riktig og ett ble satt inn. Ble gravid og har idag en på 16 mnd. Fikk ett på frys men døde under opptining

Denne gangen (idag) fikk jeg ut kun 5 egg. Er så bekymret for at det er for få:( Dette var i tillegg et veldig smertefullt uttak. Ikke som sist i det hele tatt. Også går vi privat og har kun kjøpt ett forsøk. Prøver å mentalt forberede meg selv på at dette kanskje ikke vil gå veien, men kjenner likevel at det vil bli tungt. Er kanskje hormonene som sitter igjen, men har vært en tung dag.

Har kun hatt ett forsøk. De sa rett etter uttak at det var 6 egg ut, men dagen etter fortalte de at det ene "egget" bare var et skall. Derfor: 5 egg ut, 4 befruktet, 2 på frys (i ett strå) og 1 egg satt inn. Ble gravid, er 21+0 i dag. Alle tre eggene de tok vare på to dager etter uttak var 4-delt. Det siste befruktede egget (det fjerde) var 3-delt og klarte ikke dele seg videre selv om det fikk en ekstra dag.

Lang protokoll, IVF, Ullevål.

Glad på dine vegne og at dere lyktes til slutt❤️

Back
Topp