Fortelle de andre barna

Friluftsmor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Junilykke 2020 ♡
Ja det har seg jo slik at min sinnsstemning påvirket lille bønna i magen. Og jeg trenger mer søvn enn vanlig og jeg er uvel hele dagen.

Barna er 8,5 år, de krangler så det spruter innimellom, slåsskamp! Jeg blir så lei meg og sint av det.

Vi håper at de kanskje vil ta litt mer hensyn og forstå litt mer hvis vi forteller. Jeg er heller ingen mamma som pleier å sove midt op dagen, men da skjønner de hvorfor jeg brått gjør det å, og mye annet jeg gjør om dagen.

Noen som har fortalt pga det?

Vi forteller det nok neste uke, når mannen kommer hjem fra jobb. (8,5 uke)

Jeg fortalte mi på 5 år det for 2 dager siden, nettopp av den grunn at jeg spiser lite og er generelt trøtt og i dårlig form. Angrer ikke, hun er i ekstase :)

Jeg venter nok til jeg er 12 uker , mest pga hvis noe skal gå galt vil min eldste ta dette veldig tungt hun er veldig følsom. Og en grunn til er hvis de får vite det vet alle i verden det også på ca 1 time :p ♡♡♡ Men vi holder kortene tett til bryste ennå. Men gleder meg til og fortelle det om ca 28 dager ish :p

Jeg venter nok til jeg er 12 uker , mest pga hvis noe skal gå galt vil min eldste ta dette veldig tungt hun er veldig følsom. Og en grunn til er hvis de får vite det vet alle i verden det også på ca 1 time :p ♡♡♡ Men vi holder kortene tett til bryste ennå. Men gleder meg til og fortelle det om ca 28 dager ish :p

Ja ser den. Tror kanskje våre to kan holde på en hemmelighet. Men det går nok fint. :)

Spennende blir det. Ikke lenge igjen til dere forteller da. :)

Vi venter nok en god stund med å fortelle det, egentlig har jeg mest lyst til å vente til OUL. Jeg har mistet før i uke 13 og de to større barn tok det ganske tungt... Jeg håper selvfølgelig at alt går bra denne gangen og når jeg ligger i sofaen og er dårlig har jeg mest lyst til å forklare det, men ja, venter nok en stund til❤️

Vi venter nok en god stund med å fortelle det, egentlig har jeg mest lyst til å vente til OUL. Jeg har mistet før i uke 13 og de to større barn tok det ganske tungt... Jeg håper selvfølgelig at alt går bra denne gangen og når jeg ligger i sofaen og er dårlig har jeg mest lyst til å forklare det, men ja, venter nok en stund til❤️
Skjønner det veldig godt, ❤️

Har fortalt det til datteren vår på 4, og det pga at jeg er så himla sentimental og trøtt som et dovendyr. Kun 5+6 i dag.
Vi har sagt at det er et lite "frø" i magen, og at vi får se om det holder seg på plass slik at det blir en baby til slutt :happy: Hun syns det er spennende selvfølgelig, men skjønner at det kan "falle ut"..

Vi tenker å si det til de 4 kommende storesøstrene på julaften hvis UL på lillejulaften går bra:) Foreløpig ide er å kopiere opp ultralydbildet (hvis mulig) og legge i hver av julestrømpene deres, så får vi se om de skjønner det:p De er i alderen 10-15.

Vi kommer til å vente til etter oul. Er så livende redd for å miste, og skuffe, såre kommende storesøsken.
Har opplevd å miste et søsken noen timer etter fødsel, så er så redd for at noe skal skje denne gangen også.

( er livredd for våres følelser også, men storesøskens følelser er viktigst)

Back
Topp