Trenger et lite dytt:)

xmissx

Flørter med forumet
God kveld forumet. For pg gjøre hele historien kort for dere hadde jeg lraftil blødning i uke 11 og 12. Dette var på grunn av blodsammlinger. Fikk beskked om blødningen ville avta og det gjorde den også men aldri helt. Har hatt "gammelt blod" i utflodet siden..er 15+4 nå. Har hatt en sp og en ma og har nå ei jente på 10 mnd:) jeg har ikke vært på svangerskapskontroll enda med blodprøver osv da legen hatt helt fullt. Så har på en måte fortengt redselrn om noe er galt. Skulle hatt privat ul på onsdag som var men den måtte utsettes til 29. I helgen har jeg hatt vondere en normalt..og viøsi det er en frisker blodfarge i utfloden. Ikke stor blødning kun i utflodeb og sterke smerter i ryggen. Hva ville dere gjort burde jeg ringe legevakya?"/

Jeg ville ringt legevakta uansett! Siden du har ferskere blod, har det vondere enn du har hatt det og siden du skriver her så vil jeg også tro du kanskje er litt engstelig? Bedre å ringe å finne ut av at alt er greit enn at du venter til i morgen med at det kanskje er noe gærent? <3 Håper det ikke er noe farlig <3

Du må kjenne på dette selv, men jeg syns nå alltid det er fint med en vurdering av fagfolk. Jeg hadde selv en blødning denne helgen og legevakten var aldeles ubrukelig (de ville ikke ha meg inn, men ba meg holde sengen og sjekke hcg hos fastlege på mandag og onsdag ("også ser de om det stiger", jeg er 16+6)). Så før du ringer syns jeg du skal lage deg noen tanker om hva du ønsker deg. Gynekologisk undersøkelse? Henvisning til ultralyd? Også gi klar beskjed om det. Sikkert lurt å ha noen begrunnelser på lager også.

Jeg tenker at du kan jo prøve å få en akutt time til legen morgen. Legevakten kan jo ikke gjøre noe egentlig. Og så tidlig i svangerskapet så er jo det ikke noe behandlig om noe skulle gått galt. Om du har hatt det slik lenge ville jeg heller forklart det i morgen om du ringer til lege og får en akuttime så kanskje de kan undersøke eller henvise til UL. Jeg hadde mye blødning i svangerskapet med storesøster, så skjønner bekymringen :( Masse god bedring, tipper på at alt er i sin skjønneste orden :)

Ville også ringt legekontoret og sørget for å få en time samme dag. Der må du få tatt tester og gjerne hørt om du kan henvises til ul.

Å gå så lenge uten å ha vært på første svangerskapskontroll er jo litt dumt. Kjedelig å gå hele julen uten noen form for sikkerhet.

Jeg ville ha ringt! Håper alt er bra <3

Jeg hadde også ringt legevakten, og håper du får bedre oppfølgning på dette fra nå av!!

Jeg var på lege vakten og fikk påvist uvi. Men det er en lege jeg har tidligere dårlige erfaringer med så vi ringte sykehuset også. Så nå er vi på vei inn dit ca 1 times kjøring. Men skal bli godt og vite at alt er i orden eller ikke. Kn med hånden på hjertet si jeg aldri har hatt så vondt av en uvi altså..

Jeg var på lege vakten og fikk påvist uvi. Men det er en lege jeg har tidligere dårlige erfaringer med så vi ringte sykehuset også. Så nå er vi på vei inn dit ca 1 times kjøring. Men skal bli godt og vite at alt er i orden eller ikke. Kn med hånden på hjertet si jeg aldri har hatt så vondt av en uvi altså..
Var det føden du ringte da eller? Eller gyn?

Masse lykke til. Krysser fingrene for at alt er fint!:)

Hvordan gikk det på sykehuset? Håper alt var bra. Sender en klem og noen kryssede fingre.

Back
Topp