Når kaste inn håndkle?

Hope90

Pergo baby??
VIP
Jeg er på Rugedag 10 I dag og dette er første forsøket med IVF.

Jeg klarer ikke vente til dag 14 før jeg brenner av første test. Så jeg hsr testet noen ganger nå etter hcg fra ovitrelle gikk ut.

I dag var testen negativ på morgen. Jeg er jo allerede redd for at dette ikke har gått. Men er rugedag 10 fremdeles tidlig å kunne si om dette ikke har gått?

Jeg skjønner jo at ikke alle kan lykkes på første forsøk, men man vil jo gjerne håpe å slippe flere forsøk.

Jeg testet svakt positiv på RD 14, og tror ikke jeg hadde testet positivt så tidlig som rd10... Håper det bare er for tidlig enda! :)

Jeg testet negativt på legekontoret når jeg var over 4 uker på vei sist..☺️

Rugedag 10 er for tidlig å teste med sikkerhet.

Selvom du fikk negativ test i dag tidlig så kan du fortsatt være gravid :) Tar litt tid før hcg produseres og blir mye nok til å registreres på en test.

Det er det som er kjipt med å teste for tidlig, du får som regel svaret du ikke vil ha, og svaret er ikke nødvendigvis riktig.
Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å vente til ihvertfall dag 12-13 (helst 14).

Jeg testet svakt positiv på RD 14, og tror ikke jeg hadde testet positivt så tidlig som rd10... Håper det bare er for tidlig enda! :)
Jeg testet negativt på legekontoret når jeg var over 4 uker på vei sist..☺️
Rugedag 10 er for tidlig å teste med sikkerhet.

Selvom du fikk negativ test i dag tidlig så kan du fortsatt være gravid :) Tar litt tid før hcg produseres og blir mye nok til å registreres på en test.

Det er det som er kjipt med å teste for tidlig, du får som regel svaret du ikke vil ha, og svaret er ikke nødvendigvis riktig.
Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å vente til ihvertfall dag 12-13 (helst 14).
Det var en lettelse å høre :) tusen tall jenter :D

RD 10 er absolutt ikke med sikkerhet for tidlig å teste. Jeg fikk positiv test første gang på RD 8, mens andre gang fikk jeg positiv test på RD 7 eller henholdsvis 13 Dpo ( frys med 5 dagers blastocyst) og 9 dpo fersk innsett.

Uansett er det lurt å forholde seg til testedato fra klinikken, så får man bare håpe på positiv test i mellomtiden hvis man er testegal.

Vet til og med om kvinner som har fått positiv test ETTER testedato fra klinikk! It aint over before the red lady sings ;)

Back
Topp