Lavkarbo tips til god og billig mat

sogn78

Forumet er livet
VIP
Da er det januar og slanketid igjen;)

Har slanka meg med lavkarbo før, men brukte da veldig mykje pengar på mat.

Så no lurer eg på om nokon har tips til god lavkarbomat som ikkje blir så dyr i lengden:)

http://www.spisdegslank.no/index.php?module=Slankemeny5_2014_05_26
Her kan man bestille mat hjem og få ukesmenyer, eller bare bestille enkeltvarer. Brukte dette før.

Synes lavkarbo generelt er dyrt. Men det er det ofte om man skal spise mest mulig rent.
Men egg, ta det du finner av billig kjøtt og grønnsaker, se om du finner en billig ost og bak ditt eget brød og knekkebrød. Da har du basisen i hus hvertfall.
Hvis du vil ha billig snop, så kan du lage dine egne bountysjokolader :)

Fotballfrue har også massemasse oppskrifter på lavkarbo. Kanskje du finner noe der og? :)

http://www.spisdegslank.no/index.php?module=Slankemeny5_2014_05_26
Her kan man bestille mat hjem og få ukesmenyer, eller bare bestille enkeltvarer. Brukte dette før.

Synes lavkarbo generelt er dyrt. Men det er det ofte om man skal spise mest mulig rent.
Men egg, ta det du finner av billig kjøtt og grønnsaker, se om du finner en billig ost og bak ditt eget brød og knekkebrød. Da har du basisen i hus hvertfall.
Hvis du vil ha billig snop, så kan du lage dine egne bountysjokolader :)

Fotballfrue har også massemasse oppskrifter på lavkarbo. Kanskje du finner noe der og? :)
Tusen takk for supre tips:)

Om du skal få til en varig lavkarbokur så er min erfaring at det ikke blir så mye billigere desverre. De tingene jeg gjorde var å bytte ut alt tilbehør (potet, ris og pasta) med salat og grønnsaker :) det kan jo være dyrt i lengden

Frokosten besto av fiberikt knekkebrød men forskjellig kjøttpålegg :)

Ellers gikk det mye i gulrøtter, brokkoli og blomkål :)

Jeg holdt på lenge og gikk ned masse :) var enkelt bår jeg først kom igang, de første ukene er værst :p

Har du prøvd å heller gå på lav kcal diett? Da kan du jo spise det meste bare holde deg innenfor et kcal inntak ila dagen :) da kan du spise i lag med resten av familien, bare veie maten og holde deg til "kvoten" :D eg syns hvertfall det e mye lettere enn lav karbo :)

Har du prøvd å heller gå på lav kcal diett? Da kan du jo spise det meste bare holde deg innenfor et kcal inntak ila dagen :) da kan du spise i lag med resten av familien, bare veie maten og holde deg til "kvoten" :D eg syns hvertfall det e mye lettere enn lav karbo :)
Ja, har prøvd det også, men syns det tok mykje lenger tid, og forrige gang eg var medlem av vektklubben gjekk eg ikkje ned i det heile tatt. Da hadde eg nok for høgt kaloriantall.
Skal gi lavkarbo ein sjanse til, men viss det blir altfor dyrt får eg heller ta ein ny runde med lav kalori:)

Om du skal få til en varig lavkarbokur så er min erfaring at det ikke blir så mye billigere desverre. De tingene jeg gjorde var å bytte ut alt tilbehør (potet, ris og pasta) med salat og grønnsaker :) det kan jo være dyrt i lengden

Frokosten besto av fiberikt knekkebrød men forskjellig kjøttpålegg :)

Ellers gikk det mye i gulrøtter, brokkoli og blomkål :)

Jeg holdt på lenge og gikk ned masse :) var enkelt bår jeg først kom igang, de første ukene er værst :p
Var slik eg gjorde det sist, men no fekk fekk eg eit tips om å bruke frosne grønnsaker, og det er jo billig, og enkelt (berre ikkje så veldig godt;)) Får prøve å variere mellom ferske og frosne:)

eg orker ikke streng lavkarbo denne gangen (men den e jo super effektiv-spiste meg drittlei etter 14 dager)
Kjører medium-lavkarbo :)

Sambo har bakt fire brett med hjemmelaga knekkebrød som jeg spiser til frokost. lunsj og kvelds.
Prøver å variere påleggene så eg ikkje går lei
Jeg supplerer med skyr/cottage cheese og bær som mellommåltid,

Når vi har middag så prøver eg å kun ete en håndfull med ris/pasta/potet..og heller koke andre grønnsaker ved siden av :)

Var slik eg gjorde det sist, men no fekk fekk eg eit tips om å bruke frosne grønnsaker, og det er jo billig, og enkelt (berre ikkje så veldig godt;)) Får prøve å variere mellom ferske og frosne:)
Frosne grønnsaker kan bli gode med riktig krydder :p

Back
Topp