August-jentenes skravletråd :-)

Hei dere! Jeg blir gjerne med i denne skravletråden. Spennende å lese om alle av dere? Jeg er kun 4+0 i dag tror jeg,med termin 17.august.

Tidlig morgen her klokka 6. Lillegutt på to liker best å stå opp da. Hvordan er det med dere?

Hei dere! Jeg blir gjerne med i denne skravletråden. Spennende å lese om alle av dere? Jeg er kun 4+0 i dag tror jeg,med termin 17.august.

Tidlig morgen her klokka 6. Lillegutt på to liker best å stå opp da. Hvordan er det med dere?
våknet nettop
å skal slumre litt til kvalmen går over ☺

Fy søren. I dag 5+1 ble plutselig trening skikkelig tøft. Helt skjelven etter et middels program. Jeg håper det er pga liten matlyst og at jeg kan fortsette å trene som før. Gått ned 2 Kg disse ukene så har ikkw blitt nok mat

Fy søren. I dag 5+1 ble plutselig trening skikkelig tøft. Helt skjelven etter et middels program. Jeg håper det er pga liten matlyst og at jeg kan fortsette å trene som før. Gått ned 2 Kg disse ukene så har ikkw blitt nok mat

håper matlysten kommer tilbake snart og treningen kan fortsette som normalt ☺

Ånei... sitter på dass, og har glemt toalettpapir ! :( tomt, og jeg er på jobb.. kan liksom ikke rope ut til han jeg jobber sammen med. Hahah!!!

Her om dagen drømte jeg at vi skulle på ul. Vi så ganske fort at det ble gutt men plutselig endret bilde seg til å bli en gris. Da dulter jeg gubben i siden, ler og sier "Se, vi får en grisunge!" Det syns jo vi var veldig morsomt da... Men jordmora ble kjempe sur, og sa at slikt tuller man ikke med. haha, håper virkelig ikke vi får en sur jordmor asså

Hehe, kjenner meg igjen ifht merkelige, helt vanvittige drømner! Har født slanger og apekatter og våknet dyvåt og gråtende…. Mye som skjer i kropp og hjerne om dagen!
Jeg er 7+1 idag… har vært litt småkvalm, men har syyyykt vondt i puppene og litt murresmerter nederst i magen. De to siste dagene, vel og merke etter sex, har jeg hatt litt lyserosa utflod…tror egentlig det er helt normalt, men blir så stressa! Mitt forrige barn var ikje "trygt" før i 20.uke… etter masse, store blødninger da hun lå inni et ødem av blod rundt fostersekken… noen andre opplevd noe som dette?

Hei! Jeg testa svakt positivt i går og tydeligere i dag. Har også hatt litt små tendenser til blødning, men håper inderlig det ikke er noe galt og blir litt redd for glede meg for mye. Er 4+5 så vidt jeg vet. Føler meg litt rar, men ikke noe sterke symptomer.

Ei vennine sa at gravide ikke skulle spise jordbær?! Hvordan forholdere dere dere til det? Jeg tenker litt sånn at man må finne ut hva som er farlig og "farlig"... Det står at det kan fremkalle allergier, men ingen forskning har bekreftet dette...

Ei vennine sa at gravide ikke skulle spise jordbær?! Hvordan forholdere dere dere til det? Jeg tenker litt sånn at man må finne ut hva som er farlig og "farlig"... Det står at det kan fremkalle allergier, men ingen forskning har bekreftet dette...
Jeabea, det er vel heller ammende som skal holde seg unna jordbær for det kan gi magevondt for babyen. Aldri hørt at gravide skal holde seg unna.

Jordbær kan vi vel spise!?

Åh! Nå fikk jeg foresten lyst på riskrem med rød saus........

Å nei, jeg spiste riskrem på fredag og ble så kvalm etterpå. Det blir ikke det på julaften her i huset.

Jeabea, det er vel heller ammende som skal holde seg unna jordbær for det kan gi magevondt for babyen. Aldri hørt at gravide skal holde seg unna.
Ja det var det jeg trodde og.. Men søstereb hennes hadde lest om det, og spiste ikke jorbær under svangerskapet.. Men skal man gå etter alt som KAN være farlig men ingen er sikkere kan man vel snart bare spise luft og drikke vann som gravid!!

Haha,sant det, snart er vel alt farlig for gravide. Tror det var en myte før i tida,at gravide ikke kunne spise jordbær. Nå har vel forskning vist det motsatte, at det kan være forebyggende for allergier at mor spiser variert i svangerskapet:happy:

Jeg trodde også at jordbær, reker og sånt var matvarer man skulle holde seg unna mens man ammer… er gravid med mitt 5te barn, og har egentlig aldri holdt meg unna annet enn muggoster, rått kjøtt og rå fisk… .

Lurer litt på om det er noe julemat man ikke kan spise:) kan jeg spise rødkål? Jeg bruker å spise en hel pakke rødkål når jeg spiser stek og kalkun xD hihi

Lurer litt på om det er noe julemat man ikke kan spise:) kan jeg spise rødkål? Jeg bruker å spise en hel pakke rødkål når jeg spiser stek og kalkun xD hihi
Man kan fint spise rødkål ☺️ å man kan fint spise all julemat så lenge det er stekt eller kokt :) man skal vist være litt forsiktig med riskrem leste jeg. Da det fort blir fort bakterier i sukker og fløte. Men jeg tok sjansen på det på søndag. Jeg tenker så lenge den er fersk så må det jo gå fint ☺️

Back
Topp