Kle til mars baby!?

Ååå. Sikkert eit dumt spørsmål, men kvifor flytte seg frå eit sjukehus til eit anna...? :p

Grunnen til at eg skal gjere det er fordi det er nærmare heime og der er roligare og bedre rom :) også får ein vere der så lenge ein trenger
 
Jeg har nesten bare bambus og ull og ull/silke til den lille ❤️ De er jo ikke så gode på å regulere temperaturen selv disse små, så kjekt å vite at de har gode og lune klær på :) bruker det både inne og ute, og regulerer bare med flere lag etter behov. Liker merker som hust&claire, joha, bambú, lille lam, lilleba, tiljamid og sikkert noen jeg har glemt ;)

Du kan jo pakke det du trenger inne på sykehuset nå i første omgang, å heller ta hentesett når det nærmer seg litt mer? Men hørtes veldig fint ut sånn som du hadde tenkt da, er jo bare å varme opp bilen før du setter deg inn om det skulle være veeeeldig kaldt :) også er vi nok værre til å ha på ungene for mye klær enn vi er til å ha på for lite - så sjansen er nok størst for at bebis er for varm ;) det blir du dog verdensmester på på null komma niks, du kommer til å være den som kjenner babyen aller best - en herlig følelse ❤️
 
Jeg har nesten bare bambus og ull og ull/silke til den lille ❤️ De er jo ikke så gode på å regulere temperaturen selv disse små, så kjekt å vite at de har gode og lune klær på :) bruker det både inne og ute, og regulerer bare med flere lag etter behov. Liker merker som hust&claire, joha, bambú, lille lam, lilleba, tiljamid og sikkert noen jeg har glemt ;)

Du kan jo pakke det du trenger inne på sykehuset nå i første omgang, å heller ta hentesett når det nærmer seg litt mer? Men hørtes veldig fint ut sånn som du hadde tenkt da, er jo bare å varme opp bilen før du setter deg inn om det skulle være veeeeldig kaldt :) også er vi nok værre til å ha på ungene for mye klær enn vi er til å ha på for lite - så sjansen er nok størst for at bebis er for varm ;) det blir du dog verdensmester på på null komma niks, du kommer til å være den som kjenner babyen aller best - en herlig følelse ❤️

Hmm.. Ja kanskje lurt å heller vente å sjå litt med hentesettet! Er så vanskelig å vite når det kjem til mars vær, haha. Og eg er av typen som likar å planlegge og ha alt på stell. Mest fordi eg er så utrulig surrete og har null kontroll ellers. Bilen skal vere heit og god, får heller sitte bak med bebi og vere hønemor og vere sikker på at alt står bra til, hihi
 
Jøsses. Aldri hørt om som sagt, men det hørtes då reint trivelig ut. :)

På eid er vel relativt nytt, veit ikkje med den i Lærdal. Har høyrt masse positivt om tilbudet, og jordmora mi anbefalar det på det varmaste. Så eg gledar meg masse til å prøve det. Rolige omgivelser, dobbeltsenger, og garantert private rom! :)
 
Det må jo være lov å spørre når man er førstegangs....
Hva er egentlig hentesett??
Er det noe spesielt, eller bare det du tenker å ha på den lille når du drar fra sykehuset? :rolleyes:
 
Det må jo være lov å spørre når man er førstegangs....
Hva er egentlig hentesett??
Er det noe spesielt, eller bare det du tenker å ha på den lille når du drar fra sykehuset? :rolleyes:

Det er antrekket ein har pp baby heim frå sjukehuset. Tidligare var det vertfall veldig normalt med litt ekstra fint og gjerne strikka antrekk :)
 
Ok, skjønner.
Så det er ikke noe man går i butikken og spør om de har.
Det hadde vært litt typisk meg å gjøre.... Hahaha :joyful:
Mange kjøper det også, f.eks har lillelam super fine ull sparkebukser med matchene jakke/cardigan. Egner seg supert som hentesett spør du meg;) Får jo tøfler og luer som matcher disse også!
 
Mange kjøper det også, f.eks har lillelam super fine ull sparkebukser med matchene jakke/cardigan. Egner seg supert som hentesett spør du meg;) Får jo tøfler og luer som matcher disse også!

Ja, de er veldig fine. Kjøpte det til en venninnes barn. God ide!
 
  • Liker
Reactions: J87
Såfremt bebissen faktisk tåler ulla så kan du bruke det nesten heile året, siden ull hjelper til å regulere varmen. :) Eg har kjøpt kun ull til min mars-ramp, og tar det med til sjukehuset. Personlig lika eg veldig godt dei ull/silke-blandingane. Tynt og deilig stoff som eg har inntrykk av at dei fleste tåler. :)
Kor får du tak i ull/silke blanding?
Veit du om det fins i nøytrale farger?
 
På eid er vel relativt nytt, veit ikkje med den i Lærdal. Har høyrt masse positivt om tilbudet, og jordmora mi anbefalar det på det varmaste. Så eg gledar meg masse til å prøve det. Rolige omgivelser, dobbeltsenger, og garantert private rom! :)

Eg måtte til å spørr ei venninne om dette idag, og eg er tydeligvis den einaste her som ikkje har hørt om dette :p Nesten litt fornærma på jordmora for at ho ikkje har nevnt det for meg, fnis. Skal jammen høre om det er mulighet for meg også, sjølv om eg skal ha keisersnitt og kanskje treng litt oppfølging. Private rom høres meeeget fristande ut! Så dette var bra du sa :-D Thanks!
 
Ok, skjønner.
Så det er ikke noe man går i butikken og spør om de har.
Det hadde vært litt typisk meg å gjøre.... Hahaha :joyful:
Ha ha ha! Søta! :D De kunne sikkert kommet med noen fine alternativer i butikken! :D Svigermor har strikket hentesett til lillemor, og nå ser det ut som om det er det vi må bruke på lillebror også. Jeg ville ha ett til hver av ungene, så de kunne arve hvert sitt, men jeg veit ikke hva svigermor driver med. Hun strikker på så mye :)
 
Eg måtte til å spørr ei venninne om dette idag, og eg er tydeligvis den einaste her som ikkje har hørt om dette :p Nesten litt fornærma på jordmora for at ho ikkje har nevnt det for meg, fnis. Skal jammen høre om det er mulighet for meg også, sjølv om eg skal ha keisersnitt og kanskje treng litt oppfølging. Private rom høres meeeget fristande ut! Så dette var bra du sa :-D Thanks!

Kjem vel litt an på kor ein bur. Huska ikkje heilt ken som nemnte det for meg. Men høyrest fantastisk ut :D
 
Ser mange sier ull. Jeg ville forøvrig ikke kjøpt så alt for mye av det før om du vet om babyen tåler ulla :)
Her fikk storebror utslett etter et par timer med ull, så vi brukte vanlig bomull innerst og heller ull utenpå:)
 
Har svart på dette lenger baki tråden. Er ikkje så uvanlig, så det fins nok nøytrale fargar ja. :)
Har lagt inn "ønskelista" på nøstebarn.no. Når babyen komme, ska eg enten ta vekk det blå, eller det rosa. Så sende eg mannen på henting :Heartblue:Heartpink
 
Back
Topp