Jeg har stikk motsatt erfaring enn ammepress. Alle vet at morsmelk er det beste men at det heldigvis finnes mme for de som ikke kan. Men da jeg fikk første var det i alle aviser at mødre burde tenke mer på seg selv og ikke amme.. Masse intervjuer med folk som ikke kunne, ikke ville eller ikke orket amme. Amming er ikke lett i starten. Det vet alle. Man blir sår, barnet kan ha feil sugemetode, det er økedøgn osv osv. Men for meg var det så vanvittig viktig å klare det! For jeg ville gi lille den beste starten som jeg følte var morsmelk. Men hver gang jeg spurte noen om tips eller råd sa alle "Er det ikke bare å gi flaske?". Men det var det ikke for meg. Jeg følte meg uglesett av flaskemødrene på café og svigermonsteret forsøkte å snike NAN inn. Så press går alle veier gitt! Og til førstegangs: vil dere amme vil det ofte ta all tid og overskudd dere har første mnd. Men hvis dere vil skal dere det nok til. Ha den innstillingen i hvert fall. Og ta det derfra. Stress og bekymring er ikke bra for produksjonen

Det er god hjelp i ammetelefonen også. Og mange gode ammeteer på markedet man kan kose seg med