Ja, det er noen forhold å ta hensyn til vil jeg tro, med tanke på hjemmefødsel. Håper dette ikke setter kjepper i de hjulene...
Skal sende henne spørsmålet i morgen, tenker jeg. For i morgen regner jeg med å være SIKKER på at det er vannkopper. Jeg er ganske sikker i kveld også da. Evt når jeg har hatt henne på badet og sett nærmere på henne, vi får se. Jeg må jo varsle både bhg (men det blir mandag, de har jo stengt nå) og tenkte spesifikt varsle min svigerinne, mor til en av min datters bestevenner, og da særlig for å forsikre meg om at det stemmer at hennes ikke har hatt det, etter planen skal jo alle fire barnebarna ha nissefest/juleverksted hos mine foreldre på tirsdag, og det er vel lite trolig at alle har fått skorpe sånn at hun er smittefri allerede da (men forhåpentligvis til jul, dog slett ikke til gaveutvekslingen på søndag. Men der var vel bare jeg og hun i fjor, fordi eldstemann var hjemme med omgangssyke, og faren passet ham, så da er det vel jeg og ham da på søndag evt. (Jeg, fordi det er min familie, mannen er derfor den som naturlig er hjemme med syke barn)
Men fødselen... det er mulig den ikke lar seg gjennomføre hjemme dersom storebror har vannkopper, det må jeg høre med henne om. Om det egentlig er noe bedre at jeg drar inn på sykehuset? Han får vel ikke komme dit på besøk om han har vannkopper, men jeg hadde jo egentlig tenkt meg å dra tidlig hjem da... Og man er jo uansett ikke på sylehuset mer enn et par dager.