Noen som bruker levaxin og astmamedisin ?

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Har sporadisk astma problem og har Symbicort og ventoline.
Symbicort skal man visst ikke bruke når en går på medisin mot lavt stoffskifte.
Men hva med ventoline?
Har nettopp startet på levaxin, så legen har ikke informerte med ang kombinasjonen.

http://www.legemiddelverket.no/Legemiddelsoek/Sider/Interaksjoner.aspx

Skal ikke være noen interaksjon mellom levaxin og Symbicort eller Ventoline, sier de hos legemiddelverket ihvertfall, hva sa farmasøyten du fikk levaxin av?

Sa ingenting.. Men på sykehuset da jeg hadde høyt stoffskifte , skulle jeg ikke bruke Symbicort, når jeg tok betablokker iallefall .

Nå har jeg fått lavt stoffskifte.. Og blitt så forkjøla..kunne B-trenerkurs astmaspray .Får ringe legen imorgen og høre hvis ingen vet.

Sa ingenting.. Men på sykehuset da jeg hadde høyt stoffskifte , skulle jeg ikke bruke Symbicort, når jeg tok betablokker iallefall .

Nå har jeg fått lavt stoffskifte.. Og blitt så forkjøla..kunne B-trenerkurs astmaspray .Får ringe legen imorgen og høre hvis ingen vet.
Men det blir to forskjellige medisiner.
Hvis du vet hvilke betablokkere du fikk kan du sjekke de i linken overfor å se at de vil ha en interaksjon med Symbicort og Ventoline.
Levaxin derimot er jo mot noe helt annet med andre interaksjoner :-)

Av erfaring er det bedre å spørre farmasøyt, mange leger ringer til apoteket ved legemiddel spørsmål siden det er farmasøytene som skal være ekspert på det.

Jeg bruker levaxin. Har også fått ventoline da jeg mistenker anstrengelsesastma.

Legen min ga meg dette, så det burde ikke være noe problem. Han har god peiling på stoffskifte, og det er det eneste jeg bruker å gå til legen for, så han hadde ikke gitt meg det hvis det ikke fungerte sammen :)

Levaxin skal ikke taes med mat, og man bør være spesielt forsiktig med kalsium rett etter man har tatt levaxin.
Blodprøver skal taes så tidlig som mulig om morningen og fastende.
Pass på prøvesvarene dine selv, da mange leger doserer medisinen kun etter tsh.
B12 vitamin og d vitamin bør ligge høyt i referanseområdet.
Det var ikke helt det du spurte om, men viktig info:)

Jeg bruker levaxin. Har også fått ventoline da jeg mistenker anstrengelsesastma.

Legen min ga meg dette, så det burde ikke være noe problem. Han har god peiling på stoffskifte, og det er det eneste jeg bruker å gå til legen for, så han hadde ikke gitt meg det hvis det ikke fungerte sammen :)
Har du vært prøver lenge?

Men det blir to forskjellige medisiner.
Hvis du vet hvilke betablokkere du fikk kan du sjekke de i linken overfor å se at de vil ha en interaksjon med Symbicort og Ventoline.
Levaxin derimot er jo mot noe helt annet med andre interaksjoner :-)

Av erfaring er det bedre å spørre farmasøyt, mange leger ringer til apoteket ved legemiddel spørsmål siden det er farmasøytene som skal være ekspert på det.

Legger ved hva som gjorde at jeg ble skeptisk til symbicorten og levaxin! (Levotyroksin er det samme som levaxin)

ImageUploadedByBV Forum1451471967.651766.jpg

Levaxin skal ikke taes med mat, og man bør være spesielt forsiktig med kalsium rett etter man har tatt levaxin.
Blodprøver skal taes så tidlig som mulig om morningen og fastende.
Pass på prøvesvarene dine selv, da mange leger doserer medisinen kun etter tsh.
B12 vitamin og d vitamin bør ligge høyt i referanseområdet.
Det var ikke helt det du spurte om, men viktig info:)

Takk for tips, Har funnet ut av dette fra før. Fastlegene er fryktelig dårlig på dette. Ba min lege sjekke d vitamin ved forrige sjekk, og det viste seg jo at det var altfor lavt. Og han bare blåste av meg når jeg spurte om det var noen forholdsregler ang mat.. Og det er jo masse du med fordel kan unngå/ og spise ved både høyt og lavt stoffskifte.
Så leser alt jeg kommer over:-)

Legger ved hva som gjorde at jeg ble skeptisk til symbicorten og levaxin! (Levotyroksin er det samme som levaxin)

Vis vedlegget 153152
Vet veldig godt hva det er, men på de apotekene jeg har hvert på sjekker vi interaksjons enten inne på linken jeg viste deg eller felleskatalogen, ved levaxin advarer vi mot samtidig inntak av kalsium, magnesium og generelt kosttilskudd med mineraler.
Jern skal man også unngå samtidig inntak for eksempel.

Men igjen snakk med en farmasøyt, ofte kan mye unngås ved å unngå samtidig inntak.

Takk for tips, Har funnet ut av dette fra før. Fastlegene er fryktelig dårlig på dette. Ba min lege sjekke d vitamin ved forrige sjekk, og det viste seg jo at det var altfor lavt. Og han bare blåste av meg når jeg spurte om det var noen forholdsregler ang mat.. Og det er jo masse du med fordel kan unngå/ og spise ved både høyt og lavt stoffskifte.
Så leser alt jeg kommer over:-)

Eneste som duger skikkelig er spesialistene:-) etter å ha flyttet og mistet min spesialist har jeg byttet fastlege til jeg endelig fant en som har peiling. Men vi har det familiært så jeg er veldig selvlært i tillegg, så mulig at det også har bidratt:)

Så leser alt jeg kommer over:)
Hvilke matvarer gjelder det?
D vit min er på 55, men det er vist helt normalt i følge legen, så jeg knasker på d vitaminer:)

Eneste som duger skikkelig er spesialistene:) etter å ha flyttet og mistet min spesialist har jeg byttet fastlege til jeg endelig fant en som har peiling. Men vi har det familiært så jeg er veldig selvlært i tillegg, så mulig at det også har bidratt:)
Synd at det skal være slik:(

Vet veldig godt hva det er, men på de apotekene jeg har hvert på sjekker vi interaksjons enten inne på linken jeg viste deg eller felleskatalogen, ved levaxin advarer vi mot samtidig inntak av kalsium, magnesium og generelt kosttilskudd med mineraler.
Jern skal man også unngå samtidig inntak for eksempel.

Men igjen snakk med en farmasøyt, ofte kan mye unngås ved å unngå samtidig inntak.

Ja er nok lurt å snakke med de på apoteket . Jeg skjønner jo ikke betydningen av alt jeg leser heller. :-) takk for råd :-)

Back
Topp