Stelleprodukter til baby :)

Marsspire<3

Forelsket i forumet
Er det noen som har noe å anbefale? :) ser de fra natusan på dagligvare koster ganske mye mindre enn de som er på apotek, er det like bra eller bør en investere i andre merker? :)
 
Vet ikke hvordan det er nå, men Natusan var ikke å anbefale sist gang jeg hadde baby pga mye skumle stoffer.
Coop Anglamark produktene er bra og uten skumle stoffer, så vi kommer nok til å bruke de denne gangen også. I tillegg er de å få kjøpt i vanlig matbutikker, noe som passer oss som bor på landet meget bra.
Ellers bruker jeg nettsiden grønnhverdag eller hva den heter for å sjekke om produktene inneholder skumle stoffer og sånn.
 
Når lille jenta kommer skal vi bruke Nautral sin olje som er uten parfyme, fargestoffer og parabener. Inotyol salve for sår rumpe og til kroppen har jeg gått til innkjøp av en god og tjukk body lotion for baby som er fra La Roche-Posay: Lipikar Baume AP+. Produktene fra La Roche-Posay er helt geniale og selv bruker jeg de hver dag :)
 
Det hadde jeg også, helt til en venninne linket meg til denne saken :/ http://www.tv2.no/a/6562325

Må nok sette meg mer nøye inn i produktene før jeg bestemmer meg for hva jeg vil kjøpe inn.
Å søren og, jeg er også så glad i de produktene! :( Mtp at jeg ikke vil bruke pampers-bleiene pga ingrediensene er det kanskje på samme linje å styre unna Burts bees da? Da er der kanskje alkohol i de produktene også?
 
Å søren og, jeg er også så glad i de produktene! :( Mtp at jeg ikke vil bruke pampers-bleiene pga ingrediensene er det kanskje på samme linje å styre unna Burts bees da? Da er der kanskje alkohol i de produktene også?
Vet... Trodde faktisk at man kunne stole på produsentene, så naiv er jeg :p aner ikke med tanke på alkohol, dessverre.
 
Det var en test for ikke lenge siden(VG, tv2?) Soft Style våtserviettene var vel like bra som neutral sine mener jeg. Var kun de to som ikke inneholdt noen form for farlige stoffer(husker jo ikke hva det heter med min gullfisk hukommelse) kommer nok til å bruke de i stelleveska og prøve Lev Vel serien til REMA. De skal jo også være fri for alt så det er vel bare å teste ut da :)
 
Så utrolig irriterende at produsentene kan gjøre sånn! Tusen takk for tips. Blir nok ikke de produktene likevel da :)
Ja og de produktene koster litt også!

De fikk spesielt pes for en badeolje som skulle gjøre babyen avslappet og søvnig, men den inneholdt ingen stoffer som kunne tilsi at den skulle kunne ha en slik virkning :p de brukte som unnskyldning at de mente at det varme badet skulle ta seg av det:p jeg blir så irritert av feilaktig markedsføring altså!
 
Har hørt mye bra om burt's bees :)
De har eller hadde iallefall, et sterkt allergifremkallende stoff i sine produkter. Så det på tv2 hjelper deg i våres, og ble veldig overrasket!

Edit: ser andre har tipset om dette med link og greier :)
 
Når lille jenta kommer skal vi bruke Nautral sin olje som er uten parfyme, fargestoffer og parabener. Inotyol salve for sår rumpe og til kroppen har jeg gått til innkjøp av en god og tjukk body lotion for baby som er fra La Roche-Posay: Lipikar Baume AP+. Produktene fra La Roche-Posay er helt geniale og selv bruker jeg de hver dag :)
LR-P har sååå gode kremer!!
 
Å søren og, jeg er også så glad i de produktene! :( Mtp at jeg ikke vil bruke pampers-bleiene pga ingrediensene er det kanskje på samme linje å styre unna Burts bees da? Da er der kanskje alkohol i de produktene også?
Sluttet fort med pampers når jeg leste hva de hadde i bleiene sine jeg også. Prøvde noen billig- bleier som er veldig gode, blant andre rema 1000 sine, men lillemor tålte de ikke. Så her går det i libero bleier.
 
Ja og de produktene koster litt også!

De fikk spesielt pes for en badeolje som skulle gjøre babyen avslappet og søvnig, men den inneholdt ingen stoffer som kunne tilsi at den skulle kunne ha en slik virkning [emoji14] de brukte som unnskyldning at de mente at det varme badet skulle ta seg av det[emoji14] jeg blir så irritert av feilaktig markedsføring altså!
Natusan fikk samme kritikk, de endret etikettene sine :)
 
Sluttet fort med pampers når jeg leste hva de hadde i bleiene sine jeg også. Prøvde noen billig- bleier som er veldig gode, blant andre rema 1000 sine, men lillemor tålte de ikke. Så her går det i libero bleier.
Jeg skjønner bare virkelig ikke hvorfor de gjør det! Snakket med moren min om det og først himlet hun litt med øynene og syntes nok jeg overdramatiserte litt, men så leste hun bakpå en sånn testerpakke og som hun sa, hun kunne bare ikke skjønne hvordan eller hvorfor de puttet alkoholholdige produkter i bleiene.
Jeg vil i hvertfall ikke ha det på den sarte huden til babyen min :rolleyes:

Ang Burts Bees selger de jo fortsatt dette på bodyshop, er ikke det litt rart?
 
Jeg skjønner bare virkelig ikke hvorfor de gjør det! Snakket med moren min om det og først himlet hun litt med øynene og syntes nok jeg overdramatiserte litt, men så leste hun bakpå en sånn testerpakke og som hun sa, hun kunne bare ikke skjønne hvordan eller hvorfor de puttet alkoholholdige produkter i bleiene.
Jeg vil i hvertfall ikke ha det på den sarte huden til babyen min :rolleyes:

Ang Burts Bees selger de jo fortsatt dette på bodyshop, er ikke det litt rart?
Bodyshop har ikke bare rent mel i posen de heller [emoji14]

Ja, og i pampers har de også overskuddstoffer som kommer fra bensinproduksjon. De gjør at babyhuden blir avhengig, så når du bytter bleiemerke så får babyen masse utslett og blir sår. Så tror man at det er de nye bleiene de reagerer på og går tilbake til pampers..
 
Bodyshop har ikke bare rent mel i posen de heller [emoji14]

Ja, og i pampers har de også overskuddstoffer som kommer fra bensinproduksjon. De gjør at babyhuden blir avhengig, så når du bytter bleiemerke så får babyen masse utslett og blir sår. Så tror man at det er de nye bleiene de reagerer på og går tilbake til pampers..
Hehe, mente babyshop, men er forøvrig enig i uttalelsen :p kjipt at det skal være så vanskelig å manøvrere seg i jungelen av produkter. En ting er bb, som har drevet falsk markedsføring og lurt kundene sine, men synes det er ganske drøyt at pampers får lov til å selge bleier med den kremen i, når det er babyprodukter..
 
Hehe, mente babyshop, men er forøvrig enig i uttalelsen [emoji14] kjipt at det skal være så vanskelig å manøvrere seg i jungelen av produkter. En ting er bb, som har drevet falsk markedsføring og lurt kundene sine, men synes det er ganske drøyt at pampers får lov til å selge bleier med den kremen i, når det er babyprodukter..
Ha ha, åja! Lurte på om det kunne være babyshop du mente [emoji14] Ja, det er veldig drøyt! Og frustrerende for oss som forbrukere!
 
Men er det noen som har oversikt over noen gode tester her? Jeg finner bare fra 2009, den er vel litt utdatert..
 
Back
Topp