NAV og halv skatt?

JemimasBaby

Augustbaby 2013
Noen som veit? Har fått svangerskapspenger for perioden 01.12-25.12 og foreldrepenger fra 26.12 til 31.12, som forsåvidt er riktig. Har altså fått dette tidligere enn vanlig, noe man ofte gjør i desember. Men ser ingen steder at det står noe om halv skatt? Skulle prøve å gå inn på sidene til NAV å sjekke hva der sto, men kommer ikke inn! Noen som veit noe mer?

NAV har trekkfri periode fra 1.-15.desember, og vanlig skattetrekk resten av mnd. For foreldrepenger.
Kom meg inn på nettsiden nå (ser at det gjaldt både svangerskapspenger og foreldrepenger) Men på selve utbetalingskvitteringen/ "lønnslippen" står det altså ingenting om trekkfri periode, og har tilsammen fått sånn ca den summen jeg skal ha (faktisk såvidt litt under) bare tidligere..?

Kom meg inn på nettsiden nå (ser at det gjaldt både svangerskapspenger og foreldrepenger) Men på selve utbetalingskvitteringen/ "lønnslippen" står det altså ingenting om trekkfri periode, og har tilsammen fått sånn ca den summen jeg normalt skal ha (faktisk såvidt litt under) bare tidligere..?

Kom meg inn på nettsiden nå (ser at det gjaldt både svangerskapspenger og foreldrepenger) Men på selve utbetalingskvitteringen/ "lønnslippen" står det altså ingenting om trekkfri periode, og har tilsammen fått sånn ca den summen jeg skal ha (faktisk såvidt litt under) bare tidligere..?
Så rart da. Ville kanskje ringt og sjekka med NAV. Eller chatta med dem på hjemmesiden:-)

jeg fikk 0 skatt på min utbetaling den 15, men jeg for også sjomanss fradrag denne mnd. kanskje det var det!

Fikk snakka med de i stad, og det stemte nok. Kjente det var skikkelig nedtur, for er vant til at det merkes i desember at man får halv skatt, og nå var det nesten ingen forskjell. :(

Back
Topp